Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Gypsy schreef:Men neme gewoon minimaal 1 zelfstandig paard, die maakt een gat en daar kan de rest dan ook weer uit drinken.
. Die van mij drukken gewoon een hoef er in als het bevroren is. Maar bij mij doen ze ook aan 'tanken'. Ze schuiven hier ik weet niet hoeveel liters naar binnen, om vervolgens de rest van de dag niet meer bij de waterbak in de buurt te komen. Estera schreef:Mijn ervaring is dat paarden zich wel redden. Ik maak de bak niet ijsvrij en elke mee weer hebben ze er een mooi gat in geblazen. Nog nooit gehad dat ze niet bij het water konden komen.
Quir schreef:Lees straks even het topic eens door, wie weet... Ik geef nu de paarden elk uur even een emmer water, maar binnen 5 minuten is die bevroren en binnen een half uur is er geen water meer te vinden.
Gelukkig is de stal verwarmd en automatische bakken.
elenaMM77 schreef:Quir schreef:Lees straks even het topic eens door, wie weet... Ik geef nu de paarden elk uur even een emmer water, maar binnen 5 minuten is die bevroren en binnen een half uur is er geen water meer te vinden.
Gelukkig is de stal verwarmd en automatische bakken.
dan kun je beter een grote specikuip gebruiken met lauw warm water.. dan duurt t wel een uurtje of twee voor ze niet meer bij het water zouden kunnen.. emmertjes schiet niet zo op.

. Daar is het wel ietsjes kouder ja
Morrie schreef:safina schreef:Het piepschuim was leuk. Vonden de paarden. Zucht....
haha, daar ben ik bij mij ook bang voor, ik heb een hele creatieve ezel staan!

elenaMM77 schreef:Estera schreef:Mijn ervaring is dat paarden zich wel redden. Ik maak de bak niet ijsvrij en elke mee weer hebben ze er een mooi gat in geblazen. Nog nooit gehad dat ze niet bij het water konden komen.
wat voor enorme bakken heb jij dan? laatste jaren niet meegemaakt dat hele grote bakken water compleet dichtvroren.. Maar vorig jaar wel gewoon compleet volle specikuipen in ijsblokken zien veranderen.
Ibbel schreef:Kan je Foppe de Haan en z'n harem geen gehakte ijsblokjes of in dit geval scherfjes ijsschots geven? Die pikken ze wel op en dat smelt vanzelf als het eenmaal binnen is.
Wordt voor de tuinvogels ook altijd geadviseerd, ook omdat die anders de neiging hebben te gaan badderen in open drinkbakjes...
Morrie schreef:Foppe de Haan![]()
![]()
![]()
crea ezels.... breek me de bek niet open, geiten zijn er niks bij, als je nog niet kon vloeken, leer je het vanzelf als je een ezel neemt....... hij wil graag schaatsen, vermoed ik, want hij had een volle speciekuip op z'n kop gezet![]()