Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Duhelo schreef:Hier is mijn paard nu wel geschoren, maar na halfuurtje intensieve les droop ze alsnog vh zweet. Met wintervacht was ze na 10 minuten plat vrees ik.
de temperaturen vind ik wel moeilijk. overdag warm genoeg om zonder dekzn te staan. maar snachts toch wel fris en veel dauw/nattig. maar geen mogelijkheid om 2 keer per dag naar stal te gaan...

maximuss schreef:Te warm tijdens het werk...![]()
Tenzij je in een zwaar verwarmde binnenbak gaat rijden of een combinatie van dehydratatie en overdreven inspanning gaat dit echt niet gebeuren. Ik heb het idee dat dit weer zo'n pro-scheren drogreden is...
Bij ons worden de ongeschoren paarden pittig maar met beleid getraind en die houden alles heel goed vol. Dat geeft echt geen puffende paarden zoals tijdens een hete zomer.
danzzz schreef:Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet begrijp dat iemand serieus nadenkt een paard te scheren en dan zonder deken weg te zetten naar aanleiding van een blog. Als ik morgen een blog schrijf dat het eigenlijk heel ok is om staart en manen af te scheren als ze zomers op de weide staan, dan verklaart toch ook iedereen mij voor gek?
Ineke2 schreef:Duhelo schreef:Hier is mijn paard nu wel geschoren, maar na halfuurtje intensieve les droop ze alsnog vh zweet. Met wintervacht was ze na 10 minuten plat vrees ik.
de temperaturen vind ik wel moeilijk. overdag warm genoeg om zonder dekzn te staan. maar snachts toch wel fris en veel dauw/nattig. maar geen mogelijkheid om 2 keer per dag naar stal te gaan...
Geen stalgenootje met wie je kunt afspreken om bij elkaars paarden de dekens op of af te doen?
.
).
Ik moet bij het bakwerk zeker elke 10 minuten even stappen zodat hij kan bijkomen.
Remember schreef:Heb deze warme dagen aangegrepen om 't scheerapparaat erover te halen, ben vanachter z'n oren schuin naar achter/beneden naar z'n flank/knie gegaan maar heb onderop z'n buik wel laten zitten, behalve een brede strook bij z'n singel en tussen voorbenen ook gewoon alles weg. Hier kan hij voorlopig prima mee vooruit, niet t allermooiste modelletje maar wel functioneel voor wat ik nu voor ogen heb!