teken weren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vicky_88

Re: teken weren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:05

Take-a-Way spray van Equi Protecta is een natuurlijke spray die je paard, hond of jijzelf beschermt tegen teken.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 18:25

Kelly08 schreef:
Ik heb nu Z-itch via de da besteld. Ik durfde de butox niet aan zonder overleg met een da. Zitch is te vergelijk met butox, ben benieuwd. Moet ook goed werken tegen knutten dus dat is een fijne bijzaak. Wel moest er een stempel in mijn paspoort dat mijn paard niet meer naar de slacht mag. Ook bij butox moet dit.

Mijn tinker heeft vanuit engeland in haar paspoort al staan dat ze niet voor menselijke consumptie geschikt is.
Al zou ik haar later als ik de keis heb wel naar de slager brengen maar nooit voor consumptie.

Tot nu toe nog steeds super tevreden over de butox. Geen teek meer gevonden op haar en spuit haar iedere 4 - 5 weken in.
Laatste keren alleen het dtreepje op de rug en dat werkt ook.
Volgend jaar ga ik het weer gebruiken.

scrabbel

Re: teken weren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 23:23

Butox kan echt hele nare bijverschijnselen geven. Zoals geheel kaal worden onder het zadel. Kokosolie werkt echt goed. Echter durf ik het nu niet op de kale neusjes te smeren. Ben bang dat het gaat verbranden. Iemand hier ervaring mee?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 23:32

Kelly08 schreef:
Ik heb nu Z-itch via de da besteld. Ik durfde de butox niet aan zonder overleg met een da. Zitch is te vergelijk met butox, ben benieuwd. Moet ook goed werken tegen knutten dus dat is een fijne bijzaak. Wel moest er een stempel in mijn paspoort dat mijn paard niet meer naar de slacht mag. Ook bij butox moet dit.

Vreemd, helemaal omdat Butox tot nu toe nog vrij verkrijgbaar is. Dat is dus nooit te controleren. Butox is binnenkort niet meer vrij verkrijgbaar en wordt een UDD medicijn.

Kelly08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 10:37

suffie schreef:
Kelly08 schreef:

Vreemd, helemaal omdat Butox tot nu toe nog vrij verkrijgbaar is. Dat is dus nooit te controleren. Butox is binnenkort niet meer vrij verkrijgbaar en wordt een UDD medicijn.

Klopt dat zei ik ook al tegen de da. Die zijn hier ook zeker niet blij mee dat mensen dit zomaar gebruiken voor hun paard. Ze kunnen er alleen niets tegen doen.

Kelly08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 10:46

quickie schreef:
Butox kan echt hele nare bijverschijnselen geven. Zoals geheel kaal worden onder het zadel. Kokosolie werkt echt goed. Echter durf ik het nu niet op de kale neusjes te smeren. Ben bang dat het gaat verbranden. Iemand hier ervaring mee?

Ik gebruikte eerst kokosvet samen met tea tree. Vond het alleen zo'n gedoe iedere dag die vette meuk smeren. Ook had mijn paard alsnog teken, maar het leek wel alsof ze dood op haar huid zaten. Lieten ook zo los. Smeerde dit ook op haar neus, zij verbrande niet, maar dat kon ook door haar vliegenkap komen natuurlijk