pol013 schreef:Helaas gaat die vlieger hier niet op. Ze staan 24/7 buiten op flinke lappen grond maar ze breken elkaar en hun omgeving af als ze niet werken. Misschien omdat ze dan aan het ontwennen zijn maar ik waag het er toch net zo lief niet op. Wij blijven aan het werk.
Hier ook hoor. 24/7 buiten in een groep, maar [***] moet wel liefst elke dag wat denkwerk (+ nu revalidatiewerk) krijgen want anders wordt hij onzeker (mensenpaard... ), en ik moet hem ook minstens 1x per week met zijn ranghogere frenemy door de bak laten crossen want anders wordt hij echt een ettertje op de stoep.
Gelukkig kan ik mijn werk zelf indelen en woon ik tegenover mijn paard, dus dat is wel een ultieme luxe. We hebben een hele simpele bak zonder verlichting, maar eigenlijk is die altijd wel goed begaanbaar. Het enige wat ik qua training eigenlijk van de winter merk is dat het zo snel donker wordt en ik dus ook minder snel een eindje ga wandelen, terwijl dat juist weer erg goed voor zijn revalidatie zou zijn. Dat gaan we nu dus maar vaker doen. Schop onder de kont.

Mijn shetten staan nu deze winter trouwens ook bij [***] en shetlanders worden over het algemeen als grasmaaiers gehouden, maar deze hoeven maar 4 uur per dag te maaien, dan hebben ze hun dagportie gras binnen en dan gaan ze zich vervelen en lopen etterbakken; vechten, ontsnappen, afrastering om zeep helpen, paarden opjagen, in- en uitbreken, in de sloot springen, je trainingen verstoren.. Wat nog het beste helpt is als ik er ben ze 100% toegang tot alles te geven, dan lopen ze alles twee uur hypergeinteresseerd te onderzoeken en dan is hun speurdrang blijkbaar verzadigd en staan ze de rest van de dag weer kalmpjes te grazen. Dat kost dus niet veel trainingstijd, maar die twee tussen alle klusjes door continu in de gaten houden is ook vrij arbeidsintensief...