Blote voeten en paarden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:53

Hier stalen neuzen in mijn schoenen en laarzen. Maar even voeren / in de wei zetten doe ik ook op sandaaltjes (of welke andere schoenen ik ook aan heb). Dan hou ik ze wel uit de buurt.

Rijden: met goede schoenen en lange broek (ivm beugelriemen / schuren)
Verzorging: met wat ik ook aan heb (pyama, korte broek, nette kleren) maar dan zorg ik wel de de paarden bij mijn tenen uit de buurt blijven :+

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:53

nou zal ik wel heel bok over me heen krijgen.
Maar in de zomer met mijn eigen paarden loop ik altijd op slippers , breng ze naar de bak en de molen etc

_sharona_

Re: Blote voeten en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:58

Ook ik loop vaak op slippers. Niet als ik ga longeren of iets. Maar als ik er gewoon ben en het weiland ga mesten, mevrouw dr eczeemdeken af en op ga doen dan heb ik wel eens slippers aan ja. Niet verstandig misschien maar wel lekker. (JAJA tot er 1 op gaat staan). Ik snap heus wel dat het misschien onverstandig is maar die verantwoording ligt geheel bij mijzelf en ik vind het heerlijk op slippers door het gras als het bloedheet is.

Femek2902

Laat ik dan ook maar even eerlijk zijn. Ik ga rustig op slippers naar mijn pony toe, hij is braaf en let altijd goed op mij. Sinds hij van mij is heeft hij nog nooit op mn voeten gestaan..

Zeker nu ik 2-4 keer op een dag moet koelen doe ik dat lekker op mn slippers, heerlijk :) Pony staat toch wel stil, die is namelijk behoorlijk hoefbevangen.

Ik moet wel zeggen dat ik geen paarden van anderen in of uit het land ga halen of andere dingen doen waarbij mn voeten meer risico lopen dan bij gewoon borstelen/koelen/longeren met mijn eigen pony.

En ja ik heb een keer als kind een shetlander op mn blote voeten gehad, we gingen hem wassen en mijn moeder vond het wel een goed plan als ik mn slippers aandeed want dat was niet zo warm en dan waren mijn schoenen niet nat :') Drie blauwe en open tenen waren het gevolg :(

Blote benen? Wat is daar gevaarlijk aan? Dat snap ik echt niet, sorry. Als je dat al gevaarlijk vind moet je misschien niet met paarden gaan werken..

Kwal

Ooit een vette Haflinger op mijn voet gehad met tuinklompen aan, hij werd wel drie keer zo dik haha. Dus als ik wat met de paarden moet doen, poetsen, dekens wisselen of wassen of iets dergelijks, gaan bij mij de dichte schoenen aan. Als ik de bak moet mesten en ze staan in het land doe ik dat bij wijze van spreken op blote voeten. Ook als ik het land moet mesten. Ja ook dan kunnen ze aan de kletter gaan etc etc, maar diezelfde dikke Haflinger heeft ook wel eens letterlijk over me heen gelopen terwijl ik dichte schoenen aan had en daar kwam ik ook compleet gekneusd onder vandaan ;) Zo kun je overal wel wat voor bedenken. Gewoon gezond verstand gebruiken en doen waar je je goed bij voelt :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:02

@nies

Ik draag echt nooit slippers bij de paarden.
Lukt me ook niet. Moet ik ze eerst kopen. :D

Dat paard dat maand geleden over mijn voet liep is normaal ook niet lomp.
Maar dacht dat ze stroom kreeg aan de draad en sprong daarom weg.
Zo gebeurt dus en weinig te maken met braaf of niet. Of je verstand gebruiken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:01

Santos_05 schreef:
Hier stalen neuzen in mijn schoenen en laarzen. Maar even voeren / in de wei zetten doe ik ook op sandaaltjes (of welke andere schoenen ik ook aan heb). Dan hou ik ze wel uit de buurt.

Rijden: met goede schoenen en lange broek (ivm beugelriemen / schuren)
Verzorging: met wat ik ook aan heb (pyama, korte broek, nette kleren) maar dan zorg ik wel de de paarden bij mijn tenen uit de buurt blijven :+

Je weet dat stalen neuzen juist heel gevaarlijk zijn? Met een harde klap... zoals toen die van mij van een metertje of 2 uit de lucht kwam vallen kan het staal verbuigen en je tenen amputeren :=
Daarom heb ik, voor mijn kapotte voet, wel veiligheid schoenen maar met een composiet neus.

Als ik geen kapotte voet zou hebben zou ik trouwens gewoon rondlopen met normale schoenen hoor... maar het is nogal een wonder te noemen dat mijn voet bijna helemaal genezen is... dus dat wil ik graag zo houden :+

En die van mij was normaal ook super braaf aan de hand (lees:hersendood :') ) maar een opvliegend plastic zakje veroorzaakte het dilemma.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:14

bruintje123 schreef:
@nies

Ik draag echt nooit slippers bij de paarden.
Lukt me ook niet. Moet ik ze eerst kopen. :D

Dat paard dat maand geleden over mijn voet liep is normaal ook niet lomp.
Maar dacht dat ze stroom kreeg aan de draad en sprong daarom weg.
Zo gebeurt dus en weinig te maken met braaf of niet. Of je verstand gebruiken.

Ik weet niet of je dat laatste deel ook tegen mij bedoelt, maar ik heb nooit gezegd dat er met een braaf paard niks gebeurd. Het risico is er altijd met welk paard dan ook. Misschien is het met een brave nog wel gevaarlijker omdat je die niet goed in de gaten houdt.

Moet zeggen dat ik nou niet zo snel zou gaan lopen met een paard op open schoenen, maar even voeren dus wel.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:19

xJitskee schreef:
Ik ga nooit op blote voeten naar de paarden, zelfs nooit op 'gewone' schoenen. Ik draag altijd klompen, stevige wandelschoenen of rijschoeisel. Als het hartje zomer is loop ik nog wel eens in korte broek tussen de paarden, maar alleen met uitmesten of longeren. Rijden is bij mij altijd in rijbroek, met veilig schoeisel en een cap. Zonder ga ik het paard niet op, maar komt een ander er ook niet op.

Exact dit!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:21

@nies. Nee laatste stukje was niet specifiek aan jou. Sorry voor de onduidelijkheid.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:01

Hebben jullie dat nou ook dat ze altijd onverwacht op je voet gaan staan en dat het altijd talloze seconden duurt voor ze er weer af gaan. Ik bedoel, je bent er eigenlijk altijd alert op en juist dat moment dat je even afgeleid bent, ja hoor dan staat hij op je voet.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:11

Altijd dichte schoenen aan als ik er naast sta. En het liefst ook stevige.

Korte/lange broek maakt me niet uit... in de zomer hobbel ik ook wel eens met een korte broek, zonder zadel rond, heerlijk al dat prikkende haar tegen je benen aan :')

Verder rijd ik in de zomer wel eens op sokken.. maar dan trap ik m'n schoenen na tijd altijd uit en vraag iemand anders ze aan te geven als ik er af ga. (rij dus ook niet op sokken als niemand bij is)

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:48

Blote voeten / open schoenen niet, dat vind ik zelf ook niet zo prettig in het weiland, maar ik heb wel eens met neppe allstars [ hele dunne stofschoenen ] en sneakers gelopen. Verstandig is het niet nee, maar als ik niet ga rijden en ernaast blijf, heb ik liever geen dikke schoenen aan omdat ik die niet lekker vind zitten.

Blote benen ook vaak genoeg als ik niet ga rijden.

Als ik ga rijden heb ik wel lange broek + chaps / laarzen aan.

MJK_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 09:41

Nooit op blote voeten naar de paarden! Ze hoeven maar per ongeluk hun voet met ijzer te verzetten op jouw voet en al het vlees is van je voeten af!
Ik heb altijd dichte schoenen aan! Of ik heb ze in de auto staan zodat ik ze kan wisselen!
Rijden doe ik altijd met lange broek en dichte schoenen! Wel zo veilig! Ongeluk zit in een klein hoekje!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 09:46

Ik ga zo vaak even savonds naar stal met slippertjes in de zomer. Heerlijk, lekker in de wei klooien.
Gelukkig voorzichtig paard zonder ijzers, maar het risico dat hij mijn voeten breekt is er zeker :j
Maar goed, risico's, risico's, beetje durven te leven hoor, risico neem ik wel voor lief.

Waarschijnlijk wanneer paardlief mijn teennagels eraf schuift piep ik wel anders, maar goed :')

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 09:54

Hmmm ik draag altijd dichte schoenen bij de paarden.

Maaar.. voor een fotoshoot zou ik wel een uitzondering maken :j

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:01

Ik draag altijd dichtte schoenen. Meestal rijlaarzen/van die korte laarsjes en dan chaps erover. Wat ik ook wel eens doe als ik niet ga rijden zijn bergschoenen of mijn dichte gewone schoenen. :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:09

Korte broek - ja
Slippers - nee..
Ook nooit gedaan.
Mij te gevaarlijk. Ik hou mijn tenen graag heel

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 18:17

ilonamandjes schreef:
Hmmm ik draag altijd dichte schoenen bij de paarden.

Maaar.. voor een fotoshoot zou ik wel een uitzondering maken :j

Ja?

Ik geloof dat ik hele kecke laarsjes aan zou trekken, om een en ander te omzeilen.
Vaak zit je er al erg onhandig met een jurk ofzo op.

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 18:24

Ik hoef geen slippers aan te doen bij mijn lompe haflinger. Heb regelmatig dat hij 5 tenen te hoog staat met volle gewicht en soms doet hij het ook expres om je te testen hoe je reageerd. :+

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 18:28

Altijd dichte laarzen aan en lange broek bij mij ook zomers.

Wel zo fijn tegen stekebeesten in de zomer en je voeten blijven zoveel mogelijk gespaard voor als er een paard op gaat staan.

Soms zie ik stalgenoten met slippers............maar ja, hun eigen feestje.

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 18:30

ik heb 1 keer gedaan op het strand. Nooit meer. Ik wou toen gaan zwemmen en had geen goede schoenen bij (liep naast hem) hij vond iets eng en kwam helemaal mijn kant op dus toen kwam hij met zijn hoefijzer langs mijn voet. Snee en blauwe plek aan over gehouden dus het viel nog mee, maar had erger kunnen aflopen.

Als ik op hem zit zou ik wel gewoon met sokken of blote voeten rijden voor bv mooiere foto's maar zodra ik ernaast sta en echt iets met hem doe gewoon stevige schoenen aandoen :j

Korte broek heb ik vaker gedaan en zolang je niet vaak van je paard af valt zie ik geen probleem. Als je erop blijft zitten kunnen hoogstens je benen een beetje schuren tegen het zadel...

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 18:32

Ik vind het al geen fijn gevoel als een paard op mijn teen gaat staan met schoenen aan, laat staan op mijn blote voetjes. Auw!

Bij ons op stal is het ook verboden om met slippers aan iets met je paard te gaan doen en kan mij hier echt in vinden.

Korte broek heb ik wel aan als ik ga poetsen of longeren, met rijden nooit (behalve zonder zadel).

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 18:33

Ik heb ook altijd geleerd dat blote voeten/slippers/open schoenen gevaarlijk zijn tussen de paarden.
Ik draag dan ook altijd degelijk schoeisel (laarzen of stevige schoenen). En zelfs nagenoeg altijd een lange broek!

's Zomers komen er ook wel eens van die kinderen (al dan niet met ouders) aanwaaien op stal om paarden te aaien. Als die met (bijna) blote voeten lopen, wijs ik ze ook even op het gevaar en verzoek ik ze achter het hek te blijven.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 18:39

Ook ik heb wandelschoenen of veiligheidsschoenen aan. Ik ben nogal lomp, mijn pony weet ook niet altijd alles. Laatst draaide ze in een kwade bui om, lette niet op en stond met de hoefwand op de zijkant van mijn voet. Zelfs in stevige schoenen, terwijl zij een shet is, werd het flink blauw.
Zonder die schoenen had ik wellicht mijn voet open gehad. Niet ernstig, maar toch minder 'leuk' dan een kneuzing