hoe overleven jullie al die nattigheid?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:49

Ben eigenlijk wel benieuwd of het bij de meeste al zo'n beetje opgedroogd is? Toch bijna een maand geleden dat dit topic is geopend zag ik. Hier gelukkig niet zoveel last gehad van het nat.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:08

hier is het wel wat opgedroogd maar nog steeds erg nat helaas

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:10

anniekasaur schreef:
Maar jullie rijden ook gewoon door de wind heen?

Ja hoor! Zijn wat frisser, maar wel goed te rijden :).

Bak hier is nu droog, paddock een deel nat, maar ook een deel droog. Weides zijn ook voor een deel droog!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:26

Tigra_ schreef:
Ben eigenlijk wel benieuwd of het bij de meeste al zo'n beetje opgedroogd is? Toch bijna een maand geleden dat dit topic is geopend zag ik. Hier gelukkig niet zoveel last gehad van het nat.

Bij mij is het prima te doen.
Sowieso is een deel van mijn paddock bodem altijd droog, daar ligt nieuw zand op met paddockmatten er onder. Maar ook de wei is prima te doen. Ik zit dan ook wel op zandgrond, dus een paar droge dagen en helemaal in combinatie met die harde wind en alles is weer goed begaanbaar.

Ik zou best mijn hele paddock willen voorzien van een nieuwe bodem, maar die is 40x80m dus dat wordt me helaas te duur.

Hilary

Re: hoe overleven jullie al die nattigheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:34

Paddock is nog steeds droog (sommige stukken beginnen al weer té droog te worden). De track is grotendeels ook weer opgedroogd, vooral het eerste stuk na de paddock. Er ligt puin onder dat stuk track, dus dat helpt wel wat met draineren. Het weiland is ook nog prima; ik heb er dinsdag nog even in gelongeerd.
Waar ik vooral heel blij mee ben, is dat het in het bos ook weer droger wordt. De bosbouwers zijn daar druk in de weer geweest met groot materieel. Er zijn dus veel paden kapot gereden, met het natte weer werd dat er zeker niet beter op. Helaas kan staatsbosbeheer de boel pas weer 'repareren' als het droog genoeg is. Ik ga er dus even een mailtje uitdoen naar de boswachter en vragen of ze woensdag (het gaat donderdag waarschijnlijk weer regenen) even wat paden zouden willen slepen.

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:47

Alle weides zijn te nat, gelukkig hebben we een hele ruime zandpaddock.
Mijn vriend sleept de bak en paddock dagelijks, door het vlak houden loopt het water er zo af.
Als het slecht weer is laden we de paarden op en gaan we naar de binnenbak.
De zandpaden en de bermen zijn momenteel onbegaanbaar, buitenrijden is dus wat beperkt op dit moment.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:50

Hier staan ze de wintermaanden nooit op de wei, maar de bak en de paddocks zijn prima opgedroogd.
Met die giga wind hier stuift het zelfs al een paar dagen enorm... :+

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:06

we hebben een modderpaddock waar ze op sommige plaatsen tot bijna d'r knieen in de drek zakt en steen meestal blijft ze nu op de stenen staan.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 17:52

Nog een paar natte plekjes op de piste, de paddock is aardig aan het opdrogen. Maar is kleiachtige grond, dus eer die weer droog en plat ligt kan even duren :(

pipplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 17:23

mijn verzorgpaarden staan met regen op stal en als het dan ff een tijdje droog is staan ze buiten in de bak zodat ze toch nog ff vrijheid hebben

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 22:33

Wij hebben zandgrond, dus dat droogt gelukkig snel. De paddocks zijn mooi droog en eigenlijk nog helemaal niet blubberig geweest. Wel een paar plassen, maar genoeg plek om droog te staan.
De rijbak en longeerbak is ook heel goed. Bij heel veel regen tegelijk staan ze wel blank, maar de rijbak is vaak de dag erna weer goed te doen en de longeerbak meestal na 2 of 3 dagen.
Dus niets te klagen hier.
Wel altijd veel wind, erg open en vlakbij zee.

Elisavdwij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:27

Hier ook dramatisch nat, plassen in de bak en het weiland is een grote modderpoel

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:50

Helaas nog steeds nat, nat, nat doordat de grond verzadigd is. Duurt nu wel heel erg lang al vanaf eind november. En de dagen dat het net even op begint te drogen zijn te kort alleen bovenlaagje en daaronder een grote glibber bende. Toe aan veel {:}

Groet Karin.

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:38

Hier ook toe aan Veel zon.. egt heel veel zon.

Ze vinden het ook echt niet grappig meer.

Volgend jaar wil ik een paddock bestraten voor ze als het zo nat is

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:03

het is inderdaad heel vervelend, mijn verzorgpony heeft alleen een buitenbak,, waar altijd (bijna altijd dan) plassen in liggen, ze is bang voor die plassen dus het is ook niet echt lekker rijden met al die bochten, en als ik dan door zo'n plas wil gaan dan duurt dat een halfuur en dan ben ik door een plasje XD

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:15

Laatste weken weer behoorlijk wat water gevallen wat ook niet snel weg trekt met die lage temp helaas...
Iedere keer als het weer op begon te drogen viel er weer een bui bij, schiet niet echt op... -O-
Nu zowaar 2 mooie dagen gehad, veel zon en alleen vanmorgen een sneeuwbuitje!
Alles begint nu echt weer een beetje op te drogen gelukkig, hopelijk nu voor wat langer!
Op naar het voorjaar!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:20

Door te verhuizen naar een pensionstal met goede faciliteiten en droge weilanden :Y) kost wat, maar geen ergernis meer, paard blij, baasje blij!

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:22

Hier de hele winter al erg slecht... Begon begin november met m'n verzorgpaarden, kwam eigenlijk net te laat want toen begon het slechte weer. Bak steeds erg nat en dat schiet niet op als een van de twee absoluut niet van water houdt :+. Die heeft nu een soort van winterstop en er wordt 1/2x per week grondtraining meegedaan, we pakken hem op als de bak beter wordt. Dat zit er nu volgensmij wel weer in. Met het andere paard heb ik de hele winter al op een mooie dag "oh, eindelijk, het is mooi weer, nu kan ik weer lekker gaan trainen!" maar dan valt het weer weer tegen :')... Laten we hopen op een droge en zonnige lente!

santens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:37

Nou he wat een ellende deze winter... :(
Bij ons is een heel stuk van de paddock verhard, dus ze hebben in ieder geval de keuze om droog te gaan staan. Maar uiteindelijk staan ze liever met hun voeten in de drek.. Gekke beesten.
De bak is ook echt drama deze winter. Heb vooral heel veel buitenritjes gemaakt. Maar het goede weer is op komst! :) :)

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 00:06

Verzorgpaardjes staan mooi droog maar je merkt echt dat het een hele gekke winter is geweest. Alles nog zeiknat. Ik woon zelf aan een haven en merk echt dat er veel regen Is gevallen! Op naar meer zon en droge dagen! +:)+