Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
zijn waterdicht, blijven goed liggen en geven geen schuurplekken. Heb verder ook rambo en bucas en rhino. Rambo blijft toch wel mijn favoriet
Ragdollcat schreef:Vervelend voor jou.
Ik ga helemaal voor Amigo, zeker bij arabieren. superfijne deken die doen wat het doen moet en het laat de haren heel en lekker droog in de regen.
Blijft altijd zeer goed liggen, ook bij de ergste stormen.
Tieneke schreef:Ragdollcat schreef:Vervelend voor jou.
Ik ga helemaal voor Amigo, zeker bij arabieren. superfijne deken die doen wat het doen moet en het laat de haren heel en lekker droog in de regen.
Blijft altijd zeer goed liggen, ook bij de ergste stormen.
Ik denk dat 90% van de deken-op-arabier-mensen zweert bij Amigo, haha, die pasvorm he... Een HH moet ik op mijn Arabieren bv niet leggen.
Dabo schreef:Ik was met bucas-wash, en dan als hij droog is gaat er een halve spuitbus impregneer spray overheen. Zo doen ze het bij de professionele wasserij ook denk ik...
Regendekens (hero turnout lite geloof ik die we hebben) komen perfect lang genoeg vanvoor en vanonder. Maten zijn wel anders dan de meeste maten (bv 145-190 terwijl de meeste merken 145-195 hanteren en bv 155-203 ipv 155-205 maar als je je maat kent is dat geen probleem..
)
Integendeel.. weinig dekens die zo mooi passen en zo kwalitatief zijn. Maar goed, ik geloof graag dat het bij de ene eens tegen valt, dat is met elke deken of ding wel zo vrees ik.. de ene is er heel gelukkig mee of heeft er geluk mee en de andere is er minder gelukkig mee of heeft er pech mee..
doen waar jij en je paard het beste mee zijn. Maar wij zijn althans grote fans! 
Regelmatige borstelen we de regendekens een keer af of hangen we ze even in de wind of regen om weer wat 'fris' te krijgen. Ideaal zo vind ik
Zirkonia schreef:Ik heb meerdere amigo's voor m'n merrie. De bugrug Mio is niet zo optimaal, bij veelvoudig gebruik(waar je hem natuurlijk voor aanschaft) schuurt hij de borst open.
De regendeken is na twee seizoenen nog prima qua pasvorm en waterdichtheid. Daarnaast heb ik een dikkere met halve hals. Deze vind ik net wat mooier liggen op mijn smalle merrie.

Inoterry schreef:Ik heb hem even opgezocht, maar het gaat dus om deze http://www.divoza.com/nl/amigo-bravo-12 ... lite-1200d deken. Gezien wat hij kost mag je er best van verwachten dat hij normaal past en waterdicht is.