Meer slechte ervaringen Horseware Amigo regendeken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:58

op zich zijn het mooie dekens, met een goede pasvorm.
maar ik had verleden jaar via een grote agrarische webshop een deken besteld,vooraf van het seizoen.
(overgangsdeken )
toen het kouder werd, pakte ik de deken uit.
bleek bij de voorsluiting,
waar je normaliter links en rechts zeg maar een mannetje en een vrouwtje hebt,
2 mannetjes zitten.
duidelijk een fabrieksfout dus.
de agra-webshop gemaild, met een duidelijke foto.
word gewoon beweerd, dat ik m niet daar vandaan had..

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:00

Ik heb vorig jaar een Amigo deken gekocht.
Geen problemen mee tot nu toe qua waterdichtheid, vind het een ideaal ding. :)

tylando

Re: Meer slechte ervaringen Horseware Amigo regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:01

Vind de amigos wel fijn aansluiten op paard

misz_blont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:04

Toevallig heb ik hetzelfde. Had een nieuw paard gekocht en moest snel een nieuwe regendeken hebben, omdat die van mijn andere paard niet past. Dus een amigo gekocht. Opgegooid en zat als gegoten. Helemaal blik, lag goed, stond mooi en was waterdicht. Zij kon de regen nu aan.
nu opzoek naar een winterdeken. Ik dezelfde maat alleen ander merk gekocht. Moet in eerste instantie toch goed zijn. Maar helaas was veelste klein. Ik de amigo opgemeten, maar het blijkt dus helemaal niet de maat te zijn die het had moeten zijn. Het is zelfs een maat groter, vandaar dat het andere merk niet ging passen. Wel raar..
Daarnaast vind ik wel dat de deken snel gescheurd qua voering en dat hij onwijs verkleurd.. Ik had namelijk een mooie blauwe deken, maar ondertussen paars/roze en dat voor zo'n merk en prijs. Vind het wel jammer.. Nu blijft de deken maar als reserve voor het geval dat..

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:07

Wel jammer dat t bij jou ook mis ging met de maat.. als ik nog x amigo koop neem ik wel maat kleiner en haal ik em bij winkel in buurt waar ik em dus ook weer mag ruilen. :+

De kleuren van de Mio vervagen ook heel snel.

Terwijl mijn 200grams wel paste met maat 175 :o?

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:36

ik heb 2 amigo regen dekens, 1tje voor de pony en 1tje voor het paard van 0gr en ben er erg blij mee :) zijn waterdicht, blijven goed liggen en geven geen schuurplekken. Heb verder ook rambo en bucas en rhino. Rambo blijft toch wel mijn favoriet :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:48

Vervelend voor jou.

Ik ga helemaal voor Amigo, zeker bij arabieren. superfijne deken die doen wat het doen moet en het laat de haren heel en lekker droog in de regen.

Blijft altijd zeer goed liggen, ook bij de ergste stormen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 23:07

Ragdollcat schreef:
Vervelend voor jou.

Ik ga helemaal voor Amigo, zeker bij arabieren. superfijne deken die doen wat het doen moet en het laat de haren heel en lekker droog in de regen.

Ik denk dat 90% van de deken-op-arabier-mensen zweert bij Amigo, haha, die pasvorm he... Een HH moet ik op mijn Arabieren bv niet leggen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 00:13

Deze deken is in elk geval wel netjes waterdicht *\o/* . Ben alleen wat minder blij met de pasvorm :o . Terwijl de andere 190 dekens zo netjes passen :=

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 00:58

Geen ervaring met regendeken, maar wel met vliegendeken van Amigo... 1 woord.. rommel.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 01:00

Ik heb meerdere amigo's voor m'n merrie. De bugrug Mio is niet zo optimaal, bij veelvoudig gebruik(waar je hem natuurlijk voor aanschaft) schuurt hij de borst open.

De regendeken is na twee seizoenen nog prima qua pasvorm en waterdichtheid. Daarnaast heb ik een dikkere met halve hals. Deze vind ik net wat mooier liggen op mijn smalle merrie.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:07

Tieneke schreef:
Ragdollcat schreef:
Vervelend voor jou.

Ik denk dat 90% van de deken-op-arabier-mensen zweert bij Amigo, haha, die pasvorm he... Een HH moet ik op mijn Arabieren bv niet leggen.

Dat komt omdat het ook qua vorm goed past bij de Arabieren, ook bij de draver trouwens, in ieder geval wel bij de draver dat ik had gehad.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 06:37

Dabo schreef:
Ik was met bucas-wash, en dan als hij droog is gaat er een halve spuitbus impregneer spray overheen. Zo doen ze het bij de professionele wasserij ook denk ik...

Zo doe ik het ook altijd. Ben er vorig jaar achter gekomen dat de huismerk spullen van de kruitvat ook prima waterdicht maken, dus sindsdien gebruik ik dat voor alle dekens, scheelt een hoop!

Maar ik ben altijd tevreden geweest over amigo dekens. Heb de 200 gr alweer een jaar of 7 en nog nooit doorgelekt. Wel een keertje stuk gegaan en netjes gemaakt.
Had 2e hands een oude regendeken van amigo gekocht.
Die heeft het nog een paar jaar gedaan, maar vorig jaar toch een nieuwe moeten kopen. Paard staat er 24/7 mee buiten zonder schuilstal, geen problemen met doorlekken..

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:01

Ik heb 1x een Amigo deken gekocht, eens maar nooit meer. Mijn paard heeft nog nooit een scheurtje in de deken gehad, nou deze binnen 1 dag een winkelhaak waar je u tegen zegt..

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:46

Raar, wij zweren er juist bij bij de Horseware dekens... :) Regendekens (hero turnout lite geloof ik die we hebben) komen perfect lang genoeg vanvoor en vanonder. Maten zijn wel anders dan de meeste maten (bv 145-190 terwijl de meeste merken 145-195 hanteren en bv 155-203 ipv 155-205 maar als je je maat kent is dat geen probleem.. :) )
Nu ja, onze regendekens rolt het water zo af, ze hebben 2 winters dag en nacht opgelegen op stal en in de paddocks en wei, en zijn nog in perfecte staat. De staldekens hebben dan al een winter of 3-4 meegedraaid en zijn na een wasbeurt nog als nieuw.. dus ik klaag er niet over! :D Integendeel.. weinig dekens die zo mooi passen en zo kwalitatief zijn. Maar goed, ik geloof graag dat het bij de ene eens tegen valt, dat is met elke deken of ding wel zo vrees ik.. de ene is er heel gelukkig mee of heeft er geluk mee en de andere is er minder gelukkig mee of heeft er pech mee.. :) doen waar jij en je paard het beste mee zijn. Maar wij zijn althans grote fans! :)

Decathlon blijf ik bv af.. dekens trokken altijd scheef, pasvorm was vreselijk,...
Ik betaal liever wat meer voor een deken als die goed past en ligt op mn paard. Maar er zijn ook goedkopere dekens die ook prima zijn. Dus het is een kwestie van passen en proberen :)

En qua dekens.. sinds enkele jaren gebruiken wij enkel nog staldekens of onderdekens met daarover een goede regendeken. Die regendekens wassen we nooit (want dan verlies je waterdichtheid, ook al spray je er product over of was je het product er mee in...) dat werkt nog altijd het beste vind ik :) Regelmatige borstelen we de regendekens een keer af of hangen we ze even in de wind of regen om weer wat 'fris' te krijgen. Ideaal zo vind ik :)

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:47

Zirkonia schreef:
Ik heb meerdere amigo's voor m'n merrie. De bugrug Mio is niet zo optimaal, bij veelvoudig gebruik(waar je hem natuurlijk voor aanschaft) schuurt hij de borst open.

De regendeken is na twee seizoenen nog prima qua pasvorm en waterdichtheid. Daarnaast heb ik een dikkere met halve hals. Deze vind ik net wat mooier liggen op mijn smalle merrie.

Als ik me niet vergis, is 'Mio' een 'goedkopere' reeks binnen de Horseware producten? In elk geval is mn Mio vliegendeken duidelijk veel minder van kwaliteit dan de Amigo Bug Rug. Dacht dat Amigo en Rambo ietsje duurder waren mr wel iets betere kwaliteit :)

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:54

De mijne al zon 5 jaar en nog steeds waterdicht ondanks die mega grote winkelhaak die paard erin kreeg.
Nee ik heb er geen problemen mee wel jammer dat ts dat wel heeft nu wilde ik wel een nieuwe maar als ik het zo lees begin ik toch aardig te twijfelen.
Paard is een arabier deken ongevoerd kijk deze had ik.foto van internet.
Afbeelding

Deken lag perfect dat wel.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 22:07

Zijn nieuwe deken heeft al het water, tot nu toe, probleemloos tegen gehouden. De oude, lekke, is alsnog terug naar de fabriek om nagekeken te worden. Ik ben heel benieuwd wat ik daar nog van ga horen :)

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:03

@babbelkous: Amigo is de goedkopere variant van horseware, rambo de duurdere, en die is er dan ook nog weer in varianten. Amigo word in grote bulk ergens in een chinaland (weet zo ff niet welke precies) geproduceert, en rambo in engeland.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:21

Ik heb voor mn jonkie die nog niet uitgegroeid en uitgezwaard is een Amigo gekocht, mijn andere haflinger draagt uitsluitend Rambo. De pasvorm van de Rambo vind ik wel veel mooier dan de Amigo, mn omdat de Rambo 3 singels heeft en ook leg arches achter en op alle dekens het V front closure system.
Dus als hij is uitgegroeid krijgt hij ook Rambo's. Maar budgettechnisch ben ik nu voor de Amigo gegaan.
Kwa waterdichtheid kan ik er nog weinig over zeggen, hij heeft hem nog niet veel op gehad in de regen, omdat het vrijwel alleen nog mooi weer is geweest sinds ik de Amigo heb.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:25

Ik heb ook deze regendeken, ben er erg blij mee. Zit heel mooi en is goed waterdicht. Het is een van de weinige dekens die echt een mooie pasvorm heeft voor mijn Draver.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:46

Ik heb juist heel tevreden over de Amigo regendeken. Mijn paard was de enige die in stortregen droog bleef. Zelfs toen de deken een scheur had en deze (tot de nieuwe deken kwam) geplakt was met tape bleef ze nog mooi droog.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:55

Hier ook zowel amigo (regendekens Bravo en Light) als Rambo (duo winterregendeken) en geen last van lekkende dekens en ik was ze ook zelf en ik vind de pasvormen (heb ook de rambo protector) super op mijn tinker en ze zijn bijna niet kapot te krijgen!

Dus wel grappig dat er zoveel wisselende reacties zijn..

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 19:21

Ik heb ook twee Amigo's en een Rhino. Helaas is bij de bijna nieuwe o grams deken de hele binnenvoering gescheurd, een winkelhaak over de hele schouder en aan een zijde tot de achterkant. Aan de buitenkant van de deken niks te zien. De deken was ongeveer drie weken in gebruik. Volgende keer toch maar een duurdere deken..

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 19:30

Inoterry schreef:
Ik heb hem even opgezocht, maar het gaat dus om deze http://www.divoza.com/nl/amigo-bravo-12 ... lite-1200d deken. Gezien wat hij kost mag je er best van verwachten dat hij normaal past en waterdicht is.

Deze heb ik ook. Totaal geen problemen mee. Ligt perfect op mijn paard en ze is droog gebleven.
ik heb ook een bucas 100gr regendeken 1200d en dat is ook een superdeken. Al 3 seizoenen geen lekkage. Ik laat mijn dekens niet wassen.