Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 19:44

Er zit geen gif in het lijm ;-)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:50

Nee, gif niet maar ze zitten vast en sterven een dorst/honger dood. Dat vind ik dier onterend alhoewel ik wat betreft de dazen dat medeleven echt niet ken.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:50

Maar ze sterven wel een ontzettend pijnlijke, langzame dood....

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:58

Percy schreef:
Toydoll schreef:
idd een net oid er om heen spannen met niet al te fijne mazen zodat alleen insecten erbij kunnen. En geen 'ratten en muizenlijm' gebruiken (WTF verzint dat uberhaupt, arme ratten en muizen...)

Toen ik dat hier in de winkel zag heb ik ook even met mijn ogen staan knipperen. Ik heb best last van muizen, heel veel last en ik wil ze zeer graag dood maar toch echt niet op die manier.

Ik schrok inderdaad ook, ik kende het niet. Hele crue dood, maar onderschat arsenicum (rattengif) niet, dat is ook afschuwelijk. (En met pech krijgt de uil of kat het ook binnen).

Anoniem

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:01

Een vlag uit de kuip laten steken, die wappert en schrikt vogels af?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:16

Percy schreef:
Nee, gif niet maar ze zitten vast en sterven een dorst/honger dood. Dat vind ik dier onterend alhoewel ik wat betreft de dazen dat medeleven echt niet ken.

psies. Stom genoeg ken ik t medeleven met insecten sowieso ook niet, best cru eigenlijk, maar muizen en ratten zijn ontzettend lieve dieren.....

En dan gewoon 1 van de meest vreselijke manieren laten sterven... geef ze dan gif wat snel werkt, dan lijden ze minder (lang)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:25

de tip met het kippengaas eroverheen is denk ik wel een goede om de vogeltjes ed te beschermen en de bovenkant waar ze zouden landen lijmvrij te houden.

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:50

Ik heb gewoon de dazenlijm besteld. Het is misschien even duur maar je kan er dan ook jaren mee doen. Deze lijm is er speciaal voor en ik ga niet iets wat bestemd is voor ongedierte(wilde muizen en ratten, de tamme versies vind is super leuk) bij mijn paarden in de buurt laten. als die hoe goed je het ook beveiligd toch wat binnen krijgen of op hun vacht heb je toch echt een probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 21:07

Ik vind dit maar een enge en gevaarlijke hype die voor veel meer dode en gewonde dieren gaat zorgen dan alleen dazen. :\

Toydoll schreef:
En dan gewoon 1 van de meest vreselijke manieren laten sterven... geef ze dan gif wat snel werkt, dan lijden ze minder (lang)

Nou, enig idee hoe lang het met gif duurt en hoe vreselijk pijnlijk dat is? :( Dat werkt niet snel en met een beetje pech is niet alleen de muis/rat dood (wat ook onnodig is) maar ook een roofdier die het diertje opeet.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 21:14

Muizenval vind ik nog het meest "humaan". Ook niet leuk als ze er verkeerd in terecht komen maar van alle kwaden dan nog de minst kwade. Zou de muizen liever gewoon laten leven maar ze slopen alles helaas.

XGabyvkeulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 21:24

Verkeerd gelezen -O- sorry :(
Laatst bijgewerkt door XGabyvkeulen op 21-07-15 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 21:25

XGabyvkeulen schreef:
Bokkers ik vind dat dit een goed alternatief is de TS wilt helpen, en hoeft geen opmerkingen denk ik dat het allemaal slecht is haha :D als je het niets vind kun je ook je mond houden :) super bedacht TS

Vreemd commentaar Gaby, we zijn de voor en tegens aan het afwegen, daar is een discussieforum voor en daarmee kunnen we het alleen maar beter maken voor de dieren om onze paarden heen.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 21:32

XGabyvkeulen schreef:
Bokkers ik vind dat dit een goed alternatief is de TS wilt helpen, en hoeft geen opmerkingen denk ik dat het allemaal slecht is haha :D als je het niets vind kun je ook je mond houden :) super bedacht TS

Nou idd ik zit niet te wachten oh zielig voor de vlindertjes enz., ( jullie groenten en fruit wat jullie eten wordt ook bespoten en worden de rupsen en andere insecten ook gedood) nu beginnen ze al over het doden van muizen?

Het gaat mij er alleen om dat ik van de dazen en vliegen af kom op de weide.

Dus mocht men verder willen discusseren open dan lekker een ander topic

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 21:35

Want op een discussieforum (wat sv is) mag je alleen ja en amen zeggen?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 21:41

Bestaat er ook mensenlijm...... ~~}> ~~}> ~~}>

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 21:44

Ja, deze reactie snap ik ook niet Ladymadonna. Het gaat er toch niet om dat we allemaal roepen hoe fantastisch dit is? Dacht dat we hier juist over praten om de voors en tegens af te wegen wat mijns inziens alleen maar verrijkend is.

Heb zeker interesse maar wil ook de vogeltjes en andere dieren beschermen.

Ik vind het juist goed dat hier over gepraat wordt en dat we zo een val kunnen maken waarbij deze dieren zo min mogelijk risico lopen.

Als je alleen maar ja en amen wilt Dynamiek, dan moet je niet op een discussieforum gaan zitten. Volg jouw ervaringen hiermee met grote belangstelling maar daarbij wil ik ook wel de nadelen tegen de voordelen gaan opwegen. Als jou dat geen bal kan schelen, so be it maar hou het dan voor jezelf.

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 21:50

ik kwam het uiteraard ook tegen op Facebook en heb eens een aantal jaar terug zelf dazenvallen gemaakt en deze werkten super, alleen heb ik ze toen voor die stal gemaakt waar ik nu niet meer sta dus ik zat al eens te denken of ik ze hier ook zou maken, maar ik heb nu iets kleiner land en had een driepoot gemaakt, vind ik nu niet helemaal handig ivm afmeting land en heb een jaarling die overal aan trekt dus dacht waarom zou ik dit idee niet ook proberen alleen ik heb de lijn vervangen voor van die insecten slierten die je normaal aan je plafond hangt bij de action weg , ik dacht wie niet waagt wie niet wint, binnen 2 tellen had ik 2 gewone vliegen en heb er verder niet bijgestaan dus ben benieuwd als ik er morgen weer kom.

Afbeelding

Als het werkt kan ik ze er zo vanaf halen (wel handschoenen aan doen ) en nieuwe opdoen, heb alleen de zijkanten gedaan ivm vogels boven op maar ik heb hem op 30 cm van een paal af op de paal bevestigd zoals op het filmpje en aan de buiten kant van het land zodat mijn paarden er niet aan kunnen zitten,

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 21:54

Boras schreef:
Bestaat er ook mensenlijm...... ~~}> ~~}> ~~}>

:Y) Was het maar waar, ik weet nog wel een paar plekken waar ik dat op de muren zou willen smeren!

BravoT: daar heb ik ook aan zitten denken! Maar wordt dat nog wel warm genoeg door de kleur van de strips? :)

Ik ben maar een gewone aan het bouwen, met vangbakje en skippybal, het zwermt hier ook van de andersoortige beestjes en die wil ik niet vastplakken... :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 21:56

Vogels kunnen af zo een vliegenlint ook makkelijk af geraken normaal! Goed idee zo met de linten :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:03

k_m schreef:
Vogels kunnen af zo een vliegenlint ook makkelijk af geraken normaal! Goed idee zo met de linten :)

Ik krijg vlaams redelijk ontcijferd, maar deze zin moest ik driemaal lezen :D

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:05

Wauw haha, dat was ook niet mijn beste zinsbouw ooit :')

Dat de vogels dus makkelijk van zo een lint los kunnen komen!

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:09

[/quote]
BravoT: daar heb ik ook aan zitten denken! Maar wordt dat nog wel warm genoeg door de kleur van de strips? :)

Ik ben maar een gewone aan het bouwen, met vangbakje en skippybal, het zwermt hier ook van de andersoortige beestjes en die wil ik niet vastplakken... :)[/quote]

Daar heb ik ook aangedacht, maar die emmers worden altijd zo heet ook al wijkt de kleur wat af van zwart, want het kan ook nog als het wel heet wordt dat de lijm zo warm wordt en er misschien afdruipt, ik zal je morgen avond antwoord geven, maar voor 39 cent voor 1 pakje met 4.rolletjes erin en je hebt 3 doosjes nodig voor een gewone emmer vond ik het het proberen waard

Ik heb ze wel bij ieder begin en eind met 1 punaise vast gedrukt die in dat rolletje zit want anders blijft het niet goed zitten, daar plakt het dus net weer niet goed genoeg voor

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:33

er verkoopt iemand setjes 'dazenvallen' , incl. skippybal, bus zwarte spuitverf ( action) lijm etc. voor 25 euro ( prijs even onder voorbehoud), doe het zelf setje dus, ze was de eerst lading zo kwijt ;-), dus schijnt dus ook een hype te zijn...
Ik heb een 'echte' dazenval, vangt mega veel weg maar oh oh wat hebben de paarden last... dus toch maar weer 's nachts naar buiten ipv overdag nu... -O- met een eczemer ook altijd tobben met die mugjes maar ja... ( en zelfs die vang ik met 'gewone' dazenval ook enorm.

het lijkt mij wel super hier om goedkope emmers idd met lijm op te hangen in de stallen waar de stalvliegen op blijven plakken :-). Je krijg er ideeen van ;-)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:36

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:51

Interessant idee, dat zelf knutselen. Ben echter ook van mening dat er, door de verschillende soorten lijm, niet voldoende rekening wordt gehouden met andere "weidegebruikers"
Vandaag in mijn wei de 'echte' dazenval geplaatst. Was idd een uitgave, al zijn ze nu flink in de aanbieding overal. En te zien aan de constructie gaat de val echt vele jaren mee, dus wat dat aan gaat weer een kleine(re) investering!