__Amber__ schreef:Bedankt voor de reacties! Ik ga op zoek naar een 190 tweedehands of een leuke actie ergens
Bij het gareel in schijndel (kun je ook online bestellen) 134 euro

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jippie5 schreef:Ik heb even een vraagje hoor, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Op buitenrit zitten er rond mij en mijn paard flink wat vliegen en dazen. Paard wordt helemaal gek als er een daas op haar zit. Wat erg opvalt is ook dat onze schimmel hier veel minder last van heeft, zelfs wanneer we naast elkaar rijden.
Ik vraag mij af of een gewone blauwe of witte uitrij-vliegendeken genoeg zou helpen, zouden de dazen hier niet gewoon doorheen prikken? Iemand ervaring?
marleen_usar schreef:Ik heb een Harry,s Horse vliegendeken, op de rug dus net na de nek waar dus de manen ophouden daar schuift hij naar achteren. Met als resultaat dat bij zijn borst de sluitingen ook naar benden gaan. Waar door hij dan maar kleine passen kan maken, ook bijt hij aan de deken omdat dat daar dan erg strak zit. Zou het werken als ik de sluitingen er af knip en ze hoger weer vast zet?
MoniekV schreef:Nee. De deken is duidelijk te groot, probeer dus eens een maat kleiner. Als je de sluitingen gaat verzetten verpruts je het model van de deken en zal het dus hoogstwaarschijnlijk ergens anders gaan trekken en schuren.