Op welke tijden rijden met hoge temperatuur?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxCYNNxx

Re: Op welke tijden rijden met hoge temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:54

behalve Florida dan; staat toch wel bekend om zn zeer hoge luchtvochtigheid. En dat gecombineerd met hitte is geen pretje. Standpunt dat die paarden daar het gewend zijn blijft wel overeind natuurlijk.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:00

Ik rijd s morgens rond 6.00 u de dressuur training in de bak. Prima te doen om die tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:02

Hier ook iemand die er om 6:30 vanochtend al opzat! Persoonlijk vind ik het 's avonds nog te weinig afkoelen (tenzij je inderdaad na 22:30 gaat rijden) en 's ochtends heb ik veel minder last van de beestjes ;)
Vrijdag en zaterdag laat ik d'r lekker met rust, kijk de komende tijd maar even per dag

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:30

xxCYNNxx schreef:
Standpunt dat die paarden daar het gewend zijn blijft wel overeind natuurlijk.

En de ruiters ook natuurlijk :')

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:34

Vanochtend om half 7 een uur intensief dressuur en vaardigheid getraind. Ik had het koud in een kort shirt op de bok :brr: s'avonds is het mij nog te lang warm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:36

Collie2008 schreef:
AmoorM schreef:
Off topic:
Desteny: Vanwaar die regel? Dat lijkt me echt helemaal niks.

Is bij veel stallen zo hoor. Bij mij ook 08:00uur - 22:00uur en weekend tot 17:00uur

Ik heb les afgezegd voor vanavond. Ga het mn paard en mezelf niet aan doen :+

inderdaad das normaal hoor dat er uiterste tijden afgesproken zijn. als de pensioneigenaren op het terrein zelf wonen is het wel fijn dat ze ook even rust hebben lijkt mij. hier wordt uiteraard wel de uitzondering gemaakt als je paard ziek is dat je buitenom de tijden ook mag komen. anders gewoon niet. vrij logisch denk ik.

en verder, gewoon niet rijden de komende dagen. en al zeker niet overdag. ook al heb je je toevallig ingeschreven voor een wedstrijd, ik zou het mijn paard niet aan willen doen.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:44

Ik zat vanochtend ook om 7:30 erop. Best te doen, pony zweette amper, alleen onder het zadel.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:49

Wat goed bezig iedereen, zo vroeg op!

Vanaf half 10 's avonds ligt bij mij de bak gelukkig voor de helft in de schaduw, dat samen met het kust windje gister nog 20minuutjes kunnen longeren. Wel enkel stap en draf werk (opbouwen na blessure), erna onder de douche en koel de wei in voor de nacht.
Vandaag rust, morgen avond zo laat mogelijk weer stap-draf longeren en vrijdag avond laat met trailer naar het strand (10min rijden) en zwemmen *\o/* Maar gelijk gebruik maken van dit weer!

Tussen de middag krijgen ze een douche en stallen staan open zodat ze zelf kunnen kiezen of ze binnen uit de zon willen

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:50

Vanmorgen om 7 uur begonnen en was 12 uur klaar.
Laatste 2 lekker in het bos gereden.Nu woon ik in Zeeland lekker aan de kust,dat scheelt.
Staat hier een heerlijk windje.Het laatste paard was dan ook niet eens erg bezweet met 30 graden en ik heb best flink gereden.
Morgen wordt het hier koeler,maar ik begin weer om 7 uur.

Charlotte124

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:57

gisteren om 22u gereden, ze staan nu 's nachts buiten en ik heb m'n wedstrijd (zaterdag) afgezegd
vrijdagochtend hoef ik niet te werken, dus dan wordt het vroeg rijden; vanavond weer zo laat mogelijk en donderdag waarschijnlijk niet omdat het nog veel warmer wordt en waarschijnlijk gaat onweren

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:00

Ik had het vanmorgen om 7.00 al warm. Had om 9.00 een springles gepland maar die hebben we maar lekker gecanceld.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:02

Ik sla het rijden over deze dagen. Ze gaan in de avond naar buiten tot de volgende ochtend. Dan lekker in de koele stal. Ik kom nu alleen om m elke dag een lekkere douchen te geven

viv34

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:05

gisteren inderdaad rond 21.45 gereden ( alleen stap en draf)
was goed te doen!
maar komende dagen wordt het wel warmer, dus dan is het idd misschien handiger om 's ochtends vroeg te gaan rijden /3

melanietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:08

Een paar dagen vrij is voor de shet nu van belang. Ik vind niet dat als het zo warm is een dier hard hoeft te werken. Zelf heb je ook minder energie om alles zoals gewoonlijk te doen. Ik wil wel morgen naar stal om haar even onder te sproeien (Ze is niet mijn pony en krijgt schaduw en genoeg water). Volgende week kunnen we misschien wel weer verder. Veel concoursen worden ook afgelast dus dit zal al een waarschuwing moeten zijn om niet intensief te gaan rijden.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:11

Kon ik maar zo vroeg opstaan :-) Nee, deze dagen sla ik het rijden ook ff over. 's Morgens om 5.30 uur de wei in en als ze voor het hek gaan klooien dan haal ik ze weer binnen. Vanaf n uur of 20.00 nog n poos naar buiten tot het donker wordt.

Maar ik zie mijn buren gewoon rijden onder zadel en voor de kar. Om 14.00 uur. Tsja...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:15

Hier staat ook een heerlijk windje waardoor het allemaal tot nu toe erg meevalt, uit de wind in volle zon is het niet te doen, maar ik heb hier om 11 u heerlijk gereden.

Ik heb de keus genomen om eerst de stallen te doen en alle klusjes op stal klaar te hebben en daarna te rijden.
Normaal vind ik de wind niks, nu ben ik er blij mee

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:18

Zat er vanochtend om 6.00 u op met jas!
Uur later klaar van stap-draf ritje en jas uit gegooid...
Heeerlijk!

Normaal heeft stal ook tijden maar als ze weten dat je vroeg wilt, is die mogelijkheid er wel.
Gelukkig want 's avonds is niets voor mij...
Laatst bijgewerkt door Evelienepien op 01-07-15 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:19

Ben gisteren van 18u30 tot 19u30 gaan joggen, vond het helemaal niet lastig, hartstikke gezellig, dus dan vind ik dat de paarden dat ook mogen doen als ze het aankunnen. Hier heb ik zelf geen zin om te rijden, maar denk dat ik mijn dikkerdje toch es zal longeren binnen een uurtje (staat nu op stal), ze kan er maar paar kilootjes afzweten. Ze zijn niet van marsepein.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:20

Vanochtend om 8:00 wezen mennen, was perfect! Na de tijd even afsponzen en dan lekker rollen!

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:51

xLillith schreef:
Jet4You schreef:
Normaal gesproken rij ik met dit weer na 22.30 uur. Heerlijk is het dan en geen beestjes.

Ah dat lijkt me ook heerlijk! Helaas sta ik een pensionstal en ik denk niet dat ik ze blij zou maken door om die tijd nog op stal rond te hangen.

Dat is dan weer het voordeel van paardjes aan huis. Ik ben zelfs weleens om 00.30 gaan rijden haha.
Wil je stalhouder geen uitzondering maken met deze temperaturen?

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:02

Pff ik heb met een vriendin een maand geleden een dagje Loonse en drunense duinen geboekt voor komende zaterdag. Nu kunnen wij dat niet meer annuleren.. we zullen maar om 5 uur opstaan zodat we 's ochtends kunnen rijden.. Weet iemand of het daar in de beboste stukken ook zo warm is of het wel te doen is?

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:21

AmoorM schreef:
Off topic:
Desteny: Vanwaar die regel? Dat lijkt me echt helemaal niks.

S'nachts is de poort gewoon dicht om mensen die niks op het terrein te zoeken hebben buiten de deur te houden.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:41

Ik rij niet met dit weer.. Maandag avond heb ik gereden maar nu kom ik alleen om hem buiten of binnen te zetten. Zondag maar weer eens proberen te rijden.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:56

zit al smorgens om 5u op de eerste. stop rond 11u met rijden.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:56

xEliine schreef:
Pff ik heb met een vriendin een maand geleden een dagje Loonse en drunense duinen geboekt voor komende zaterdag. Nu kunnen wij dat niet meer annuleren.. we zullen maar om 5 uur opstaan zodat we 's ochtends kunnen rijden.. Weet iemand of het daar in de beboste stukken ook zo warm is of het wel te doen is?

De Drunense duinen zijn een grote sauna. Het zand reflecteert de zon en dat maakt het echt onwijs warm. Lekker thuis blijven of zorgen dat je er voor 7, hooguit 8 uur uit bent.