Mijn nieuwe Rambo deken lekt?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 01:36

Ik heb een power turnout en deze is begin december compleet door geregend. Toen dach ik oliebol!! Heb ik weer...... Deken goed laten drogen en het onder een indenticieel ongelukje geschoven. Echter gister viel er opnieuw iets meer regen en is de deken opnieuw door en door nat.

Contact gehad met de leverancier en moet inderdaad ook terug sturen voor een lektest. Helaas geen leendekens hier.

Top service voor jou contact met de paardendrogist!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 10:45

Flowq schreef:
De duo is echt op en top waterdicht, ook een enorm mooie pasvorm! Hals past zelfs beter, zal morgen een foto plaatsen.

Ik heb gewoon dikke vette pech gehad met de vorige 2.

wat had je eerst,de original?
verschilt die echt qua model met de duo, en de hals ook?
ik dacht dat alle Rambo's qua model hetzelfde waren eigenlijk...

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 13:06

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:10

Is dat niet van opspattend water of water wat langs de onderrand omhoog trekt bij veel regen?
De meeste dekens zijn bij veel regen aan de onderrand wel nat volgens mij .

Anoniem

Re: Mijn nieuwe Rambo deken lekt?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:15

Dat is geen doorlekken... dat is condens en opspattend water van de onderkant. Ik heb nog nooit een deken gehad die bij de hele dag regen daar niet nat was.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:34

Yvank_ schreef:
Dat is geen doorlekken... dat is condens en opspattend water van de onderkant. Ik heb nog nooit een deken gehad die bij de hele dag regen daar niet nat was.

Ja dat was dus inderdaad ook het eerste dat in mij opkwam.
Mijn liners zijn zelfs vaak nattig langs de onderrand.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 16:45

Uh?

Dus volgens jullie mag dit zomaar gebeuren bij een deken van €300.- ??

Dit loopt langs de hele naad, en is echt doorweekt. Daarbij zit het grootste gedeelte ( bij de singels) onder de buik, dus opspatten zou niet kunnen lijkt me? En gaat hij het grootste gedeelte binnen staan.

Als het condens is betekend dat hij niet goed ademd, dan gaat ie alsnog terug, want idd de liners zijn echt doorweekt nu, daarvoor ga ik geen 300 euro betalen, dan volstaat een deken van 70 euro ook. Ongeacht de pasvorm... Ik heb voor rambo gekozen voor goede waterdichtheid vanwege het 24/7 buiten staan, dan verwacht ik geen natte deken.

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:46

Je zou de onderkant langs de naad kunnen insprayen met een impregneerspray (Bucas ofzo).
Had mijn Rambo ook en daarna nooit meer last van gehad.
Heb wel eens vaker gehoord dat de Rambo's op die plek door de naad, die over de gehele lengte van de deken loopt wat minder waterdicht kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:49

Ik zou als ik jou was eens heel goed kijken naar de pasvorm.... als je bij 3 dekens dit probleem hebt is je deken misschien gewoon te lang? Ik had bij mijn haflinger exact hetzelfde en dan kwam niet door de deken maar door het paard omdat de deken aan de buik gewoon wat lang was is dat dus idd opspattende regen omdat paarden vaak hun kont in de regenrichting zetten.

Mijn paard heeft met precies dezelfde deken dit probleem niet ja een klein onderrandje, maar hij is groter en de deken steekt ook niet zonde zijn buik uit.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 16:50

Volgens mij is die naad helemaal niet waterdicht bij mij. Dit is de reden waarom de 2e deken ook terug ging.

Met impregneerspray zou kunnen, maar na mijn inziens zou het niet mogen voor z'n duren deken :n :(

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 16:54

Ja maar het frappante is dus dat de buitenkant wel droog is, en de onderkant tegen het paard aan hangt. Dan zou toch juist de buitenkant zo nat worden?

De 1e deken was vooral lek op de staartflap, dit is ook getest. Daarbij had ik dit probleem immers niet. Alleen bij de laatste 2.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:55

Paard niet toevallig gaan liggen waardoor de liner in contact kwam met water en dat omhoog zoog?

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 16:58

Hij staat op steen, daar gaat hij niet op liggen. Alleen in de stal

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:01

Flowq schreef:
Ja maar het frappante is dus dat de buitenkant wel droog is, en de onderkant tegen het paard aan hangt. Dan zou toch juist de buitenkant zo nat worden?

De 1e deken was vooral lek op de staartflap, dit is ook getest. Daarbij had ik dit probleem immers niet. Alleen bij de laatste 2.

Dat is idd wel raar, bij mij zag je echt ruim een cm breed langs de gehele naad die nat was....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:02

Als de buitenkant niet nat is is die niet doorgelekt.. want dan is die ook heel nat... Logische is dus dat de binnenkant nat wordt door condens, dat kan als je je paard te dikke deken op het liggen bijvoorbeeld in combi met die regen.

Als de stal vochtig is kan dat er ook inzuigen, maar ik denk eerder gewoon water wat er tegenaanspat van onderen. Want als je paard op stal gaat staan met regen dan wordt die ook niet zo nat..

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:09

Nou, mijn haflinger staat ook 24/7 buiten met een regendeken (weliswaar eentje van €80), en deze is echt niet net zo nat als die van de TS. Op geen enkele plek. Het is vaak zo dat 'normale' dekens voor Haflinger vaak wat lang vallen, maar dan nog is mijn deken op geen plek zo nat als de foto's van TS laten zien.

Aan de andere kant echt bizar dat je drie keer pech hebt :7

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 17:12

Ik bedoel dus dat het lekt door de naad, door de stof heen lekt het absoluut niet. Zijn rug is kurk droog. Lijkt mij dat daar eerder condens vormt dan onder z'n rand.

En die onderrand is niet dik, daar zit geen vulling in.

Hij staat dus veel op stal, die ook netjes droog is! En toch zo nat. En water wat 80cm moet opspatten is ook zo wat. Met slagregen snap ik dat wel, maar het heeft hier niet 'hard' geregend. Alleen veel.

Nee ik vind dit geen condens pf opspat verhaal :n

Nordique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:24

Ik vind het ook niet normaal hoor.. Hier een bucas deken op mijn pony met een onderdeken er onder, en er is echt niks nat na een dag veel regen. Hoogstens de randjes van het onderdeken die aan de onderkant wat uitsteken.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:47

Horseware heeft geen getapte naden in zijn dekens, maar gewoon stiksels. Hierdoor mogen alle dekens van Horseware lekken op de naden.
Het lijkt mij op de foto's een geval van lekken op de naden. Het is dus erg netjes dat de Paardendrogist dat 2de deken(als dat het deken van de foto's was) heeft omgeruild, maar volgens de Horseware voorwaarden hoeven ze dit niet te doen. Vraag je horseware naar de garantie bij het lekken op de naden, krijg je een ontwijkend antwoord.
Zelf vind ik ook als een leverancier van 300 euro dekens dat ze op z'n minst getapte naden hoort hebben die wel waterdicht zijn ipv de gewone stiksels. Dus ondanks dat vind ik wel dat ze de beste dekens hebben op het moment, maar die getapte naden zou het deken nog wel perfecter maken.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 19:04

Je zal mij ook nooit horen klagen over de paardendrogist! Wat een onwijs nette service is daar, ik belde vandaag met bezwaard hoofd maar ze zijn echt heel netjes naar klanten toe!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:48

Ik zou anders de foto's even naar de Paardendrogist sturen en vragen wat hun mening is over deze natte plekken, dan heb je gelijk duidelijkheid!