Wie kan mij helpen met de keuze voor een outdoordeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CoRiNa1983

Re: Wie kan mij helpen met de keuze voor een outdoordeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:16

Heb de reacties niet gelezen omdat mijn ervaring is dat iedereen een eigen mening heeft, maar je bent tevreden over bucas waarom dan overstappen op een ander merk?

Ik heb ook geregeld van merk gewisseld maar nu wil ik alleen nog maar QHP en dat omdat ik daar tot nu toe het meest tevreden over ben. Terwijl mijn vriendinnen allemaal een ander merk fijner vinden, De een weatherbeeta de ander amigo. Ik zou als je tevreden was niet twijfelen en lekker bij het merk blijven wat je fijn vond.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 14:00

will: de onderdekens van horseware zelf natuurlijk. Daarnaast past de onderdeken van de epplejeck eigen merk er ook onder.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 16:02

De Horze ademt 3000, de Bucas Smartex 5000, Bucas Irish en select 3000. Horze is 600D, Bucas Smartex is ballistic nylon, Bucas Irish en select 1200D rip-stop. Bucas is tevens voorzien van laag Teflon. Voor mij is de keus echt niet moeilijk hoor. Ze hebben tegenwoordig ook onderdekens die je voor aan de klittenbanden vast maakt en achter aan de ringetjes, verschuift dus zeker niet. Bovendien vind ik de losse hals ideaal. Ik wil mijn paard niet nat hebben, maar het kan er makkelijk af zodat ze toch met elkaar kunnen kriebelen. Mocht ik ooit een paard op stal hebben dat geen Bucas past wordt het Rambo en als dat nog niet goed is.. Dan ga ik denk ik gewoon huilen...

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:35

pol013 schreef:
will: de onderdekens van horseware zelf natuurlijk. Daarnaast past de onderdeken van de epplejeck eigen merk er ook onder.

Blijft dat liggen denk je? Ik heb de wug uitvoering en die heeft geen liner systeem

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:37

De liners van Horseware passen niet goed onder een Bucas deken, wel onder bv. een Wug van Horseware (of de Hero 6), ze kunnen dan niet vast bij de hals (loops missen), maar wel gewoon voorzijde dicht en achter aan de buitendeken vast, gebruikerservaring is dat het goed blijft liggen.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:59

josie schreef:
De liners van Horseware passen niet goed onder een Bucas deken, wel onder bv. een Wug van Horseware (of de Hero 6), ze kunnen dan niet vast bij de hals (loops missen), maar wel gewoon voorzijde dicht en achter aan de buitendeken vast, gebruikerservaring is dat het goed blijft liggen.

Dank je , hier ben ik mee geholpen. ik heb een Rhino Wug en ga het proberen

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 09:44

Inderdaad. Alleen achter vastmaken volstaat hier prima.

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 09:59

de onderdeken van harry's horse ( met loopsplitten en uitsparingen voor de dekensingels) past ook onder heel veel dekens. Ik gebruik ze onder de amigo/rambo/rhino. Blijft super liggen en zijn erg fijne dekens mede door de loopsplitten. En voordeel ze zijn stukken goedkoper dan de liners van de horseware/bucas e.d.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:46

Thanks voor het meedenken. Ik ga de horseware liner proberen. Alleen nu zie ik dat ook daar weer verschillende van zijn.....zucht

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:02

Willl65 schreef:
Thanks voor het meedenken. Ik ga de horseware liner proberen. Alleen nu zie ik dat ook daar weer verschillende van zijn.....zucht

Bedoel je de diktes, dat je daar veel keuze in hebt?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:07

Ik zweer bij Bucas <3 wat een geweldige dekens!

Waarom iets anders doen als het al super zit? Ik heb de Multi power ervan heerlijk die StayDry in die dekens, zijn ze nog beetje nat van zweten hoppa geen probleem gewoon deken om!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:10

Willl65 schreef:

Het is 1 type met 4 verschillende dikten: 100g, 200g, 300g en 400g..

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:23

josie schreef:
Willl65 schreef:

Het is 1 type met 4 verschillende dikten: 100g, 200g, 300g en 400g..

Ook niet helemaal waar.... de onderdekens (liners) heb je in 4 verschillende diktes zoals je aangeeft.
Maar de buitenste deken (bv Amigo bravo) heb je ook in verschillende diktes: lite, medium en heavy.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:50

Maar de buitendekens zijn geen liners.... De liners heb je maar 4 diktes van en die staan los van de buitendekens.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:55

Ik heb voor mijn pony die 24/7 buiten staat al verschillende dekens gehad. Over niet iedere deken was ik tevreden. Nika heb ik gehad, leuke dekens maar zijn na 2 jaar intensief gebruik naar mijn mening toch wel op. Ik heb een Fedimax deken liggen waar ik heel tevreden over ben alleen de pasvorm is voor mijn pony niet helemaal super. Sinds vorig jaar heb ik een Rambo Wug lite gekocht met een losse onderdeken. Pasvorm is erg goed maar ben het met je eens dat het erg prijzige dekens zijn.
Waar ik zelf geen ervaring mee heb maar toch wel goede verhalen over lees zijn deze dekens: http://www.premierequine.co.uk/ Hebben ook een liner systeem en zijn betaalbaar en stevig, er zijn regelmatig aanbiedingen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 18:09

en je hebt de liners nog in het gewone model en het model met de loopsplit voor de optimo buitendekens

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 18:21

Ik baal ervan dat de liners niet in wug model zijn want deze heb ik juist nodig....

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:46

De gewone liners passen ook onder de Wug en blijven prima liggen. Ik spreek uit ervaring ;)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 09:30

Same here. Wug en liners gaat prima.

Kitty: 600denier noem ik niet sterk. Dat heeft een gemiddelde harrys horse deken ook.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 10:13

pol013 schreef:
Same here. Wug en liners gaat prima.

Kitty: 600denier noem ik niet sterk. Dat heeft een gemiddelde harrys horse deken ook.

De meeste Premier Equine dekens zijn van 1680 denier ballistic nylon ;-) dat is sterker dan de r ambo dekens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 11:41

Dat is niet waar.... rambo is van een andere stof gemaakt die sterker is.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 14:22

Rambo is ook van ballistic nylon, net als de duurdere Bucas dekens. Het verschil tussen Rambo en Bucas (Smartex/Power) is dat de Bucas beter ademend, namelijk 5000 g/m2 24 uur en de Rambo 4000. De Rambo is waterdicht dmv Aquatrans, Bucas gebruikt Teflon. Buiten dat zijn er nog de zichtbare verschillen natuurlijk. De binnenstof en pasvorm bijvoorbeeld. Bij de Premier Equine is dat allemaal geheim denk ik, want dat is nergens te vinden, buiten dat het "optimaal" zou zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 16:16

Rambo heeft idd andere binnenstof enzo waardoor de deken een stuk beter is :j

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 16:16

Ballistic nylon is ballistic nylon, maar inderdaad, het waterdichtheids en ademend vermogen worden bij de Premier Equine dekens niet genoemd. Ik heb er al eens naar gevraagd maar dan krijg je ook geen duidelijk antwoord.
Het minst sterke is polyester, daarna volgt de ripstop variant, dan nylon, daarvan heb je ook weer een ripstop variant en dan ballistic nylon. Het aantal Denier bepaalt in weer de sterkte (dikte van de draad) van de stof. Hoe hoger het getal, hoe sterker de stof in zijn categorie is.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:56

Yvank_ schreef:
Maar de buitendekens zijn geen liners.... De liners heb je maar 4 diktes van en die staan los van de buitendekens.

Ik zelf bedoel dat ik verschillende modellen zie. Lichtblauw en donkerblauw....
De een in maat 195 de ander in maat 198