Goede, koele en eventueel waterdichte vliegendeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

Re: Goede, koele en eventueel waterdichte vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 15:43

Dees, het QHP model waar jij het over heb, vond ik zelf eigenlijk niks. Bij mijn pony paste die totaal niet, de verhoudingen klopten gewoon niet... Dus die is voor mij niks haha!

Bedankt weer iedereen voor haar verhalen! Daar kan ik echt heel veel mee :)

Trouwens! Mijn paard heeft wel super veel last van de mugjes die er bij zonsondergang en zonsopgang zijn... Dan zit ze van top tot teen helemaal onder de bulten :n beschermt een gewone vliegendeken daar wel tegen?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:04

DAt van die QHP, dat zou zomaar eens kunnen want als het een veulentje goed past, dan kan ik me voorstellen dat het voor een veel rondere pony allemaal wel eens wat krap kon zijn.
Toch, voor veulentjes echt een hele beste vliegendeken :j

Die vliegjes rond zonondergang... daar kan geen deken je bij helpen. Zelfs de pony van de buren, die van top tot teen in de Exceemdeken staat, heeft daar nog last van...

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:07

Ik heb de Rambo Sweet Itch en de Amigo Bug Buster, alle 2 fijne dekens. Boven de 25 graden gaat de vliegendeken op en anders de Sweet Itch. Sweet Itch is een erg sterke deken. Staat hij al 2 seizoenen mee tussen andere ruinen. Af en toe eens wat vast naaien van de sluitingen, maar echt geen gaten in de stof.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:20

Yvank_ schreef:
Sammyoo schreef:
De Rambo eczeemdeken is warm bij hoge temperaturen. Ik haal hem er dan altijd af, want mijn eczemer wordt er drijfnat onder. Een enkel buitje gaat goed. Bij lang aanhoudende regen wordt mijn eczemer er koud onder en krijgt hij een dun regendekentje, dan is in ieder geval zijn staart beschermt.
Qua stevigheid, ik koop eens per jaar een nieuwe.
Ik vind het voor jou geen optie.

Die ervaring zal dan verschillen ik en vele met mij hebben die ervaring niet. Hij is bij mij in een uurtje weer droog en paard zweet er amper onder.

Dus TS ik zou hem niet direct uitsluiten :)

Yvank, heb je al eens onder de deken aan je paard gevoeld als het in de lente of herfst al dagen regenachtig weer is? Of als het uren onafgebroken regent?
Als het stopt met regenen is de deken inderdaad binnen een uurtje droog, dat is het probleem niet.

Mijn poown zweet wel snel, dus het zou best kunnen dat andere paarden het niet zo warm onder de RSIH hebben.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 17:23

Dees schreef:
DAt van die QHP, dat zou zomaar eens kunnen want als het een veulentje goed past, dan kan ik me voorstellen dat het voor een veel rondere pony allemaal wel eens wat krap kon zijn.
Toch, voor veulentjes echt een hele beste vliegendeken :j

Die vliegjes rond zonondergang... daar kan geen deken je bij helpen. Zelfs de pony van de buren, die van top tot teen in de Exceemdeken staat, heeft daar nog last van...

Mijn pony was inderdaad erg rond haha!

Bedoel je met last, ook dat hij ook bulten heeft? Of er enkel naar trapt?

Dankjewel voor je reactie Flappie! Merk je verschil in pasvorm tussen die 2?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:09

Zie net dat je in de UK zit, ik weet niet wat voor vliegjes daar rondzweven.
Maar hier heb je rond zonsondergang van die hele kleine vliegjes en paarden krijgen daarvan best jeuk in de manen. Geen bulten of trapperij, maar wel willen ze heel graag die manenkam even schuren. De pony van mijn buren doet dat dan tot bloedens toe, die moet gewoon op tijd binnen worden gezet ter voorkoming van nog meer ellende. Tegen die vliegjes is geen vliegendeken opgewassen, helaas.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:11

psst Dees, daar woont Sherlock.
Tenzij ze met hem getrouwd is ;)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:24

Je zou de eczeemdeken van Shires kunnen proberen. Die is dunner dan de Rambo eczeemdeken en een stuk goedkoper. Helpt tegen de mugjes en als het niet bevalt ben je niet zoveel geld kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:49

Sammyoo schreef:
Yvank_ schreef:
Die ervaring zal dan verschillen ik en vele met mij hebben die ervaring niet. Hij is bij mij in een uurtje weer droog en paard zweet er amper onder.

Dus TS ik zou hem niet direct uitsluiten :)

Yvank, heb je al eens onder de deken aan je paard gevoeld als het in de lente of herfst al dagen regenachtig weer is? Of als het uren onafgebroken regent?
Als het stopt met regenen is de deken inderdaad binnen een uurtje droog, dat is het probleem niet.

Mijn poown zweet wel snel, dus het zou best kunnen dat andere paarden het niet zo warm onder de RSIH hebben.

Ja uiteraard anders zei ik dit ook niet :) ik heb mijn paarden aan huis dus dat hou ik of mijn vriend goed in de gaten.