Monsterinsecten!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:32

Het komt door de groeihormonen die wij jarenlang achteloos de omgeving in hebben geholpen ;(.

Spoiler:
Hihi, alu-hoedje staat op.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:33

vreselijk die dikke vieze vliegende stekende beestjes. bah. vooral tijdens het paardrijden buiten.

Moest gisteren werken op het terras , ongelooflijk veel vliegende mieren!!
meerdere mensen dit dit opvallen?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:34

_San87_ schreef:
Het komt door de groeihormonen die wij jarenlang achteloos de omgeving in hebben geholpen ;(.

Al die fantastische natuurgebieden en milieuregeltjes +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:36

Pas maar op dat ze straks niet de boel gaan overnemen :oo

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:37

Fjorj schreef:
Pas maar op dat ze straks niet de boel gaan overnemen :oo

Daar ben ik wel bang voor... apocalypse! :evaw:

_San87_

antje_vip schreef:
_San87_ schreef:

Al die fantastische natuurgebieden en milieuregeltjes +:)+

Ben je serieus?

ilaan

De spinnen vind ik ook groot. De schuur zit er ook veel voller mee als normaal. Maar ook huisspinnen. Kom er liever niet. Ze lopen gewoon over je heen en vermoed dat er ergens nog veel meer zitten. Want dit is niet meer normaal. Dus iemand een idee hoe die dingen uit te roeien? (elektrische vliegenmepper werkt niet, lopen daarna gewoon door)

Ben niet bang voor beestjes oid maar vind ze dit jaar ook echt gigantisch!

_San87_

Re: Monsterinsecten!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:40

Ik denk overigens niet dat ze groter worden als normaal :). Ik denk dat ze gewoon nu de kans hebben groter te worden dan eerder, mede door de goede weersomstandigheden.

En natuurlijk de groeihormonen :7.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:47

Wat een naar topic dit :+ :o

Krijg er de kriebels van :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:48

pien_2010 schreef:
[***] schreef:
Eergister was ik op stal, mijn paard was druk aan het zwiepen en stampen dus ik ging kijken wat er zat.
Was het een raar vlieg achtig beest dat tussen zijn bil en lies bij [***] zat.
Normaal zwiept ie wat wat met zijn staart of schud hij een keer bij een paarden vlieg of daas. Alleen bij dit beest was die echt aan het trappen en wild aan het doen.
Dus ik had hem en mn magic brush geplet maar toen ik hem wilde bekijken. vloog die gewoon weer weg?
Daarna kwam die meteen weer terug dus nog een keer gedaan en helemaal de borstel naar beneden langs zijn been gedaan en op de grond lopen geschuurd. Dus ik kijken, een vlieg of daas is dan allang gespiest maar hij leefde nog en bewoog en vloog weer weg!?
Toen ging die op de kont van [***] zitten en heb ik hem met de harde borstel houten kant geraakt... Nog steeds vloog die rond.
Daarna heb ik hem in een papiertje gevangen en geplet, nog steeds leefde die dus toen heb ik het papiertje in een bakje gedaan.

Normaal doe ik niet zo veel moeite en krijgt hij ze prima zelf weg maar hij bleef terug komen en [***] vond het ECHT niet leuk... Heb geprobeert een foto te maken. Denk dat hij een soort schild heb want hij was wel erg stevig! haha

[ Afbeelding ]

Kunnen ook heel hard rennen?

Zo ja dan heb je zoals wij ze hier noemen een "mouche plat", plat vlieg. Ik geloof in het NL is het een hertsluisvlieg??

Deze vliegen zijn heel irritant voor je paard. Gaan in bil spleten zitten, liezen, tietjes van je merrie en enige manier is om ze te vangen en helemaal dood te knijpen tussen duim en wijsvinger tot dat ze spetteren := . De eerste keren dat je dat doet doe je het wellicht net als ik met handschoenen aan (van die dunne) en ga je bijna over je nek, zo smerig vond ik het. Nu na paar jaar, vang ik ze met het grootste gemak... laat ze spetteren en was daarna mijn handen goed en het doet me niets mee. Maar dan ook helemaal niets.
Ik ben wel nog huiverig voor die reuze dazen met dikke bijen lichaam om die dood te slaan, maar die prikken je paard zo verschrikkelijk hard, dat ik het wel doe door weg te jagen gauw handschoen aan te trekken en tussen twee handen gelijk dood te slaan of via de grond met schoenen. Paarden zijn er echt als de dood voor.

Iell ja die is het! Hij zit nu nog in het emmertje...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Paardenluisvlieg
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-14 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Randa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:50

Oke dan toch ook ff wat positiefs in al dit jakkie insectengeweld.. Mij is opgevallen dat hier weer meer, en ook grotere, vlinders rondvliegen. Daar word ik persoonlijk wel blij van.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:51

Randa schreef:
Oke dan toch ook ff wat positiefs in al dit jakkie insectengeweld.. Mij is opgevallen dat hier weer meer, en ook grotere, vlinders rondvliegen. Daar word ik persoonlijk wel blij van.

En meer bijen *\o/*!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:53

Gister zag ik HELE grootte dazen en wespen.
De steek van een daas is ook veel pijnlijker dit jaar als het aan mij ligt..

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:57

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:17

pien_2010 schreef:
Alou schreef:
Eergister was ik op stal, mijn paard was druk aan het zwiepen en stampen dus ik ging kijken wat er zat.
Was het een raar vlieg achtig beest dat tussen zijn bil en lies bij Bear zat.
Normaal zwiept ie wat wat met zijn staart of schud hij een keer bij een paarden vlieg of daas. Alleen bij dit beest was die echt aan het trappen en wild aan het doen.
Dus ik had hem en mn magic brush geplet maar toen ik hem wilde bekijken. vloog die gewoon weer weg?
Daarna kwam die meteen weer terug dus nog een keer gedaan en helemaal de borstel naar beneden langs zijn been gedaan en op de grond lopen geschuurd. Dus ik kijken, een vlieg of daas is dan allang gespiest maar hij leefde nog en bewoog en vloog weer weg!?
Toen ging die op de kont van Bear zitten en heb ik hem met de harde borstel houten kant geraakt... Nog steeds vloog die rond.
Daarna heb ik hem in een papiertje gevangen en geplet, nog steeds leefde die dus toen heb ik het papiertje in een bakje gedaan.

Normaal doe ik niet zo veel moeite en krijgt hij ze prima zelf weg maar hij bleef terug komen en Bear vond het ECHT niet leuk... Heb geprobeert een foto te maken. Denk dat hij een soort schild heb want hij was wel erg stevig! haha

[ Afbeelding ]

Kunnen ook heel hard rennen?

Zo ja dan heb je zoals wij ze hier noemen een "mouche plat", plat vlieg. Ik geloof in het NL is het een hertsluisvlieg??

Deze vliegen zijn heel irritant voor je paard. Gaan in bil spleten zitten, liezen, tietjes van je merrie en enige manier is om ze te vangen en helemaal dood te knijpen tussen duim en wijsvinger tot dat ze spetteren := . De eerste keren dat je dat doet doe je het wellicht net als ik met handschoenen aan (van die dunne) en ga je bijna over je nek, zo smerig vond ik het. Nu na paar jaar, vang ik ze met het grootste gemak... laat ze spetteren en was daarna mijn handen goed en het doet me niets mee. Maar dan ook helemaal niets.
Ik ben wel nog huiverig voor die reuze dazen met dikke bijen lichaam om die dood te slaan, maar die prikken je paard zo verschrikkelijk hard, dat ik het wel doe door weg te jagen gauw handschoen aan te trekken en tussen twee handen gelijk dood te slaan of via de grond met schoenen. Paarden zijn er echt als de dood voor.

Dat zijn inderdaad luisvliegen. In Engeland heb ik er eens een paar verzameld tijdens het wandelen (zonder paard), en pas 's avonds onder de douche ontdekt. Wát een stevige beestjes zijn dat, want je moet echt hárd knijpen om ze dood te krijgen. In Frankrijk (Drôme) zaten ze ook massaal rondom de paarden, en die waren er inderdaad niet heel blij mee.

antje_vip schreef:

Die 'worm' is geen worm maar een (uit de kluiten gewassen) keverlarve.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:21

_San87_ schreef:
[Ben je serieus?

Was sarcasme.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:15

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:27

Ik vind die antennes wel erg schattig :')
Verder blijf ik hommeltjes ook enorm schattig vinden <3

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:27

xTweetyx schreef:
vreselijk die dikke vieze vliegende stekende beestjes. bah. vooral tijdens het paardrijden buiten.

Ja hier ook tafelzout erop strooien helpt

Mystic_Dawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:06

blyth schreef:
Ik vind die antennes wel erg schattig :')
Verder blijf ik hommeltjes ook enorm schattig vinden <3

Vroeger heb ik ooit een hommel geprobeerd te aaien :') maar ze zijn idd schattig met dat "vachtje".

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:14

Meikevers... Gruwel!!!
Hier gingen ze altijd in het donker recht op de lampen af, knalden ertegenaan, en kwamen zo in mijn haar terecht :n
Sindsdien zodra er eentje de grond raakt, plet ik hem met het wiel van de kruiwagen.
Die you suckers..... Die!!!! Half trauma aan die etters overgehouden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:17

Ik heb het warm, maar door wat plaatjes heb ik overal kippenvel :') gatverderrie!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 17:44

xTweetyx schreef:

Die heb je wel vaker op warme, enigszins benauwde zomeravonden. Vaak cirkelen er dan ook veel meeuwen (hoog) boven die er wel raad mee weten.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:18

Er bestaan ook hele aaibare insecten.. Google maar eens op maple moth.. Daar wil ik er wel een paar van in huis hebben :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:35

Vliegende mieren, gierzwaluwen zijn er dol op. Had gisteren een hele zwerm van die gierende vogels op bezoek. Ze hadden een feestmaal.