.Hihi, alu-hoedje staat op.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Ik denk dat ze gewoon nu de kans hebben groter te worden dan eerder, mede door de goede weersomstandigheden.
.
pien_2010 schreef:[***] schreef:Eergister was ik op stal, mijn paard was druk aan het zwiepen en stampen dus ik ging kijken wat er zat.
Was het een raar vlieg achtig beest dat tussen zijn bil en lies bij [***] zat.
Normaal zwiept ie wat wat met zijn staart of schud hij een keer bij een paarden vlieg of daas. Alleen bij dit beest was die echt aan het trappen en wild aan het doen.
Dus ik had hem en mn magic brush geplet maar toen ik hem wilde bekijken. vloog die gewoon weer weg?
Daarna kwam die meteen weer terug dus nog een keer gedaan en helemaal de borstel naar beneden langs zijn been gedaan en op de grond lopen geschuurd. Dus ik kijken, een vlieg of daas is dan allang gespiest maar hij leefde nog en bewoog en vloog weer weg!?
Toen ging die op de kont van [***] zitten en heb ik hem met de harde borstel houten kant geraakt... Nog steeds vloog die rond.
Daarna heb ik hem in een papiertje gevangen en geplet, nog steeds leefde die dus toen heb ik het papiertje in een bakje gedaan.
Normaal doe ik niet zo veel moeite en krijgt hij ze prima zelf weg maar hij bleef terug komen en [***] vond het ECHT niet leuk... Heb geprobeert een foto te maken. Denk dat hij een soort schild heb want hij was wel erg stevig! haha
[ Afbeelding ]
Kunnen ook heel hard rennen?
Zo ja dan heb je zoals wij ze hier noemen een "mouche plat", plat vlieg. Ik geloof in het NL is het een hertsluisvlieg??
Deze vliegen zijn heel irritant voor je paard. Gaan in bil spleten zitten, liezen, tietjes van je merrie en enige manier is om ze te vangen en helemaal dood te knijpen tussen duim en wijsvinger tot dat ze spetteren. De eerste keren dat je dat doet doe je het wellicht net als ik met handschoenen aan (van die dunne) en ga je bijna over je nek, zo smerig vond ik het. Nu na paar jaar, vang ik ze met het grootste gemak... laat ze spetteren en was daarna mijn handen goed en het doet me niets mee. Maar dan ook helemaal niets.
Ik ben wel nog huiverig voor die reuze dazen met dikke bijen lichaam om die dood te slaan, maar die prikken je paard zo verschrikkelijk hard, dat ik het wel doe door weg te jagen gauw handschoen aan te trekken en tussen twee handen gelijk dood te slaan of via de grond met schoenen. Paarden zijn er echt als de dood voor.
antje_vip schreef:Spinnen die vogels eten:
http://www.abc.net.au/reslib/200910/r459151_4578566.jpg
een reuzentor:
http://2.bp.blogspot.com/-1BNMS7LIO20/T ... beetle.jpg
Worm:
http://www.pxleyes.com/images/users/S/S ... 97a47f.jpg
Dan vind ik NL nog meevallen
pien_2010 schreef:Alou schreef:Eergister was ik op stal, mijn paard was druk aan het zwiepen en stampen dus ik ging kijken wat er zat.
Was het een raar vlieg achtig beest dat tussen zijn bil en lies bij Bear zat.
Normaal zwiept ie wat wat met zijn staart of schud hij een keer bij een paarden vlieg of daas. Alleen bij dit beest was die echt aan het trappen en wild aan het doen.
Dus ik had hem en mn magic brush geplet maar toen ik hem wilde bekijken. vloog die gewoon weer weg?
Daarna kwam die meteen weer terug dus nog een keer gedaan en helemaal de borstel naar beneden langs zijn been gedaan en op de grond lopen geschuurd. Dus ik kijken, een vlieg of daas is dan allang gespiest maar hij leefde nog en bewoog en vloog weer weg!?
Toen ging die op de kont van Bear zitten en heb ik hem met de harde borstel houten kant geraakt... Nog steeds vloog die rond.
Daarna heb ik hem in een papiertje gevangen en geplet, nog steeds leefde die dus toen heb ik het papiertje in een bakje gedaan.
Normaal doe ik niet zo veel moeite en krijgt hij ze prima zelf weg maar hij bleef terug komen en Bear vond het ECHT niet leuk... Heb geprobeert een foto te maken. Denk dat hij een soort schild heb want hij was wel erg stevig! haha
[ Afbeelding ]
Kunnen ook heel hard rennen?
Zo ja dan heb je zoals wij ze hier noemen een "mouche plat", plat vlieg. Ik geloof in het NL is het een hertsluisvlieg??
Deze vliegen zijn heel irritant voor je paard. Gaan in bil spleten zitten, liezen, tietjes van je merrie en enige manier is om ze te vangen en helemaal dood te knijpen tussen duim en wijsvinger tot dat ze spetteren. De eerste keren dat je dat doet doe je het wellicht net als ik met handschoenen aan (van die dunne) en ga je bijna over je nek, zo smerig vond ik het. Nu na paar jaar, vang ik ze met het grootste gemak... laat ze spetteren en was daarna mijn handen goed en het doet me niets mee. Maar dan ook helemaal niets.
Ik ben wel nog huiverig voor die reuze dazen met dikke bijen lichaam om die dood te slaan, maar die prikken je paard zo verschrikkelijk hard, dat ik het wel doe door weg te jagen gauw handschoen aan te trekken en tussen twee handen gelijk dood te slaan of via de grond met schoenen. Paarden zijn er echt als de dood voor.
antje_vip schreef:

gatverderrie!