Hoe doen jullie dat met DIT vreselijke weer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Alarm_wlkp

Re: Hoe doen jullie dat met DIT vreselijke weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:24

Hier dag en nacht buiten.
Staan met z'n 3'en op de paddock want weides gaan enkel kapot nu.
Ze staan in de schuilstal of onder het afdak. Hebben dag en nacht hooi ter beschikking.
Ze kunnen wel niet echt droog gaan liggen nu (beton) en zand is modder.
Maar ik zwier geen regendekens op nu want het is nog boven de 15 graden...

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:25

Mijne gaat de nachten op stal en heeft nu buiten een regendeken op. Op het land is er helaas geen schuilmogelijkheid.

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:28

Die van mij staat lekker buiten, pas als het dagen achter elkaar slecht weer is. Krijgt hij een regen deken op.. Zolang hij niet tot zijn knieenen in de bagger staat, blijft hij lekker staan.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:32

De paarden die ik bijrijd staan ook 24-7 op de wei en zijn gisteravond ook naar binnen gegaan. Inderdaad om ze even op te laten drogen en bij te laten komen. :)

Zodra het weer wat meevalt met de regen gaan ze normaal gesproken weer naar buiten! :)
Ze staan zelden op stal in elk geval! Alleen als het net als nu niet stopt met regenen of als het noodweer is. 24-7 wei doet ze in elk geval enorm goed.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:34

De mijne staat alleen met lekker weer 24/7 buiten. Eergisteren heeft het hier flink geregend en die nacht ook. Gisteren ochtend ben ik wel van vliegendeken naar regendeken gegaan (paard zweet echt niet). Rond 4 uur naar de bossen gegaan, en om 6 uur heb ik hem toch maar op stal gezet. Vanmorgen is die weer naar buiten gegaan en vanavond gaat die ook nog naar binnen. Hoop dat het daarna toch echt lekkerder gaat worden..

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:34

De paarden die ik verzorg staan 24/7 in de zomer op de weide zonder schuilmogelijkheden.
De eigenaresse of ik komen dagelijks langs en dan gaan ze wel even naar binnen en geven we ze beweging.
Daarna gaan ze weer naar buiten toe, het stoort ze niet zo. Ze kunnen er goed tegen gelukkig :)

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:35

Mijne staat met z'n weidemaatje ook 24/7 buiten. Ze hebben een inloopstal, ze kunnen écht de beschutting kiezen. Maar ik tref ze alleen binnen als het echt heel warm is. Regen doet ze niks.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:40

Die van mij maak ik echt niet blij als ik ze binnen zet. En als het heel koud is dan moeten ze wel van mij, maar nu gaat het prima. Ben er wel elke dag dus dan neem ik ze altijd even mee naar binnen om een beetje droog te worden en even te rollen in de overdekte cirkel, maar daarna willen ze weer graag terug naar buiten, grasjes eten.

xxGáskixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:43

Die van mij staat 24/7 heel het jaar door buiten.
Of het nu sneeuwt, vriest of regent.
Altijd zonder deken.
Is in die 7 jaar nog nooit ziek geweest..nog geen hoestje.
En bij ons op stal staan ze allemaal altijd buiten.
En ook bijna allemaal gewoon zonder deken.
Het zijn dan wel ijslanders.
Hij vind een deken op dan ook niet echt leuk, en daarbij vind ik het zo'n gehannes..
dan wel een deken ,dan geen deken kan ook niet goed zijn.
Want als je er een deken oplegt krijgen ze het ook ineens een stuk warmer.
om die er de dag erna er weer af te halen.

Xrachelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:48

mijn shetlander staat 24/7 buiten en mijn e pony van 8;00 tot 16;00 met dit weer ze hebben geen schuilmogelijkheid e pony heeft wel regen deken op.met onweer gaat e pony ook naar binnen

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:52

hier gewoon buiten.
2 dagen in de regen gaan ze niet dood van.
Kunnen niet schuilen en hebben het nog best naar hun zin.
Shet die shuild vanzelf bij de groten

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:54

Ik heb op dit moment drie dieren 24 uur per dag buiten staan. Ze kunnen wel onder een boom schuilen,maar zie ze dat nog niet echt doen tot nu toe. Wel heeft het 25 jarige oudje gisteravond een deken opgekregen, die bibberde toch wel heel zielig :=
Wel heb ik geheel tegen mijn principes, mijn twee paarden die in de nacht op stal staan, vanochtend binnen gelaten met een pluk hooi. Eentje heeft zo'n volledige boett deken op, en vond het gisteren toch ook niet zo heel lollig na 12 uur in de regen. Over een uurtje gooi ik ze wel naar buiten, huppa.... Beweging :D

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 11:58

keona schreef:
Brendaaaa schreef:
Nou, we hebben geen schuilmogelijkheid,maar onze stallen zijn gewoon tot onze beschikking. Net als met deze regen, stond mn paard ook met de heftige zon en hitte van de week op het warmst van de dag een paar uur binnen. En ook toen stond de rest gewoon buiten in de zon... Ik vind schuilmogelijkheid ideaal natuurlijk, maar ik ken hier nergens stallen waar ze goede schuilmogelijkheden hebben (alle stallen zijn in de polder hier). Als je dat niet hebt, moet je dus idd regelen dat je paard naar binnen gehaald word. Ik heb daar de mogelijkheden wel voor gelukkig.

Je kunt altijd een boom planten,mijn buurman heeft twee treurwilgen naast elkaar geplant. Deze groeien snel en ze kunnen er onder staan en hebben schaduw .wel de stammen beschermen

Met alle liefde, maar denk niet dat d eboer dat een goed plan vind

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:12

Mijn haflingers staan al jaren lang zomers dag en nacht buiten. Ook met dit weer dus. Helaas geen schuilmogelijkheid. Ze hebben ruim voldoende gras en als ik merk dat ze het koud hebben of voor het hek gaan staan haal ik ze wel naar binnen. Mijn kwpn merrie staat nu buiten met regendeken en gaat de nachten sowieso op stal. Die trekt het niet om warm te blijven met dit weer. De haffies kunnen wel wat hebben..

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:16

Als het heel erg wordt halen we ze binnen voor de nacht. Maar meestal vinden die van mij de regen wel lekker. Als ze het zat zijn staan zo toch bij het draad te drammen.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 15:38

Ik kan me écht niet voorstellen dat paarden dít weer, wat met bakken uit de hemel komt dag én nacht nog 'lekker' vinden. Zelfs de koeien staan continu in een kluitje tegen elkaar aan. Ik heb de mijne na 6 uur in de plensregen maar weer binnen gezet... En ze wisten niet hoe snel ze naar stal moesten komen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 15:40

Brendaaaa schreef:
Ik kan me écht niet voorstellen dat paarden dít weer, wat met bakken uit de hemel komt dag én nacht nog 'lekker' vinden. Zelfs de koeien staan continu in een kluitje tegen elkaar aan. Ik heb de mijne na 6 uur in de plensregen maar weer binnen gezet... En ze wisten niet hoe snel ze naar stal moesten komen.

Kom gerust eens langs zou ik zeggen, mijn paard is opgegroeid in een ruig gebied dus Nederland is een eitje :D

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 15:41

Gewoon lekker naar buiten. Uiteraard niet op de weide want dat word dan een modder bende. Maar gewoon in de rijbak en dan gaan ze aan het eind van de dag weer naar binnen toe. Uiteraard hebben ze wel aan aantal bomen als schuilmogelijkheid maar eigenlijk staan ze daar nooit onder.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 15:45

Volwassen goed gezonde paarden kunnen er prima tegen. Denk dat het meer je eigen idee is dat ze lekker even warm binnenstaan.

Ik ben ook geen watje maar haalde mijn veulen ook een poos binnen hoor met dit weer even liggen goed opdrogen wat eten. Daarna klom hij al snel weer tegen de boxwand dus hup weer naar buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 15:49

Die van ons staan nu ook binnen, maar dat heeft ook een andere reden dat alleen de regen..
Land wordt natuurlijk ook glad, en wij staan op een doe-het-zelf-stal om zo maar even te zeggen, met een aantal jonge paarden ook. Dus stel er gaat er eentje finaal onderuit, is de kans aanwezig dat er zo'n 2/3 uur niemand aanwezig is om indien nodig in te grijpen... ;)

En verder... Als ze al buiten staan en het begint te plenzen... Dan haalt degene die als laatste weggaat ze vaak naar binnen, zodat ze dan "veilig" zijn om de hierboven genoemde reden :j
Maar verder, ze zijn niet van suiker en kunnen best wat hebben ;)

Bonjour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 15:51

Die van ons gaan vannacht weer naar binnen. De hele dag geplensregend en ook een fris windje op het land. Denk dat de dames het wel even lekker vinden om op te kunnen drogen en even droog te kunnen liggen.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 15:52

cheybinky schreef:
tja, om 10 uur naar buiten en om 7 uur naar binnen behalve met onweer.

Dit heb ik hier ook.
ze kunnen zelf hun stal in lopen mochten ze dat willen (willen ze niet vaak voor 7 uur 's avonds, behalve als er niet veel meer te grazen valt en het toch wel erg hard regent :Y) )
dus ze mogen het dan zelf aan uitzoeken als het regent.
Vaak staan ze met zijn drieën onder de bomen met de kont in de wind

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 15:53

ach, bij de eerste drup komen ze naar binnen crossen :D
https://www.youtube.com/watch?v=O6JVho7liOo
( dont worry over de blub :+ het hoosde... dat kan geen 1 land hebben, hoger op is droog en het gras is droog. voor dat de dp langskomt)

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 15:53

De mijn staan 24/7 buiten mét schuilhok, maar schuilhok is helemaal onder water gelopen... -O-
Hoop dat ze dat niet te erg vinden en dat het geen kwaad kan.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 15:55

Mijn 3 verzorg poowny's staan gewoon 24/7 buiten hoor, ook al regent het 2 weken. Staan bomen en daar gaan ze wel onder staan. Een paard kan veel meer hebben dan je denkt! Wij mensen maken de paarden mietjes.. Ik heb genoeg paarden zien staan trillen in de regen, dit doen ze alleen maar om zich warm te houden. Hoe denk je dat paarden in het wild overleven ;)
En de koeien hier aan de overkant van mijn huis staan lekker door te grazen en hebben nergens last van, rennen af en toe zelfs een rondje met zijn allen.

Ik werkte zelf eerst ook altijd met een regendeken, deze gooide ik te snel op, maar ben nu van mening veranderd sinds ik 3 nieuwe verzorg poowny's heb en die er heerlijk bij staan :)
Laatst bijgewerkt door PrimaDonna_ op 09-07-14 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt