In juni viel het mee, begin juni helemaal... Maar goed ik kan niet in de toekomst kijken en weten hoe het volgend jaar is. Als we een zeeeeeer strenge winter krijgen zijn er vast minder
Ik heb op 15 juni een Enjoy the Ride gereden in het DFW. Ook gestart vanaf de Alberthoeve. Wij hadden onderweg zeker last van dazen. Ik ga vl jaar in mei of dit jaar in oktober maar pas weer met ze op pad. Afschuwelijke krengen die dazen.
Dazen pffff onze paarden staan redelijk op de vlakte, niet bij bos in de buurt maar ze worden opgevreten. Alles staat zwaar in de vliegendekens maar dan nog. Paarden willen graag naar binnen momenteel. Ze zitten idd zelfs binnen in de stal..... vanochtend geprikt toen ik bij de binnenbak stond :-(.
Toen ik vorig jaar in Valthe de paarden mee had op vakantie zijn we ook lekgeprikt eind juli. De ochtend van het dauwtrappen zijn we om 04.00 opgestaan en om 05.00 opgestapt. Om 07.30 kwam we terug van onze rit en verschenen net aan de eerste dazen. Tijdens de rit zelf hebben we heerlijk daasloos gereden. Dat was ook de enige keer.
angrywolf
Geplaatst: 12-07-14 14:47
Ben blij dat ik dit topic tegen kom. Ga van maandag t,m vrijdag naar de Alberthoeve. Nu kan ik me tenminste voorbereiden op de enorme invasie van dazen
Anoniem
Geplaatst: 12-07-14 19:02
angrywolf schreef:
Ben blij dat ik dit topic tegen kom. Ga van maandag t,m vrijdag naar de Alberthoeve. Nu kan ik me tenminste voorbereiden op de enorme invasie van dazen
Wat leuk wij komen ook maandag aan en blijven tot zondag
angrywolf
Geplaatst: 13-07-14 13:31
Mini meeting houden
Wij zijn met een behoorlijke groep en zitten in de Golden Ekkels volgens mij. Heb dr heel erg veel zin in, Tis echt een paarden vakantie {we hebben acht paarden mee} Heerlijk 5 dagen lang rijden in het DFW
friesiszwart
Geplaatst: 13-07-14 13:45
Yvank_ schreef:
Wij zijn niet te missen! 2 volledige zebra's
Misschien zie ik je volgend weekend, wij komen vrijdag.
Ik woon op de Alberthoeve en ik moet zeggen dat ik in de loop van de jaren heb ondekt dat ookdazen in kuddes leven en een vaste woonplaats lijken te hebben. Sommige plekken kom je ineens in een kudde terrecht en zo snel als ze gekomen waren, zijn ze soms ook weer verdwenen. Ik ben zelf iemand die graag op tempo rij en dan rij je die krengen er meestal weluit. Lekker stappen is vaak niet fijn. De meeste kuddes zitten rondom de kale duinen. In het bosgebied Berkenheuvel de minste kuddes.
gho wat een hitte!! morgen vroeg op naar alberthoeve. Hebben er zin in!!!
Anoniem
Geplaatst: 18-07-14 13:51
Ik ben helemaal eens met wat Napie zegt. Want ben ook rechting Berkenheuvel wezen rijden en ben bijna geen dazen tegen gekomen Ik vindt zo wie zo met de dazen erg mee vallen tot zover andere jaren.
Wij gaan morgen ook op weg! Lekker drie weken genieten van de mooie omgeving daar. Als de dazen nou ook nog een beetje lief voor ons zijn, komt het helemaal goed .
Ideaal dat zoveel zijn, die van mij staat nu maar weer zonder deken en vliegen kap in land. In bos kwam ik vandaag ook al geen steek vliegen meer tegen. Die zullen vast al hun buik goed vol hebben
Dribbelkont
Geplaatst: 18-07-14 22:15
Is er wat speciaals dit weekeind. Omdat er zo veel paarden komen.