Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dus vorig jaar was haar eerste winter buiten, ik had een stal achter de hand maar het was al snel een beertje!
Ik ben nu iig blij dat we het wisselen met dekens niet hebben.
Hij mag nu lekker bloot blijven. Geen gedoe met wisselen en bedenken wat er op moet, geen schuurplekken... Hij heeft nu een mooi vachtje, glanst en zweet niet al te erg. We rijden vier/vijf keer per week niet heel intensief en hij is zo weer droog of in ieder geval niet warm meer. Zo nodig leg ik er even een half uurtje de zweetdeken op. Hij staat op stal met overdag altijd een open uitloopje/paddockje, dus kan bij regen binnen gaan staan. Dat doet hij niet altijd, wat voor mij toch wel het bewijs is dat hij zich prima voelt met zijn wol
Wij zijn trouwens de enigen op stal met een bloot paard. Voel me wel een beetje afwijkend
.
Maar heb hem tot nu toe alleen maar 1x gepast
doemaar schreef:Als mijn fjord te veel ga zwete ofwel sloom wordt gaat het haar eraf. In het wild lopen ze ook niet zo te zwete vergeleke wat wij van ze verwachte
Ik zit door de weeks op kamers en als ik dan eens wil rijden in het weekend en moet eerst een dag wachten tot paardlief droog is.. Verder staat hij 24/7 buiten met schuilstal en onbeperkt hooi. Teddy beertje wordt hij met regendeken ook nog steeds.