Rijden in de sneeuw?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

san4nie

Re: Rijden in de sneeuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:39

Goed dat ik dit lees! Vroeg me wel af wat andere mensen doen met de sneeuw.
Rijd sinds kort een fjord die 24/7 buiten staat met schuilstal, dus sneeuw kent ie wel.
Ik kan me er nu al op verheugen in de sneeuw te rijden, lijkt me zoooo gaaf een keer te doen! *D
Heb trouwens ooit gelezen dat een flinke laag hoefvet onder de heben ook helpt. Net zoiets als vaseline, maar makkelijker smeerbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:56

Ik rijd er ook gewoon lekker doorheen, galoppeer er zelfs op :=

Mijn paard geeft altijd zelf erg goed aan hoe hard hij kan in de sneeuw, op gladde stukken, als de grond echt bevroren is mogen ze hier ook de weitjes weer even in ;)

Einder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:09

Beloven schreef:
Ik rijd er ook gewoon lekker doorheen, galoppeer er zelfs op :=

Mijn paard geeft altijd zelf erg goed aan hoe hard hij kan in de sneeuw, op gladde stukken, als de grond echt bevroren is mogen ze hier ook de weitjes weer even in ;)

Idem hier, maar wel alleen op plekken waar we al eerder waren en we de ondergrond zonder sneeuw kennen.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:18

Maar wat als je wel ijzers hebt? Kan je dan beste sneeuw ringen onder doen en hoe werken die ongeveer?

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 15:37

Die sneeuwringen werken perfect! zoek er maar eens op op google, dan kan je afbeeldingen vinden.. Geen klonten meer, ik heb ze ieder jaar opnieuw eronder

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 17:09

Afbeelding

ik heb deze ringen in de ijzers van mijn paard, met een stukje plastic erin (dan plakt de sneeuw ook niet als ze lang op 1 plaats staan)
En draai kalkoenen in met rijden: op de wei of in de paddock doe ik alleen de sneeuwringen in.

Het voordeel is, dat ik deze ringen alleen plaats als er sneeuw ligt, de rest van de tijd liggen ze in de kast.

De andere ringen die vast onder het ijzer zitten, kan je niet weghalen als de sneeuw dooit, tot de volgende beurt van de hoefsmid.

16Denters

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:26

Wij hebben zo'n 'zwarte stoffen bodem', geen idee hoe het heet. Ze zeggen dat je er ook met sneeuw in kan rijden, en het klopt

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:20

Ik kijk er al weer naar uit! Heerlijk door de bossen in de sneeuw. Op paden waarvan ik de ondergrond ken ook galop. En met de skis erachter door de wei, of de slee erachter. Echt genieten.
Paarden staan ook 24/7 buiten, met een stukje bij de schuilstal waar we de sneeuw weghalen.
O ja ijzerloos sinds 4 jaar, daarvoor wilde ik altijd wel maar klonterde het te hard

Janouk wat een idee die ringen die jij hebt.

floortje1001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:42

Ik zou het nooit doen.

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:01

Ik heb in Oostenrijk met mijn skileraar en zijn paarden weleens een buitenrit gemaakt in de sneeuw. Intussen is het al een aantal jaar geleden, maar ik vond het geweldig! De paarden kenden de omgeving heel goed en waren sneeuw gewend, dus we hebben hele stukken gegaloppeerd door héle diepe sneeuw. Die klonten sneeuw door de lucht, over te grote sneeuwophopingen heen springen, heerlijk! Met mijn eigen paarden zou ik het zo snel niet aandurven, die zijn zo veel sneeuw niet gewend. Op de stal waar mijn merrie staat worden de hoefslag en 2 cirkels vrij gemaakt zodat we daar kunnen rijden (sommige paarden hebben ijzers), maar omdat mijn merrie zonder ijzers staat heb ik ook stukjes door de sneeuw gereden. Ik vind het prachtig!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:57

pluisbeer schreef:
Janouk wat een idee die ringen die jij hebt.

http://www.ems-webshop.com/a-22847443/h ... uw-ringen/

Ze komen uit Zwitserland, maar je kan ze ook in Nederland kopen. Echt gemakkelijk in gebruik en je plaatst ze alleen als er sneeuw ligt.
Ze liggen al schoon klaar in de kast te wachten.

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:02

niet doen in nederland joh, dat is toch vragen om problemen... het lijkt mij dat als je echt wil rijden je zonder ijzers, op plekken met gras ondergrond gaat stappen en rustig draven, verder zou ik gewoon onwijs goed uitkijken, als je echt vna je paard houd wil je hem haar toch niet bezeren met je eigen ondoordachte actie's?!