[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nanno_123
Berichten: 1083
Geregistreerd: 29-05-12
Woonplaats: tussen Gouda, Alphen a.d. Rijn en Zoetermeer in.

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:54

wat gebruiken de mensen voor hun paard tijdens het scheren als ze het te eng vinden?
tranquigell of een praam of zijn er nog andere suggesties?
ik ga mijn paard voor het eerst scheren dus het is nog afwachten maar wat voorkennis doen kan geen kwaad!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70723
Geregistreerd: 24-05-08

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:14

tranquigell of een praam wordt het meest gebruikt, daarnaast zou ik de eerste keer alleen zelf scheren als je ervaring hebt en anders iemand erbij halen die netjes en snel kan scheren mocht het paard het eng vinden.

Nanno_123
Berichten: 1083
Geregistreerd: 29-05-12
Woonplaats: tussen Gouda, Alphen a.d. Rijn en Zoetermeer in.

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:16

ik ben niet zo goed in scheren dus mijn bijrijdster helpt mij.. denk ook het meest vertrouwd voor haar!
bedankt voor je reactie dan hou ik het daarbij als het nodig is hoor!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70723
Geregistreerd: 24-05-08

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:18

Kent je paard het scheren wel?

Nanno_123
Berichten: 1083
Geregistreerd: 29-05-12
Woonplaats: tussen Gouda, Alphen a.d. Rijn en Zoetermeer in.

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:20

nee daarom mijn vraag!
ze is nog nooit geschoren, dit jaar voor het eerst!

Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:22

Ik heb vamdaag mijn paard weer wat figuurtjes ingeschoren, nog geen fotos omdat ik nog niet klaar ben.
Werd in ene heel druk op stal waardoor mevrouw niet stil wou staan :P

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70723
Geregistreerd: 24-05-08

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:25

Nanno_123 schreef:
nee daarom mijn vraag!
ze is nog nooit geschoren, dit jaar voor het eerst!

Ok, je zou eens een tondeuse aan kunnen doen terwijl ze in de buurt staat, kun je kijken hoe ze erop reageert.

Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:50

Weet ook iemand waar je in omgeving almelo een scheerapparaat kan huren voor een redelijke prijs?
Divoza weet ik al maar wil graag wat meer adresjes.

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:02

Hey,

Ik ben toch aardig aan het twijfelen om mijn fjord te gaan scheren, sinds begin september staat ze in de wintervacht en als ik der 20 minuten lang doe longeren (inclusief in en uit stappen) begint ze al aardig te zweten. Ik rij 5/6 dagen in de week en dat steeds iets van een half uur. Bij haar vorige eigenaren is ze worden geschoren en ik denk dat ik dit ook wil.

Zou ik dit doen? Welke dekens heb ik nodig?
Kan een staldeken onder een waterdichte regendeken? En hoe zit het met die grammen?

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:04

Ik zit ook beetje met dilemma.
Eigenlijk ben ik niet zo voor scheren. Helemaal niet eigenlijk, maar pony loopt voor de wagen en onder het zadel en loopt dus sowieso wel met een deken (anders gaat ie in de modder rollen en onder de natte modder kan je er dus geen zadel op leggen of tuig), maar in tegenstelling tot mijn vorige pony groeit hij zijn vacht alsnog ENORM dik onder het deken. Na een goed beetje werk is hij dus ook lekker bezweet. Opzich geen probleem, ware het niet dat je moet wachten tot ie droog is voor het deken er weer op kan ;-)

Zonder deken heb ik ook liever niet omdat hij dan dus met nat weer eigenlijk nooit te rijden/mennen is (natte modder poets je er niet af en zand onder zadel/tuig is funest)
En met die dikke vacht duurt het zo lang voordat ie droog is en zweet hij ook wel meer.

Maarja geschoren wordt hij misschien super druk in de winter, of vat ie kou, het ligt allemaal veel gevoeliger met een geschoren dier. Ohja en ik vindt het verschrikkelijk lelijk en ik denk ook niet dat deze pony te scheren is zonder een heel kermis :P Ken ook niemand die het kan/wil doen.

Pff waarom groeit er nou zo'n dikke vacht onder dat dekentje :P?

Elegance_
Berichten: 2003
Geregistreerd: 18-06-08
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:28

Toydoll schreef:
Ik zit ook beetje met dilemma.
Eigenlijk ben ik niet zo voor scheren. Helemaal niet eigenlijk, maar pony loopt voor de wagen en onder het zadel en loopt dus sowieso wel met een deken (anders gaat ie in de modder rollen en onder de natte modder kan je er dus geen zadel op leggen of tuig), maar in tegenstelling tot mijn vorige pony groeit hij zijn vacht alsnog ENORM dik onder het deken. Na een goed beetje werk is hij dus ook lekker bezweet. Opzich geen probleem, ware het niet dat je moet wachten tot ie droog is voor het deken er weer op kan ;-)

Zonder deken heb ik ook liever niet omdat hij dan dus met nat weer eigenlijk nooit te rijden/mennen is (natte modder poets je er niet af en zand onder zadel/tuig is funest)
En met die dikke vacht duurt het zo lang voordat ie droog is en zweet hij ook wel meer.

Maarja geschoren wordt hij misschien super druk in de winter, of vat ie kou, het ligt allemaal veel gevoeliger met een geschoren dier. Ohja en ik vindt het verschrikkelijk lelijk en ik denk ook niet dat deze pony te scheren is zonder een heel kermis :P Ken ook niemand die het kan/wil doen.

Pff waarom groeit er nou zo'n dikke vacht onder dat dekentje :P?


Waarom scheer je geen model? :) Dat heb ik nu ook voor het eerst met mijn fjord gedaan dit jaar, ideaal vind ik het :)

texelse

Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:35

Hier een paard dat het voor het eerst geschoren moet worden. Lawaai is het probleem niet, maar wel de wind die er is om het scheerapparaat te koelen. Iemand ervaring of tips? Op 5 cm afstand raakt hij al in paniek en hij staat stijf van de dope, nou ja, hij valt bijna om bedoel ik....

Morrie

Berichten: 22333
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:46

texelse schreef:
Hier een paard dat het voor het eerst geschoren moet worden. Lawaai is het probleem niet, maar wel de wind die er is om het scheerapparaat te koelen. Iemand ervaring of tips? Op 5 cm afstand raakt hij al in paniek en hij staat stijf van de dope, nou ja, hij valt bijna om bedoel ik....


desensibiliseren, google er maar eens op, als je dat goed kan, kan je je paard alles leren!

Maysie

Berichten: 5705
Geregistreerd: 19-04-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 00:31

Wat een handig topic zo :))

Angela schreef:
Voor welk model scheren is in ieder geval deze afbeelding heel handig:

[ Afbeelding ]

Die is inderdaad super handig :)!

Emmy21_3 schreef:
Mijn paard heeft inmiddels een dik jasje en ik wil hem morgen gaan scheren. Ik twijfel alleen of hij al wel voldoende in zijn wintervacht zit. Vorig jaar moest ik namelijk binnen 5 weken weer scheren, omdat hij weer was door geschoten. Ondanks de warme deken van bucas all in one die hij op had. Hij staat nu onder een 0 gram deken en wat zal ik op doen na het scheren, gezien de temperaturen van dit weekend.

Ik kijk altijd naar de vacht hoe die eruit ziet. Ik wacht altijd even totdat er echt een vachtje op zit, dit scheert mooier voor het eind resultaat en verminderd de kans op van die lange dikke haren (ook wel varkensharen genoemd).

Jessica_R schreef:
Hallo bokkers! Mijn paard heeft ondanks het feit dat hij al een tijdje met deken op staat nogal veel vacht gekregen. Hij zweet daardoor erg snel. Ik twijfel nu of ik zal gaan scheren. Ik wil liever niet helemaal ivm gedoe met uitrijdekens enz. Ik zat zelf te denken aan zoiets als nummer 8. Wat denken jullie?

Op welke plekken zweet hij het meest? Daar moet je eigenlijk vanuit gaan :). Ik vind nr. 8 persoonlijk het net niet zeg maar, zelf zou ik dan eerder naar nr. 9 of nr. 6 neigen :)

SCC schreef:
iemand ervarin met de onderstaande scheermachine ?
het is bedoeld om een fries en 3 shetten mee te scheren.

zou dat met dit apparaat kunnen ?
http://www.ej.nl/products/10000058/7300019/

voor het hoofd van de shetten heb ik nu de Sectolin SE200 en dat gaat prima, maar voor t lijft duurt t echt onmogelijk te lang. daar is t apparaat niet voor bedoeld zo klein ;)

Het blijft een tondeuse, ik zou persoonlijk dan eerder een scheermachine huren. Die zijn veel krachtiger en dat scheer veel sneller wat voor zowel paard als jou fijn is. Wil je er echt 1 aanschaffen kijken dan vooral eens op marktplaats voor een leuke aesculap of een heiniger. Bespaar vooral niet op een goed en fijn scheerapparaat.

Painttobe schreef:
Ik heb ook een vraag.. Mijn quarter zweet al na de eerste 15 minuten stappen en draven. (En dan flink, hele hals en borst zeiknat). Vorig jaar heb ik model 11 laten scheren, maar dat was pas half november. Dit was prima de rest vd winter. Ik heb hem vandaag maar eventjes gereden omdat hij zo snel nat was.. Heb hem uiteindelijk nog een uur moeten uitstappen aan de hand om m droog te krijgen (staat 24/7 buiten met alleen een schuilstal). Staat met een regendeken buiten.

Aangezien het komende week zacht blijft (16-20 graden), is het dan juist verstandig om hem deze week te scheren, of juist nog even te wachten? Arm paard heeft het zo warm tijdens het werken.. Maar half oktober vind ik al zo vroeg.. Dilemma's.. :roll:

Edit: needless to say: hij heeft al een aardig vachtje ;-)

Je zou hem eerst in een model kunnen scheren zodat hij de ergste warmte kwijt kan en vervolgens zou je meer eraf kunnen halen als hij wat verder in de winter is.

Alizeetje schreef:
Ik meld me hier ook even.
Paard staat 24/7 buiten, wel schuilhok (1kant open).
Vorig jaar heb ik model 6 gekozen, hoofd wel niets geschoren.
Nu twijfel ik, zou graag volledig scheren muv hoofd en benen, maar schrik dat het tocht te koud zal gaan zijn?
Hij kan ook wel eens een dag/nacht op stal, maar liefst niet langer wegens stofallergie.
Paard werkt een 5tal keer per week, ook wedstrijden...

Dat kan best hoor :). Als je dan een goed passende winterdeken met een losse hals erop doet dan bedek je juist die plekken. Zelf zou ikd an wel de kaak wel scheren zodat het iets mooier overloopt. Anders hebben ze vaak nog zo'n ontploft hoofd :')

Marlous1991 schreef:
Wat ik me afvraag, is of er een trucje of bepaalde manier van scheren is, waarmee je strepen kunt voorkomen?

Ervaring en vooral gewoon doen. Kijk hoe de haren lopen en blijft overlappende banen maken :). Scheren is niet moeilijk, geheel streeploos scheren is gewoon ervaring en de paardenhuid leren kennen. Soms heb je wel eens wat vochtstrepen, dit zie je wel eens bij paarden die geschoren worden waarvan de vacht eigenlijk nog wat kort is en waar dan wat hardnekkige gedeeltes zitten die net in dat middenstadia zitten. Deze trekken overigens vaak heel gauw weer weg :).

salamaleque schreef:
Hoe zorg je dat als je deels scheert de delen allemaal gelijk zijn. Dus bijvoorbeeld model 8 je de benen er allemaal even hoog aan laat zitten en het geschoren deel aan beide kanten symetrisch is? Mijn paard vindt scheren echt vreselijk en moet hem eigenlijk iets geven om te zorgen dat ik het veilig kan doen dus hoe minder er af kan hoe beter dan kan het hopelijk zonder tranquigel oid.

Je neemt een krijtje of een kalkblok en daar markeer je eerst je gedeeltes mee dan zie je goed hoe alles loopt en dan pas scheren. Wanneer je eerst gaat scheren en dan elke keer gaat kijken of alles gelijk is, dan krijg je vaker rommelige lijnen.

salamaleque schreef:
Nee ik hoop het niet. Vorig jaar helemaal geschoren en toen was ik wel zo lang bezig ook omdat ik er nog niet zoveel ervaring mee heb en het gewoon heel netjes wilde doen (ervaring doe je ook niet zo snel op met 1x scheren per jaar maar ik wil het graag zelf doen ;) De Scheermachine (Liscop) wordt ook erg snel warm dus moest best vaak stoppen.

Je kan tranquigel gebruiken, echter duurt dit lang voordat het inwerkt en bij sommige werkt het helemaal niet, ze komen er ook zeer makkelijk door heen. Domesedan is redelijk nieuw en dat breng je onder de tong aan, dit werkt redelijk snel maar let op met doseren want sommigen reageren er flink op. Ik kies zelf altijd voor de laatste maar het liefste laat ik (en dat komt echt zelden voor) ze spuiten door de DA. Een paard moet een prettige ervaring en geen stoei partij en bakken stress, ze moeten er iets van leren. Neem je tijd door eerst je hand erover te halen en dan pas te scheren en scheer rustig zodat je voorkomt dat je perongeluk je paard steeds prikt.

Over het warm worden van je scheerapparaat, olie je vaak genoeg en maak je de roosters voor de koeling vaak genoeg schoon? Zelf olie ik na elk lichaamsdeel, dus: schouder > olie, hals > olie, rug > olie, buik > olie etc etc. Mochten je messen toch warm worden dan heb je nog een midden (kom alleen ff niet op de naam |o ) waarbij je iets op de messen spuit waardoor die afkoelen.

Nanno_123 schreef:
wat gebruiken de mensen voor hun paard tijdens het scheren als ze het te eng vinden?
tranquigell of een praam of zijn er nog andere suggesties?
ik ga mijn paard voor het eerst scheren dus het is nog afwachten maar wat voorkennis doen kan geen kwaad!

Hierboven staan als dingen voer verdoving geschreven :). Een praam gebruik ik zelden want vaak eindigt dat enkel met een boos en gestresst paard. Met wat hooi en geduld kom je er vaak wel. Heb je zelf wel vaker geschoren, wellicht handig om het de eerste keer onder begeleiding van een ervaren scheerder te doen.

Maysie

Berichten: 5705
Geregistreerd: 19-04-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 00:37

Samblabla schreef:
Hey,

Ik ben toch aardig aan het twijfelen om mijn fjord te gaan scheren, sinds begin september staat ze in de wintervacht en als ik der 20 minuten lang doe longeren (inclusief in en uit stappen) begint ze al aardig te zweten. Ik rij 5/6 dagen in de week en dat steeds iets van een half uur. Bij haar vorige eigenaren is ze worden geschoren en ik denk dat ik dit ook wil.

Zou ik dit doen? Welke dekens heb ik nodig?
Kan een staldeken onder een waterdichte regendeken? En hoe zit het met die grammen?

Zweet ze echt veel of is ze enkel wat vochtig? Als ze veel zweet dan zou ik der gewoon scheren , eventueel in een patroon. Zelf gebruik ik enkel regendekens want ik ben gewoonweg te lui om te wisselen elke keer. Het zou best kunnen dan moet je bovenste deken gewoon echt goed waterdicht zijn en mooi aansluiten. Werk in laagjes hierdoor hou je meer lucht vast tussen de dekens en kan je ook beter spelen met de hoeveelheid grammen als het warmer weer word. Als je hem nu zou scheren dan zou ik er persoonlijk denk ik 100 of 200 gram op leggen. Word het koud dan kan je er nog een 200 of 300 opdoen.

texelse schreef:
Hier een paard dat het voor het eerst geschoren moet worden. Lawaai is het probleem niet, maar wel de wind die er is om het scheerapparaat te koelen. Iemand ervaring of tips? Op 5 cm afstand raakt hij al in paniek en hij staat stijf van de dope, nou ja, hij valt bijna om bedoel ik....

Inderdaad desensibiliseren. Neem je tijd, grondwerk met je paard en neem daar eventueel het scheren in mee. Ik zou eerst met hem bezig gaan zonder verdoving met veel geduld en lekker wat hooi.

Ik heb er van de week weer mooi wat onder de messen en kan weer lekker creatief zijn want er staan, kroontjes, letters, sterretjes, hartjes en nog veel meer leuks in de planning :) :))

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 08:19

@maysie, ja ze zweet echt. Na een half uur is ze dan ook echt bekaf en is de power weg en vooral helemaal nat. Ik wil der benen niet scheren en de rest wel dan op der hoofd na, ze heeft niet graag dat ik aan haar hoofd ga. Dankje! :)

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 08:31

@Maysie, hij zweet het meest op en onder de hals en onder de buik. Dus zat achteraf toch ook te denken aan patroon 6! is idd wel mooier denkik! Het lijkt ook wel alsof hij wat lustelozer is door de vacht. zou dat kunnen? Ik ben dit jaar voor het eerst dekens gaan gebruiken omdat hij zo veel last heeft van het verharen van winter naar zomer vacht. Maar zou het kunnen dat hij er nu andersom last van heeft? Ik heb m pas sinds januari dus dit is het eerste najaar wat ik met hem meemaak.

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 08:49

Ik heb ook een vraag. Mijne zit nu nog redelijk dun in zijn vacht. Toch zweet hij snel en kan ik er na mijn les gerust een half uur mee stappen voor hij droog genoeg is.
Nu heb ik hem nog nooit geschoren omdat ik het eerste jaar aan het wennen was aan hem en hij aan mij dus niet heel intensief reden. Vorig jaar stond hij met blessure dus ook niet. Dus vraag mij af of ik dit jaar wel moet gaan scheren. Het is wel de bedoeling dit jaar intensiver door te trainen(weet je alleen bij mijn paard nooit, die haalt altijd wel iets uit waardoor hij weer even mag stappen).
Dus mijn vraag, wel of niet scheren. Daarnaast, zou ik hem uit voorzorg tranquigel geven of niet? Opscheren kan met enig beleid zonder iets te geven doen. Maar dit heeft wel een hele tijd en heleboel geduld gekost voor ik zonder praam kon opscheren. Dus uit voorzorg toch iets geven of kijken hoe braaf hij is? Mocht ik toch gaan scheren.

kaatje77

Berichten: 10444
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 08:52

Ik zou eerst alleen de onderhals eruit scheren en kijken of dat het zweetprobleem oplost ;)

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:11

ik scheer die van mij altijd helemaal. alleen de onderbenen en het hoofd doe ik altijd met de sectolin 200. vind ik zelf gewoon wat makkelijker werken.
nou blijft die van mij altijd heel relaxed staan zonder verdoving. ik vind het zelf alleen altijd zo eng om het stukje bij de lies en bij de borst tussen de voorbenen te scheren. ben altijd bang dat ik een velletje raak.

Celiien

Berichten: 13263
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:12

Celiien schreef:
Ik wil dit jaar mijn paard ook (geheel) scheren voor t eerst. Staan nu op een nieuwe stal (met binnenbrak) en vorige week als die na een half uur rijden al helemaal bezweet... Eer hij droog was waren we een drie kwartier verder!

Maar goed, ik ben dus echt een leek op t gebied van scheren. Heb iemand die het voor mij gaat doen, en gaan een machine huren bij Divoza. Maar wat qua dekens? Deken met of zonder hals? En is 200 zwaar genoeg of toch echt 300?
Hij staat op stal,en. Gaat er sochtends een uurtje of 4 à 5 uit in de paddock. Daarna weer z'n stalletje in, tocht er niet maar wel voldoende frisse lucht.. Help :=

Even herhalen :=

galopje2000

Berichten: 416
Geregistreerd: 30-10-11
Woonplaats: in het midden.

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:24

hallo allemaal :)
ik wil mijn paard graag gaan scheren, maar hij is als de dood voor de scheermachine. hij zweet wel erg tijdens het rijden. nu is mijn vraag, kan ik dan beter een verdoving van de dierenarts (of zelf) of een praam?
en kan ik hem zelf scheren, of kan ik het beter laten doen? ik heb namelijk nog nooit eerder een paard geschoren, we hebben vandaag wel het paard van mn zus geschoren (superbraaf) en dat ging goed, maar ik durf het niet goed aan om hem zelf te scheren. wat zouden jullie doen? :)

Morrie

Berichten: 22333
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:07

galopje2000 schreef:
hallo allemaal :)
ik wil mijn paard graag gaan scheren, maar hij is als de dood voor de scheermachine. hij zweet wel erg tijdens het rijden. nu is mijn vraag, kan ik dan beter een verdoving van de dierenarts (of zelf) of een praam?
en kan ik hem zelf scheren, of kan ik het beter laten doen? ik heb namelijk nog nooit eerder een paard geschoren, we hebben vandaag wel het paard van mn zus geschoren (superbraaf) en dat ging goed, maar ik durf het niet goed aan om hem zelf te scheren. wat zouden jullie doen? :)

ik herhaal mezelf nog maar een keer:
desensibiliseren, google er maar eens op, als je dat goed kan, kan je je paard alles leren!

Painttobe
Berichten: 346
Geregistreerd: 05-03-12

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:24

Als de singelplek ook geschoren is, kan ik dan gewoon een neopreensingel gebruiken? Zit te twijfelen om mn paard meer te scheren, zoals nummer 5..

Iemand zei dat ik dan beter een bontje om mn singel kon gebruiken..

texelse

Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:27

@Morrie: ik ben het helemaal met je eens als je zegt dat je een paard alles kan leren, maar hij moet NU uit z'n vacht en dat red ik niet met onder z'n kin kietelen en een bos winterwortelen.
De oorzaak hebben we boven en opgelost. Het scheerapparaat dat wij hadden blaast veel wind voor de koeling. En dat rondom het apparaat. Die wind die zo plaatselijk tegen z'n huid blaast vindt hij dus doodeng. Vandaar dat we niet dichterbij kwamen dan 5cm. Vanmiddag een ander apparaat gehaald en hij staat als een lammetje. gewoon los terwijl mijn dochter er op hurken bijna onder zit om hem te scheren.