wat doen jullie tegen die vele regen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Johanna59

Re: wat doen jullie tegen die vele regen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:11

Hier schijnt gewoon de zon!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:12

De tinker staat buiten met een grote bult hooi maar die is nog niet onder het afdak uit gekomen dus het is niet met plezier. De andere paarden zijn op stal gebleven, deuren dicht tegen de wind en ook met een warmere deken, ze hadden het koud.
Halverwege de ochtend stond de score op 73 mm regen dus ben benieuwd wat het nu is.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:15

Paarden zijn hier vanmorgen gewoon naar buiten gegaan.
Helaas is er een boom omgegaan, precies in 2 paddocks (gelukkig goed afgelopen) dus toen zijn ze naar binnen gegaan.
Boom is nu weer netjes opgeruimd maar we hebben de paardjes binnen gelaten. Straks weer ff terug naar sta.

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:16

Die van mij heb ik maar binnen gelaten.
Had hem in het land gezet, maar hij stond alleen maar bij het hek te hinniken.
Alle andere paarden gingen ook naar binnen, dus hij dan ook maar.
Had hem liever buiten gehouden, maar hij vond het echt helemaal niks.
Straks nog even erheen om hem z'n benen te laten strekken, hele dag op stal vind ik ook niks.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:18

Hier staat alles in het zonnetje te grazen. Geen drup regen gezien vandaag :P

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:19

De paarden staan hier lekker binnen. We hadden ze vanochtend op de paddock
staan maar het was zo'n blubberboel geworden dat we ze gauw verzet hebben :)
Op de wei zou ook nog kunnen maar dan lopen ze alles kapot en hebben ze van
de winter nergens meer om te lopen. Dus hop, met een flinke berg hooi op stal!

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:20

bij ons is de ergste storm al wel geweest.
toen stond ze even op stal. om te 'drogen'
ze staat nu net weer 2 uurtjes lekker buiten! :D

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:22

Tja, de regen, wat doe je ertegen? helemaal niets helaas.. :=

Ik heb mijn paardje het vandaag niet aangedaan om een hele middag in de stromende regen en een zeiknatte paddock te staan, met zulke regen staat hij bij het hek te jammeren dat hij naar binnen wil, dus hij staat heerlijk binnen met een dikke plak hooi!

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:28

Hihi, de regen zelf doen we inderdaad niets tegen helaas :D ...

Hier staan ze nu nog 24/7 op het land, de meesten met een deken, maar aangezien het een poldergebied is zal het als dit weer aanhoud niet lang meer duren voordat ze naar binnen zullen moeten. Als dit nog dagen aanhoud is het ook voor de paarden niet zo leuk meer inderdaad, dan merk je dat ze het zat zijn, dus dan is het ook maar beter dat ze naar binnen gaan.
Een goede regendeken red het trouwens prima hier, ook als het de hele dag door zeikt. Voorheen had ik vaak goedkopere dekens (QHP enzo), maar die gingen inderdaad altijd door op een gegeven moment. Nu heb ik een Bucas en die heeft alles tot op heden keurig doorstaan. Paard is er droog en warm onder.

Sannee95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:36

Die van mij staan ook 24/7 buiten, wel met een deken.

Tobiaspruim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:38

die van mij staan ook 24/7 buiten. van nature zijn ze dat toch ook gewend.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:38

Mijn paard heeft ook de hele nacht buiten gestaan, maar ik heb haar rond 12 toch maar binnen gehaald, het weiland was zeiknat natuurlijk, ze stond wel achter een boom verscholen.
Ze heeft een schapenvriendje bij haar staan en die haat natte voeten, die voelt zichzelf echt heel erg zielig als hij nat word, dus toch maar droog binnen gezet hoor, met een hoop hooi en een dikke laag stro, ze kan in stal overigens wel naar buiten lopen, ze heeft geen echte box maar een uitloopstal met een stukje zand.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:49

Hier is zelfs die van mij tijdelijk naar binnen gegaan. Hij stond te rillen buiten dus binnen even opwarmen en wat opdrogen en daarna deken op. Straks weer met deken naar buiten. In principe staat hij zonder deken, maar hier is niet tegenop te eten voor hem. Wat een ongelofelijk weer (de plaatsen rond zijn stalling worden genoemd in het bericht van nu.nl dat daar op dit moment de meeste regenoverlast is).

Die van mij staat dus 24/7 buiten normaal, zonder deken, onbeperkt ruwvoer. Er is gisteren een container als schuilstal gekomen maar daar gaat hij nog niet echt vrijwillig in staan. Hopelijk wordt het snel weer wat droger want nu kunnen ze uiteraard ook niet op het land. Gisteren nog wel, maar iedere stap die ze zette leverde een afdruk op, dus het land moet eerst wat drogen voordat ze er terug op gaan. Het liefst gaan ze de hele winter namelijk toch een paar uurtjes op het land, dan kunnen ze lekker zelf bewegen.

SaarMisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:10

Wij hebben gelukkig de luxe van een overdekte losgooi bak. Maarja daar is natuurlijk een hele rij voor met dit weer .
Ze hebben even lekker daarin rondgelopen en gerend. Normaal gaan ze wel de hele dag naar buiten maar nu zouden ze toch bij hek hek gaan staan jammeren, dan maar op stal met een berg hooi.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:15

Ze kunnen bij mij alleen vol in de wind op de paddock nu, het weiland is klei en staat blank.

Ik heb meest ijslanders staan en 3 welshjes van 1.10 in stallen van 3 bij 3. Dus die hebben het wel ruim. Paddocks staan ook blank, dus vandaag maar een binnen dagje.

Ik zorg er dan voor dat ze de hele dag kunnen eten/knabbelen, en dan staan ze er eigenlijk heel tevreden bij. De enige die echt naar buiten wilde was groninger Puk, dus die mocht in de bak, haha één rondje en toen vond ze t ook niet leuk meer -O- Heeft uiteindelijk 2 uur doorweekt staan worden, en toen maar weer naar binnen, hooi vreten.

Hopelijk morgen iets beter, maar hoe dan ook, gaan ze er dan uit.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:16

Naar buiten zonder deken met een inloopstal :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:18

Buiten met regendekens, en zo aan de staleigenaar vragen wanneer ze naar het land met de grote schuilstal mogen -O-

Flower86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:22

Kom er net vandaan die van mij stond ook gewoon buiten met een regendeken op en de snuit aan de grond zoals altijd. Heb hem even gelongeerd maar hij dacht volgens mij dat hij zwemles kreeg want hij wou wel even in de plas gaan liggen rollen :D

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:25

Mijn ene paard heeft vanochtend buiten gestaan en daarna gereden en de andere in de middag een uurtje want daarmee had ik eerst wedstrijd vanochtend, nu staan ze lekker op stal met een pluk hooi.

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:26

Die van mij staan nog dag en nacht buiten. Zonder deken. Wel voer ik ze hooi bij. Hopelijk is het hierna weer droog, anders duurt het niet lang meer voor ze op stal gaan...

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:26

Paarden staan nog dag en nacht buiten. Hebben een loopstal met een groot afdak vooraan waar ze berg hooi hebben gekregen, paddock staat onder water... Moeten hierdoor voor naar de weide te kunnen maar ze blijven droog vooraan staan :) Mijn merrie heeft dekens aan dus droog is ze wel.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:29

Hier is het sinds vanmorgen 07.00 geen minuut droog geweest.
Ze hebben vandaag op stal gestaan en ze gaan vanavond nog een paar uurtjes naar buiten.
Heb er wel al eentje gereden in de hoosregen :D

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:31

Lekker buiten, met een amigo 50gr regendeken op ivm open weiland. Straks even voelen hoe de deken het houdt met dit weer, maar dan blijft ze vannacht ook nog buiten staan.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:40

SteffiiY schreef:
Hier is het sinds vanmorgen 07.00 geen minuut droog geweest.
Ze hebben vandaag op stal gestaan en ze gaan vanavond nog een paar uurtjes naar buiten.
Heb er wel al eentje gereden in de hoosregen :D

zo is het hier al vanaf 21:00 gisteravond..
En nog altijd flinke regen..

Mijn regenliner had het gehouden, dus paard was op zijn lijf nog droog onder de eczeemdeken. Maar heb die toch maar afgelaten..
En voor het eerst sinds half maart geloof ik weer eens wat hooi bij de beestjes gegooid :)
Alleen de regen vind ik overigens nog niet zo erg, maar hier waait het er ook vreselijk bij. Maakt het gewoon steenkoud :=

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:56

Hier ook sinds gisteravond niet droog geweest. Heb die van mij net toch binnen gezet, hoewel dr deken echt nog droog was van binnen stond ze te rillen en dan vind ik het toch wel sneu, Dus even een nachtje binnen. Deken woog zon 10 kilo, dus ook maar een andere op gedaan.. En ja nu wordt het natuurlijk droger, wind ik gaan liggen, ja ik kies altijd de beste tijd om ze binnen te halen haha