vingerverf is over het algemeen niet giftig dus zou moeten kunnen, je moet uiteraard zo veilig mogelijk schilderen zodat je paard geen enge dingen binnenkrijgt.
8nnemiek
Geplaatst: 24-07-13 19:19
Ik ga het ook deze week eens testen op buitenrit De reacties van de mensen ben ik wel benieuwd naar
Ik merkte trouwens wel dat het zich beter laat smeren als het iets wateriger is.. maar dan droogt het natuurlijk ook minder zichtbaar op..
Kan je het ook bewaren dat je het bijv. Maakt, gebruikt , in een afgesloten potje stopt en na bijv. Een week weer gebruiken?
ThePast03
Geplaatst: 24-07-13 20:57
Moderatoropmerking:
Zojuist enkele berichten verwijderd die alleen geplaatst waren om dit topic te volgen. Het topic staat op informatief dat betekend dat je bericht ook wat toe moet voegen aan het topic. n de Boktregels kan je hier onder punt 10 het volgende over lezen: Reacties om het topic opgenomen te krijgen in je lijst met eigen berichten (stipjesreacties) zijn niet nodig: gebruik hiervoor de stipjesfunctie.. Graag vanaf hier daar rekening mee houden.
Koper
Geplaatst: 24-07-13 22:58
Bhriseis, als nou veel mensen het gaan doen, omdat het bij voorbeeld werkt, ben je straks apart als je je paard níét beschildert
Ik ben vanavond aan de slag gegaan en laat ik voorop stellen dat ik me best vermaakt heb.
Een schietschijf op z'n kont!
En streepjescode aan de zijkanten:
Gratis tip voor wie ook aan de slag wil gaan: begin aan de voorkant. Als net aan het kliederen bent zijn er nog steekbeesten, die je paard wil staartzwiepen. En dan is z'n staart niet alleen geverfd maar is je schilderkunstwerk ook meteen minder strak.
En natuurlijk heb ik er zo één die binnen een half uur neerzijgt in het stof om zich daarin eens rond te wentelen
En het effect van al deze noeste arbeid? Geen flauw idee. Toen ik begon waren er dazen, en toen ik klaar was waren ze weg. Ze waren nergens meer te bekennen (uiteraard heb ik vos' bruine, onbeschilderde weidemaatje even geïnspecteerd in het kader van kijk en vergelijk) Dus ofwel werkt het zó goed dat het effect honderden meters in de omtrek merkbaar was ofwel was dit niet de meest geschikte dag voor dit empirisch experiment.
Maar ik houd het in gedachten voor als het weer echt dazenweer is. Nu heb ik nog niks kunnen testen eigenlijk. Behalve dan het mengsel. Ik heb een halve kilo meel en ongeveer driekwart liter azijn gebruikt. Dat had de consistentie van muurverf ongeveer en werkte op zich prima.
VIP518
Geplaatst: 25-07-13 00:09
ik weet eigelijk ook niet of het wel echt helpt en ik denk dat de vacht er een beetje viezig van wordt
En ik kan er inderdaad op hopen dat ze bij ons een beetje hipper (en verstandiger worden). En als ze dan toch zo modern bezig zijn, misschien kunnen ze dan ook in één klap ophouden met mijn paarden schimmelbrood te voeren
Ik ben benieuwd hoe lang het mengsel zou houden op een droge dag.
Anoniem
Geplaatst: 25-07-13 00:30
Eveneen vraagje van mijn kant..: Gaat die opgedroogde 'verf' niet jeuken? Anders zouden we het voor niets doen als ze gaan rollen
Hopen dat ik de eigenaar van mn verzorgpaard over kan halen, zal er een zebra bij de buren staan :p
Weet iemand een goed recept? Werkt het ook met water en een beetje azijn?!
Joaltijd, sommige doen het met een half pak meel en een halve fles azijn, eventueel met citronella (tegen de vliegen), werkt ook
Koper
Geplaatst: 25-07-13 00:34
Bhriseis schreef:
misschien kunnen ze dan ook in één klap ophouden met mijn paarden schimmelbrood te voeren
Ik ben benieuwd hoe lang het mengsel zou houden op een droge dag.
Misschien hopen ze dat je paard een schimmel wordt?
Joaltijd, dat zou natuurlijk kunnen. Mijne rolt meerdere keren per dag, ik weet niet of dat door jeukende beschildering komt of door wat anders. De verf zit niet op de huid dus lijkt me niet dat ze daardoor meer jeuk hebben dan anders.
Ik rijd verschillende paarden en 1 ervan is een blauwschimmel, een bels. Nou heeft hij niet zo heel erg veel last van dazen, maar mocht ik hem beschilderen dan moet ik hem helemaal beschilderen denk ik.. zowel zwart als wit zal niet echt opvallen. Zou rood bijvoorbeeld ook werken??
Koper
Geplaatst: 25-07-13 00:46
Ik denk dat je meer hebt aan paars. Als het althans inderdaad klopt dat dazen dat geen prettige kleur vinden.
Als dazen al rood kunnen zien (wat ik niet weet) zou ik me kunnen voorstellen dat het ze juist aantrekt. Rood = bloed, dat idee.
Mijn zebraknol onder t zadel: Ik ben naar het bos geweest waar je echt lekgeprikt wordt overdag.. Veel dazen gezien, af en toe een paar op zijn lijf, maar de meeste bleven rond zijn hoofd hangen. Ik denk dat hij ook net wat licht is voor witte strepen, maar het werkt wel! En het blijft zitten met rijden/zweten en dus waarschijnlijk ook met rollen Ik denk dat je echt moet wassen om ze schoon te krijgen.
Ik heb 2 bonte paarden, dus dan vraag ik me af hoe je dat moet doen? Witte strepen op de zwarte stukken en zwarte op de witte? Maar hoe maak je zwarte strepen? Ik wil het dolgraag wel eens uitproberen!