Wat voor mij een troost was dat die in 1 keer dood was! geen langzame dood zo als bv vast in stal na rollen of koliek etc
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
44Myrthe44 schreef:De kans op een brandende stal is echt hééél klein. Omdat echt alle gevallen in het nieuws komen lijkt het misschien groot. Maar de kans dat een paard wordt geraakt door bliksem in de wei is vele malen groter (komt niet eens meer in het nieuws als dat weer eens is gebeurd). Het gebeurd dan wel bijna nooit dat er echt direct wordt ingeslagen op een paard, maar veel paarden overlijden aan indirecte inslag (dus: bliksem slaat in op boom/weiland --> natte grond geleid stroom --> dag paardje). Dus mensen: zet alsjeblieft je paard binnen met onweer!
En als je stroom op het draad laat met onweer terwijl de paarden buiten lopen ben je echt knetter
44Myrthe44 schreef:De kans op een brandende stal is echt hééél klein. Omdat echt alle gevallen in het nieuws komen lijkt het misschien groot. Maar de kans dat een paard wordt geraakt door bliksem in de wei is vele malen groter (komt niet eens meer in het nieuws als dat weer eens is gebeurd). Het gebeurd dan wel bijna nooit dat er echt direct wordt ingeslagen op een paard, maar veel paarden overlijden aan indirecte inslag (dus: bliksem slaat in op boom/weiland --> natte grond geleid stroom --> dag paardje). Dus mensen: zet alsjeblieft je paard binnen met onweer!
En als je stroom op het draad laat met onweer terwijl de paarden buiten lopen ben je echt knetter
Citaat:Mijn haf die stond overigens in een wei met bomen en nog is hij geraakt. De bliksem zoekt niet altijd het hoogste punt up.
lovebrechjex schreef:Mijn pony blijft buiten met een groep van ong 15 paarden.
Onze wei is aan het bos dus slaat het eerder in een boom in.
Ik weet het nooit zo goed, vind het een lastige situatie...
Nikass schreef:lovebrechjex schreef:Mijn pony blijft buiten met een groep van ong 15 paarden.
Onze wei is aan het bos dus slaat het eerder in een boom in.
Ik weet het nooit zo goed, vind het een lastige situatie...
Misschien even lezen wat ik net boven jou heb geschreven. Bij een blikseminslag in een boom op of aan de wei ben je zo een deel van je kudde kwijt.