Dé vliegenkap die zonder secondenlijm om blijft..?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:53

Selka schreef:
Sabbientje schreef:
Bij mijn overleden merrie had ik deze: http://www.equimatch.nl/dekens-halsters ... onderlegd/

Ze kreeg hem alleen maar af, als haar vriendin aan het klittenband trok :P

Jij bent mijn held van de dag!!! *\o/*

Eindelijk een masker gevonden die ze ook in extra full verkopen. Wat heb ik lang gezocht en niks gevonden.

Super!

Deze zijn ontzettend waardeloos zowel bij mijn pony als paard het gaas is wat slapper als van de supermask waardoor het na paar weken tegen de ogen gaat schuren

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:57

Die in je link (die nieuwe) lijkt mij erg goed!
Als ik er 1 nodig zou hebben zou ik zeker die bestellen.
Vooral om de vrijheid bij de ogen zo.
Ziet er erg mooi uit :j

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:59

Zulke lycrakappen als deze blijven heel goed zitten. Omdat er geen sluitingen aan zitten.
Je trekt ze zoals een sok over het hoofd.
http://www.qhp.nl/vliegenkap-met-oren-fijn.html
Schuren ook niet omwille van de fijne stof en is ook niet zo warm bij heet weer.
En ze gaan verrassend lang mee.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:54

http://www.divoza.com/collectie/paard/d ... asker.html dit is werkelijk de enige die mijn paard om houd!!
zij trekt alles zelf samen met haar veulen uit maar deze kan ze echt niet af krijgen het is wel lastig om en af doen maar als je het eenmaal door hebt is dat echt een super kap!!
zelfs mijn mama haar fries houd hem op!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:14

Die twee laatste maskers zien er fijn uit. Maar kunnen ze bij regen niet aan de ogen gaan plakken? Ik heb wel eens gelezen over een paard wat hierdoor in de wei compleet in paniek is geraakt.
En zijn ze fijnmazig genoeg om ook die piepkleine mugjes tegen te houden?

branka16

Re: Dé vliegenkap die zonder secondenlijm om blijft..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:31

Lijkt mij ook dat dat tegen de ogen iig tegen de wimpers kan komen.
Zou mijn keus nooit worden ;)

Ik zou desnoods een touwtje achter de oren maken om die in de manen te vlechten.
Dan kan het ook niet af :)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:44

Ik heb deze voor mijn eczemer. http://www.ewc-test.nl/marktplaats/toon ... hp?id=6159

Zeer sterk,sluiten goed en heel belangrijk het gaas drukt niet op de ogen!!!
Misschien een goede optie voor je fjord ts?

Hee de link werkt niet,maar kijk bij vliegen beschermings producten en dan de 3e pagina met deze als titel: Vliegenkap met neus bescherming!(3e foto van boven)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 15:53

Ik denk dat van deze laatste de stof te grofmazig is om de mugjes tegen te houden :=

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 15:56

ts zoekt toch iets tegen de vliegen? :?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 16:01

Ja, maar ik ben ook op zoek naar een masker voor mijn eczemer, en om daar nou een apart topic voor te openen terwijl er hier zoveel maskers langskomen vind ik ook niet nodig.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:32

Sammyoo schreef:
Ja, maar ik ben ook op zoek naar een masker voor mijn eczemer, en om daar nou een apart topic voor te openen terwijl er hier zoveel maskers langskomen vind ik ook niet nodig.

Die lycra hoofdkappen gebruik ik ook voor mijn eczemer hoor. (Daarom dat er ook oortjes aan moeten want ze schuurt vooral haar oren en haar voorpluk.) Ze houdt die kap 24/7 aan, ongeacht het weer. :)

DaMarcus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 00:38

Bucas!
Bij tientallen paarden gebruikt, al een jaar of 8 denk ik en in die tijd is het op een hand te tellen dat ze aflagen.
Ze zaten wel altijd onder het halster ipv over het halster. Dat is sowieso beter omdat de kans dat er vliegen e.d. inkomen anders groter is.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 00:47

Britt schreef:
http://www.wildhorsestuff.com Maar ik geloof wel dat de verzendkosten behoorlijk hoog lagen, we hebben een jaar of wat geleden nog gekeken of we het rond konden krijgen om er een aantal deze kant op te krijgen, maar de animo was niet zo groot.

Ik heb toen ook zo'n masker besteld, volgens mij de sexy eyes. Was dat echt al 6 jaar geleden? Mijn masker ligt ongebruikt ergens tussen de paardenspullen. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 08:39

als iemand hier nog een full mask weet,zonder oren,met zachte fleece randen langs het hele masker..
Behalve de supermask?

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 21:07

Ik heb sinds kort een nieuwe.. dacht ook dit wordt niets na alles geprobeerd te hebben!
Ik heb er een van imperial riding met neusflap. is van stretch spul en vormt netjes om het hoofd.
Heeft een mooie bolling bij de ogen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 07:29

Ik heb geen antwoord gekregen vanuit 't buitenland over die kappen met die oogjes erop (had gevraagd wat verzenden zou kosten).

Gisteren bij de EJ geweest en eens goed naar de vliegenkappen gekeken. Alleen de Rambo uit mijn openingspost kon mijn goedkeuring verdragen :o
Afbeelding
Het is een vreselijke centrale op z'n koppie :')
Maar de ogen blijven vrij! En hij lijkt heel erg lekker stevig te bevestigen (niet strak, maar gewoon degelijk klitteband!

Heb 'm niet omgedaan. Wij hebben gruwelijke regen vandaag :)) Voordat ik hem fulltime om laat wil ik eventjes een uurtje of 2 in de gaten houden of hij er toch geen last van heeft :)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 07:54

Wil je laten weten hoe hij bevalt? Vooral of hij goed blijft zitten? Ik ben ook nog steeds op zoek.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 07:56

Sammyoo schreef:
Wil je laten weten hoe hij bevalt? Vooral of hij goed blijft zitten? Ik ben ook nog steeds op zoek.

Uiteraard :j

Maar voorlopig nog niet om dus :)

Eerste bevinding is dat ik twijfel of die neusflap eraan moet blijven bij mijn pony. Het is een fjordje met een relatief kort hoofd :) En volgens mij hangt die flap nu te laag over zijn neusgaten. Maar, hij heeft hem 5 minuten om gehad.

Ik ben ook erg benieuwd :))

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 08:04

Ik heb deze nu ook een paar dagen in huis. Rena vond de neusflap erg irritant, ze ging erg lomp schuren en schudden daarmee :P

Maar masker kon er prima tegen, je zier er niks aan en hij bleef ook netjes zitten. Nouja, netjes...het blijft een rare toeter :P

Ik heb de neusflap er dus maar meteen vanaf gehaald, toen ik haar weer te pakken kreeg :P

Het is een leuk ding hoor. Goede stevige dubbele bevestigingen inderdaad, dat heb ik op andere maskers nog niet gezien.

Ik vind die zwarte streep over de ogen wel heel erg jammer, lijkt me best irritant kijken :=

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 08:22

Die TS nu heeft voor haar Fjord heb ik sinds vorig jaar ook voor mijn Haflinger. Geweldig masker! De ogen blijven geheel vrij van het masker. Flap heb ik er meteen afgehaald.
Omdat die van mij hele brede kaken heeft en de omtrek bij de ogen ook breed is is dit zo'n beetje het enige masker dat past.

Pmarena, die van mij kijkt onder de 'streep' door.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 08:23

Die van mij kijkt ook onder de streep door, ze zal wel moeten :P

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 08:24

pmarena schreef:
Die van mij kijkt ook onder de streep door, ze zal wel moeten :P

:)) bij die van mij zit de streep ook iets boven de ogen geloof ik :j

Tja en 't is dit of allemaal van die smerige 6poters in zijn ooghoeken hoor ^) Mag 'ie kiezen..

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 08:33

Een update hier wbt de rambo.
Hij heeft hem alleen nog maar een uurtje in de wei opgehad omdat ik wel eens wilde zien of het bleef zitten. En dat doet het dus :)
Er werd gerold, geschuurd en gewriemeld. Maar hij kreeg hem niet af. Na 5 minuten gaf hij het op en ging gras eten.
Hij lijkt dus stevig genoeg te zitten :) (kap nog niet fulltime op. Het regent toch nog en is koud.. Weinig vliegen :)

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:14

Ik heb hem er nu een week lang opzitten. Hij blijft perfect zitten en ze heeft er totaal geen last van. Dit is de eerste kap die zo goed blijft zitten.