Jong paard laten wennen aan de wei

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Drummie

Re: Jong paard laten wennen aan de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 09:02

Hallo eefjje, ik zat eens mee te lezen, jammer dat je weggaat, wel begrijpelijk, na 1 jaar droes, vorig zomer rond de 50 paarden ziek, waarvan ong 5 verslagen droes, en later 3 dode veulens, en inderdaad op het land gebeurt er ook nog wel het een of ander, Iemand opperde advies, Veulen opfok Jan Verboon, maar helaas daar is het.... En misschien gaat het wel goed op het land, je weet maar nooit, je kan het altijd eerst proberen, en alsnog later weggaan. Er word niet voor gegraasd met de opfok, gaan gelijk op het land, maar dat is wel een idee zeg.. om eerst voor te grazen met een veulen, en sloten das altijd lastig, je hebt veulens die voelen zich er tot aangetrokken, en je hebt veulens die blijven erbij weg, al ze drinken daar geloof ik wel uit de sloot.... ? sterkte meid

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 19:26

Drummie schreef:
En misschien gaat het wel goed op het land, je weet maar nooit, je kan het altijd eerst proberen, en alsnog later weggaan.

En dan misschien je veulen al kapot, dan sla je jezelf voor het hoofd.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 19:43

Nee dat is niet waar, je had gezegd dat je het daar voor het hele leven wilt houden, pas toen anderen erover begonnen dat het er niet oke is, verander je ineens en wil je verhuizen en gooi je het op de droes dat je daarom niet weg kon.

Wat een rotstal, zeker als jouw paard op het moment nog maar 10 maanden oud is en al sinds september niet meer buiten is geweest??? ik was daar allang weggegaan hoe dan ook. Dan maar verder weg.

eefjj22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 21:24

Ragdollcat schreef:
Nee dat is niet waar, je had gezegd dat je het daar voor het hele leven wilt houden, pas toen anderen erover begonnen dat het er niet oke is, verander je ineens en wil je verhuizen en gooi je het op de droes dat je daarom niet weg kon.

Ik denk dat je dat verkeerd opvat. Ik wil natuurlijk liever niet weg als het beleid goed had geweest. De stal is prima, de omgeving is mooi en de faciliteiten zijn goed. Andere pensionklanten kan ik het ook goed mee vinden. Dat is waarom ik liever niet weg wil.

Ik verander niet ineens van mening als anderen negatief zijn, ik wil niet degene zijn die op internet alle nare verhalen van stal er op zet. Ik wil ook graag verhuizen, maar dat is lastig omdat er overal wel iets is en het is dan voor anderhalf jaar. Dus daarom vraag ik advies van anderen.
Ik "gooi" niks op de droes, dat heb ik verteld in dit topic toen het bekend werd en daarvoor wist ik er niets vanaf. Jij kent misschien de situatie niet maar mijn paard is heel erg ziek geweest en als de droes dan zo snel weer terug komt, is dat zeker wel een extra reden om wel weg te gaan.

Je reageert alsof ik droes als smoes gebruik of dat ik makkelijk mee praat met anderen maar je hebt niet gelezen dat ik het al had uit gelegd en je begrijpt volgens mij niet echt hoe de vork in de steel zit.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 21:32

eefjj22 schreef:
Noem jij maar een stal die jaarling hengsten aanneemt in een straal van 50km van Rotterdam Mickael haha.. Zou er graag naar toe gaan! Dus idd.. Omg dat wordt zeker wat!

Ik weet een goede opfok, mijn paard heeft er 3 jaar gestaan, helemaal super.
HEt adres is Jan Verboon in Schipluiden, vanaf rotterdam goed te doen.

Drummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 01:57

Ik weet een goede opfok, mijn paard heeft er 3 jaar gestaan, helemaal super.

Drummie

Re: Jong paard laten wennen aan de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 02:00

Het is inderdaad een goede stal, Atent, ik sluit me nu gelijk buiten deze discussie en en wens jullie een fijn topic toe....

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 02:28

Cowgirl schreef:
chikohaa schreef:
Wandelen met jonge hengsten is nooit echt verstandig. Zet hem alsjeblieft in de opfok met andere jonge hengsten, op die manier leert hij alles wat hij moet leren tot hij drie jaar oud is.

Opfok is juist slecht , allemaal koters bij elkaar zonder volwassene om ze op te voeden.

Nee joh opfok is niet slecht als je een goede zoekt! :j Mijn ukkie staat in een opfok tussen leeftijdgenootjes tot en met 3 jaar oud en een ouder paard van een jaar of 8 die de boel lekker in de gaten houd en waar nodig corrigeert.

TS: als je een goede opfokplek hebt gevonden die verder weg is dan je eigenlijk wilt. Merk je dat het veel fijner is als het paard 24/7 onder toezicht van mensen staat die er veel verstand van hebben en waar nodig ingrijpt. Uit eigen ervaring; mijn jaarling had mok, opfok heeft 2 x per dag het behandeld en nu is het helemaal weg.

Een goede opfok is moeilijk te vinden, maar geeft voor jezelf een gerust gevoel.