Verbrande neus voorkomen, hoe?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Watermelon

Re: Verbrande neus voorkomen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:31

Nouja pollennetje, neuskapje, masker whatever. Die van mij wilde niks aan of op z'n hoofd.
Ik weet uit ervaring dat als de neus in de zomer 1x verbrand, het daarna veel minder snel/niet meer gebeurd. Maar het is wel vervelend, zon neus vol vellen.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:30

Watermelon schreef:
Countrygirl als jou paard het laat zitten is het inderdaad een goede optie. Iedere dag crème smeren is ook tijdrovend en niet iedereen wil en/ of kan dat. Helaas liggen bij mij die netjes na een paar uur al verloren in de wei.

Ja, al onze paarden laten ze zitten. Ach, ik zal niet beweren dat ik er nooit eens 1 gevonden heb hoor...
Maar normaliter blijven ze om. Sterker nog... vaak steken ze zelf hun neus er wel in.
Lijkt wel alsof ze weten dat het prettig is... Als je er zelf doorheen kijkt, wordt het felle licht ook lekker gefilterd.
Werkt volgens mij ook nog als een soort 'zonnebril'.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:23

Toevallig dat ik op je topic stuitte en dat we het deze week hierover hadden. Heb het even voor je opgezocht wat ik voor Indezz gebruik, en tot nu toe heel goed werkt!

http://www.ooteman.nl/media/p_full_50206_fotosencreme.jpg

Ik gebruik het niet de hele zomer hoor, zodra ik zie dat hij last van zijn neus krijgt ( deze wordt vaak eerst rood bij indezz ) smeer ik het een paar dagen en dan is het meestal goed. Denk dat ik van de hele zomer tot nu toe hooguit 3 weken gesmeerd heb, en niet eens aan een stuk.

gr sandra

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:17

Mijn paard heeft zn neus al 3 jaar achter elkaar zwaar verbrand, hier dus niet de ervaring dat het minder word na een keer goed verbranden. Vorige jaar ook een neuskap gekocht. Hij word er niet blij van, maar met een full time baan kan ik niet om de zoveel uur gaan smeren. En 1 keer smeren is gewoon niet genoeg. (en zonnebrand vond hij helemaal vreselijk) Ik doe hem 's ochtends halster om met de neusflap, en 's nachts gaat alles af. Hij kreeg vorig jaar wel last van schuurplekjes van het halster. (extreem gevoelig huidje) dus ga dit jaar een halster compleet inpakken met stof.
Verbrande neus smeerde in altijd in met calendula zalf, was ook groot drama, maar hielp wel goed.

Liefbeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 12:56

Koper schreef:
Dave3000 schreef:
Kan een neus van mijn paard ook verbranden als hij zwart is? Ik kan dan natuurlijk niet zien als hij verbrand en het zou best zielig zijn als dit wel het geval is :(

Als je d'r een aansteker onder houdt misschien? :+ Van de zon zal zwarte huid niet zomaar verbranden, helemaal niet van het fletse zonnetje in Nederland.

Dat is niet helemaal waar. Mijn Fries staat 24/7 buiten in de zomer en hij heeft al meerdere keren een verbrande neus gehad. Om die reden smeer ik zijn neus ook in als de zon flink schijnt.
Mensen met een donkere huidskleur kunnen ook verbranden in de zon....

SamanthaIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:14

Handig topic weer! Ik heb Gigi namelijk in september gekocht en toen stond bij een boer op een land met bomen en dus schaduw waar ik haar dan ook tegenkwam als ik der opzocht. Nu gaat ze daarin tegen staan op een land zonder bomen of beschutting dus ben ik bang dat ik ook iets met de neus/hoofdje moet gaan doen. Ze houden het als het goed is vanuit de opfok in de gaten maar ben er nu al zo mee bezig! Dus volg het topic nog wel even en ga kijken ook naar de Groene leem en de Fotosen Creme!

Kannibaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:31

zonnebrand smeren en idd van die netjes over z'n neus. Je hebt zonnebrandcreme die de hele dag werkt, gewoon opsmeren en er even bij blijven om te kijken of hij het er niet allemaal af likt.

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 21:34

Hihi ik had die vliegenkap met neusnetje maar al eens over z'n hoofd getrokken, bij wijze van laten wennen in de loop van de tijd, maar zijn edele hoofdje is iets te ehm.. breed :+ Maatje L bij een peerd van 1.55..
Ik krijg het klittenband niet eens bij elkaar in de buurt terwijl de rest juist wel op de goede plek zit, dus dat maar eerst even aanpassen deze week.
Ben erg benieuwd hoe het gaat lopen deze zomer. Kan niet wachten om de zon te verslaan, als we nog zon krijgen tenminste..

tessaxbelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:16

ik doe dr altijd zonnenbrandcreme of vaseline op , als het heel erg is heb je ook een speciaal ding aan een halster zodat ze neus niet verbrand

FabiDjester

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:53

factor 50 zonnebrand of een laag vaseline

markeuro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 09:09

Zonnebrandcréme is een prima oplossing! Gewoon een zonnebrandcréme die niet geparfumeerd is.

SamanthaIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:13

Maar hoe vaak smeren jullie dat op?

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:16

Hangt van het paard af, die van mij zou ik meerdere keren per dag moeten smeren. En dat is met een full time baan niet haalbaar. Dus hij heeft een uv werend lap aan zn halster.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:18

Zonnecreme smeren, zo doen we het hier ook.. Wel VOOR de neus verbrandt :')

SamanthaIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:23

Monster_tos schreef:
Hangt van het paard af, die van mij zou ik meerdere keren per dag moeten smeren. En dat is met een full time baan niet haalbaar. Dus hij heeft een uv werend lap aan zn halster.

Ja precies, ik heb ook een fulltime baan en ze staat niet om de hoek dus zal het lastig worden.

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:24

Ik meer altijd factor 50 zonder parfum op zijn neus, in de avond sudo cremé. Als hij toch een beetje verbrand doe ik er in de avond calendula op, helaas laat mijn paard een neusflap niet zitten.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:26

Ik heb een neuskapje aan zijn halster. Jammer genoeg vindt hij dat nogal lastig lager op zijn neus en staat hij de hele dag te proesten. Ik plooi het dus iets naar boven (en naai het vast), tot waar hij niet meer irritant vindt. Het geeft gelukkig dan alsnog genoeg bescherming ook lager op zijn neus (hoofd naar beneden om te grazen, dan geeft dat kapje toch nog wat schaduw).
's Avonds gaat het halster wel altijd uit.
En verder een goede dikke laag sunblock erop. Hij kan zo hard zijn neus verbranden, dus dit jaar ga ik er hopelijk eindelijk op tijd mee zijn. Ik denk elke keer weer "zon zal nog wel niet branden" en lap ik heb het zitten, dus nu ga ik zeker op tijd beginnen met smeren en bescherming hangen.
Ik doe het dus wel tesamen, en kapje en sunblock. Als hij overdag toch zijn halster eens kwijtspeelt, staat hij toch niet helemaal onbeschermd.

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:29

waar kan ik de 100% groene leem kopen?

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:25

FabiDjester schreef:
factor 50 zonnebrand of een laag vaseline

Geen vaseline!!!!

Dat gaat branden

muffin25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:19

Vaseline gaat idd ook juist verbranden! Maar zonnebrand erop smeren werkt wel echt goed. Kan je wel beter de smeerbare variant nemen, die is over het algemeen wat dikker en blijft dus wat beter zitten.

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 16:35

Ik smeer er zonnebrand op en heb een neusflap voor de zekerheid

MaJaBl98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 16:36

Ik smeer zoals meerdere te lezen er ook een beetje zonnebrand erop een niet al te hoge factor. Het scheelt dat ie niet helemaal een roze neus heeft.

Nevalo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:22

Zonnebrand crème met een hele hoge factor.... (Zwitsal voor baby's) Liefst een paar keer per dag.... Werkt prima!

Ethirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:30

Kan je geen wintersport zonnebrand gebruiken? Dat is wat dikker en vetter dan normale zonnebrand en dat blijft voor mijn gevoel ook veel langer zitten. Enige nadeel is dat het beperkt te krijgen is, je zal in de winter een vooraadje moeten inslaan. Het is ook nog eens redelijk aan de prijs.

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 10:41

wij doen bij paarden met een gevoelige neus zonnebrand op :) helpt goed!