Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

anne_bento schreef:Ik zweer bij de furminator. Ik heb er een paar jaar geleden 1 gekocht via Bokt, die verkocht ze toen wat goedkoper. Ik doe er dus al jaren mee en hij werkt echt perfect!
Gebruikte voorheen altijd zo'n schuurblokje maar dat werkt echt veel minder dan de furminator.
Mossel schreef:Eliine schreef:Furminator is ook goedkoper te vinden, maar ik vind het GROTE nadeel van de furminator dat het steeltje heel gemakkelijk afbreekt. En dan is ie niet meer te gebruiken. Ik gebruik nu zelf weer gewoon een zweetmes met kartelrandjes. Werkt eigenlijk net zo goed en kost praktisch niks. Voor de benen en hoofd gebruik ik dan vaak zo'n poetsblokje en een zachte roskam.
Hoe hard druk je er dan wel niet op, ik doe er al 3 jaar probleemloos paarden en hond mee. Ik zweer erbij.
Maar wel alleen op delen waar wat vlees zit.
ankehoix schreef:http://www.harryshorse-ruitersport.nl/I ... detail.jpg
Met dit![]()
het is wel een verschil met welke paarden het lekker vinden en niet. Mijn arabier vindt het vreselijk terwijl onze tinker er helemaal bij staat te genieten. Is vast doordat die arabier veel gevoeliger is, of omdat het gewoon een watje is.
Ik vind het een top ding.