balen dat je niet kunt rijden met dit weer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:06

Ik rij gewoon lekker buiten, goed inpakken en thuis een warme douche.
Vandaag met de paardjes een fikse wandeling aan de hand gemaakt :)

Liesbeth1994

We hebben een binnenbak en toch kan ik vaak niet rijden....
Komt door de bus. Ik kan er alleen met de bus heen (ouders durven niet door de sneeuw naar dat verlaten gebied) maar mijn bus rijd nu ook erg onregelmatig. Normaal was het al een keer in het uur, dus laat staan nu...erg jammer. Maar het is niet anders.

Vrouw2014

Geen last van ;) hebben een binnenbak...al zijn de paddocks en buitenbak wel behandeld met zout en de andere buitenbak is een ijsbaan van gemaakt ;) Maar de paddocks zijn nog lekker zacht ;) heerlijk voor ze om in te rollen :p

Myour

Re: balen dat je niet kunt rijden met dit weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:22

Ben echt blij met een verkeersmak paard, vanochtend voor de sneeuw uit nog een buitenrit gemaakt van 2,5 uur ongeveer. Wel super dik ingepakt maar heb ervan genoten, en paard ook! Mazzelaars die mensen met binnenbakken, ik ga nu 1x per week naar de binnenbak zolang het vriest, verder naar buiten.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 17:26

nadita schreef:
delvira schreef:
onze bak is nu wel erg hard, heb maandagavond wel les gehad in een binnenbak, maar dat is nu wat onhandig de trailerverlichting moet gemaakt worden.......

Dan zorg je toch dat je verlichting gemaakt wordt en gaat naar een binnenbak te rijden? Dat moet ik ook. Of lekker buiten rijden, of wandelen met je paard. Zijn genoeg mogelijkheden om wat met je paard te doen als je niet in een bevroren buitenbak kunt rijden.
Hier ook een paard rondom op ijzers, maar wel met sneeuwbeslag en wideastiften. Gaat ook gewoon elke dag op het land.

de verlichting is dan wel gemaakt, maar aangezien ik zelf nog geen rijbewijs heb voor aanhanger ben je al snel afhankelijk van anderen, maar daar komt binnenkort verandering in, hoop dat ik binnenkort examen mag doen.....en wandelen doe ik idd wel veel...

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:19

Wij kunnen nu ook niet naar buiten er ligt nu sneeuw en het is glad en de bermen zijn keihard. Dan maar even niet rijden maar moet niet langer dan een week duren anders wordt ik gek :):)

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:47

Ik ben blij met onze binnenbak!

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:22

00peetje00 schreef:
Ik ben blij met onze binnenbak!

Wauw mooi zeg een binnenbak :D heerlijk, altijd rijden wat voor weer het ook is :D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:26

Paard is goed verkeersmak, maar loopt nu met die kou echt op eieren, dus er hoeft maar 1 steentje te liggen en hij hinkt. Ik vind dit zelf gewoon erg vervelend en ga daar dus niet mee langs de weg rijden. Hij speelt maar lekker in de wei.
's Maandags heb ik normaal les maar mijn moeder durfde niet door de sneeuw naar de binnenmanege te rijden.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:06

Ja ik baal er echt van. Heb al zo lang niet meer kunnen rijden... het kriebelt echt!

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:15

Ik baal, maar ik geloof dat paardjelief nog veel meer baalt. Hij is echt heel vervelend. Ook naar andere paarden nu, zelfs zijn dikke vriendjes. Echt het gevolg van zijn ei niet kwijt kunnen. Dus hopelijk heel gauw dooi zodat ie weer aan het werk kan.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:28

Helaas kunnen wij ook niet rijden. Zeker niet met de pony's op ijzers en met 't karretje op die harde ondergrond en al die harde bevroren molshopen op ons recreatiegebied waar we altijd rijden. Ze staan al ruim 2 weken stil, terwijl we binnenkort een belangrijke clinic hebben, dus wil toch echt heel graag weer met ze aan de gang.

Jors

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:11

Bij ons is de bak ook bevroren hoor. Hoop heel hard op de dooi in het weekend, dan kunnen we eindelijk weer wat gaan doen :j
Vandaag heel even opgestapt om een buitenritje te maken over de weg, maar paard was zo druk dat ik halverwege maar weer omgedraaid ben. Dus ik baal ook wel een beetje ja!

powerkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:19

ach zo lang de paardjes lekker buiten kunnen lekker spelen op het land dan ben ik te vrede. wanneer vriest het en sneeuwt het nou hier.het zijn meestal maar een paar weken. ik maak mij niet druk. :)

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:20

Ik, en veel van mijn stalgenootjes gaan gewoon lekker het bos in.
Met blote voeten of sneeuwbeslag is dit heel goed te doen.

De bak is helaas niet te doen, maar dat is niet anders.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:26

Hier hebben de paardjes ook wintervakantie. het is niet anders. Ik had ook liever weer willen rijden. Er is helaas geen binnenbak, wel een bos, maar de weg ernaar toe is spekglad en niet gestrooid, dus een buitenritje of wandeling is geen optie. De grond in de buitenbak is redelijk zacht, maar op bepaalde plekken erg ongelijk. Om geen blessures of ongelukken te krijgen, doen we gewoon lekker helemaal niks! Niet dat ik er blij mee ben, maar zoals ik al zei: het is even niet anders. het gaat vanzelf weer dooien en dan stappen we er weer op.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:28

Ik kan helaas ook niet rijden.. Eerst een blessure, nu een bevroren bak! Buitenrijden durf ik nog even niet aan, dat wil ik proberen als de sneeuw weg is. :j

finally

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:46

vandaag veel regen en de sneeuw word nu een zachte brij,kan ik daar in gaan rijden of is dat nog te glad? heb zo'n zin om weer te rijden.

powerkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:48

kan nog altijd glad zijn.

Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:52

was vorig jaar in noorwegen: helling met ijslaag met ca 20 cm sneeuw erop, heerlijk gegaloppeerd, echt geen probleem.

Paarden stinden weliswaar niet op ijzers.

lastige aan ijzers is dat er klompen sneeuw in verzamelen, ik ben dan heel blij dat mijn paard spaanse pas kan, dan kan ik hem periodiek de sneeuw uit z'n voorijzers laten kloppen (achter geen ijzers)

als je gebalanceerd en verzameld rijdt kan er eigenlijk al sneel heel veel meer.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:53

hier ookal niet kunnen rijden vanaf oktober, buitenbak ligt er heel erg slecht bij dus wachten op het voorjaar dat we weer in het land kunnen rijden.

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:57

Ik ben zo blij dat het nu regent en dat de dooi is ingezet!!

Eindelijk weer met mijn paardjes op stap. We hebben twee bakken maar daar rij ik nooit in, ik ga altijd naar buiten, het duin in. Ik ben de afgelopen tijd (twee weken) dus niet de straat op gegaan. Onze stal ligt in de polder en wordt dus niet gestrooid.

De paarden hebben wel in de bak los kunnen lopen en heb ook wat grond werk gedaan. Maar elke dag dat, vinden mijn paarden dus niets aan...

Ik ga zo lekker naar stal, regen jas aan en gaan met die banaan ;)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:00

Hier heeft gelukkig de dooi ook ingezet. Wel een aantal keer in de bak gestapt maar dat was het dan ook. Ook een keer aan de hand naar buiten, maar onder de man naar buiten is nog zo'n gevecht dat ik dat niet met de gladdigheid ging doen (hij weigert van het terrein af te gaan).

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:35

Hier ook erg blij met de dooi. Sinds 2 weken een paard gekocht, en afgezien van 1 keer een rondje lopen er niets mee kunnen doen vanwege de sneeuw.
Paardje heeft voorijzers en de weg bij stal wordt niet gestrooid dus werd 1 grote ijsbaan. Het was al glijen en glibberen om de straat over te steken naar de wei/bak.
Ook in de bak was het niet te doen. Nu is het een waterbak maar zie dat liever dan die sneeuw.

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:37

Ik rijd een jong paard, ging net 2 dagen echt SUPER ontspannen, en nu staat hij een week stil -O-