Ontzettend koude handen. Tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

josie

Re: Ontzettend koude handen. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:11

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:15

Ginko biloba tabletten moeten daar heel goed tegen helpen. Google anders eens voor een precieze uitleg erover.. is o.a. verkrijgbaar bij de tuinen :)

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 17:35

loop eens binnen bij een willekeurige outdoor winkel, de meeste winkels verkopen speciale handenwarmers, dit zijn zakjes die je moet schudden en geven een aantal uur warmte af! Echt ideaal! ik had de mijne bij outdoorXL gekocht voor €1,75 per twee. Had heerlijk warme handen toen het zo ijzig koud was de afgelopen 2 weken :-D

SerenaPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:31

In plaats van handschoenen misschien wanten ? meerdere lagen niet strak op elkaar zodat er lucht voor isolatie tussen kan?

MilaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:38

Ik heb er handschoenen voor gekocht voor gewoon te dragen en tijdens het rijden maar helpt niet altijd.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 16:50

ik heb laatst heel decadent verwarmde (motor) handschoenen gekocht. Met oplaadbare accutjes want batterijen wordt ook een duur geintje. Ik vind ze zelf wat lomp voor het fijne dressuurwerk maar ik heb er al wel succesvol mee gemend. Een vriendin van me heeft er ook verwamde inlegzooltjes bij besteld. En dat is echt een enorme koukleum. Werk echt goed. (kost alleen wat).

brittkeijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:10

je moet een handwarmer kopen

Davy1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:33

Plastic handschoentjes idd zoals hierboven al genoemd. deze onder je handschoenen doen.

Of eventueel insmeren met vaseline.

Ook heb je bij de blokker van die kleine handwarmers, dan moet je iets breken en dan word het warm. doe ze in je handschoen.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:16

Ik draag leren handschoenen, is met rijden ook fijn, want dan glijden de teugels niet door je handen.

Ben niet echt een koukleum maar had eerst - met gewone handschoenen- na een half uurtje rijden in de sneeuw echt wel bevroren vingers. Met deze handschoenen ben ik laatst dik 3 uur naar het bos geweest en mijn handen waren niet eens koud.

Leren handschoenen zijn wel duur, maar misschien kun je ze ergens tweedehands krijgen (marktplaats?).

xMaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:15

Ik denk dat dikkere of leren handschoenen het beste werken :j

Brasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:08

Van die tankstation plastic handschoenen onder je normale winterwanten. die ventileren niet dus blijft het lekker warm.

Zoals al eerder vermeld staat.

Anders even motorhandschoenen proberen.. zijn over t algemeen warmer dan wat bij de andere handschoen winkels te krijgen is.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 06:46

bianca2 schreef:
Hoi ik gebruik verwarmde handschoenen en sokken het is wel vervelend met de snoeren maar ja ik heb het wel warm (deze kosten gigantisch veel geld ik heb ze twee jaar terug bij elkaar gespaard met verjaardags geld)
wat ook werkt en goedkoop is zijn de warmte pleisters van action deze plak je op een dun handschoentje met daarover heen een dikkere handschoen dit is ook mogelijk met de voeten deze werken giga goed dus lekker warm

Ik heb er gekocht van 60- euro, maar ze worden niet goed warm :(
Ik heb ook verwarmde moterhandschoenen maar die werken alleen op mijn motor ( accu) die worden wel echt heel warm

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:17

Ik heb thermo handschoenen van Hv Polo met grip erop. Werken echt super, ik heb het nog nooit koud gehad! Ik heb ze gekocht bij Epplejeck voor ongeveer 20 euro.

elodietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 01:36

tijdens het rijden gaan doorzitten en op je ene had gaan zitten en dan op de anderen

anji

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 11:50

Inderdaad van die dunne plastic handschoentjes onder de gewone handschoenen. Eerst de handen even insmeren met vaseline of handcreme.

Als je koude handen hebt kun je beter geen handwarmer (met zo'n plaatje die je moet breken) gebruiken. Daarmee kun je je bloedvaatjes mee vernielen. (hebben ze mij verteld omdat ik last van winterhanden heb)

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 11:52

Ik heb altijd koude handen, zelfs in de zomer.
Het enige wat bij mij werkt om in de koude tijden mijn vingers er niet af te laten vriezen, zijn de handschoenen van UGG.

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 11:58

Ik had ook altijd koude handen... Totdat ik western ging rijden en hertenleren handschoenen heb aangeschaft! Heerlijk warm en door de stof ertussen toch soepel. Ik zal even op de computer kijken of ik een linkje vindt (zit nu op mobiel) ;)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 23:48

Ik ben op mijn telefoon door het topic heen gescrold, dus misschien heb ik het over het hoofd gezien en heeft iemand ze al aangekaart, maar ik heb SealSkinz handschoenen en vind ze echt súper! Waterdicht dus ijs uit de waterbak halen is ook geen probleem. Als het echt heel koud is en ik niet echt bezig ben, nog een paar thermohandschoentjes eronder en dan is het super. Ze vallen redelijk klein, en ik heb ze gekocht bij de paardendrogist.

SDjurre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:07

Noetje14 schreef:
wij hebben nou vette dingen daarvoor!!
zijn van die hartjes met vloeistof erin en als je een soort rond ijzeren plaatje buigt gebeurt er iets waardoor ze warm worden. voor in ja handschoenen :D wel ruime handschoenen dan.
legt ze daarna 10 minuten in kokend water en je kunt ze nog een keer gebruiken.
tijdens rijden geen kouden handen :j

dat was precies wat ik wilde gaan voorstellen ;) die dingen zijn echt zo handig! en kei goedkoop:P

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:15

Stress/knijp balletje in je zak en als je even de tijd hebt even flink kneden, er kan niks op tegen de bloedsomloop plaatselijk verhogen dan word je warm van binnen uit. Kan ook prima met handschoenen aan!
Kijk wel uit dat je de bloedsomloop niet afsnijd met een teveel aan handschoenen want dan schiet je er alsnog niks mee op.

lisannemagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:42

Leren handschoentjes zijn top

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:25

IK heb net al ts echte winterhanden en voeten, dat je echt jankend van de pijn staat.

Wat bij mij prettiger is is wanten aan doen ipv handschoen, hierdoor kunnen mijn vingers elkaar een beetje warm houden. Niet dat het probleem helemaal weg is maar het is wel beter vol te houden buiten.

abcde123ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:34

Doe te grote fleecehandschoenen aan (die aan de pols wel strak kunnen). Dit isoleert beter. Probeer te zorgen dat je handen voor het rijden lekker warm zijn (door ze bijv op te warmen in de kantine). Werkt prima!

Penguin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:23

Hier had ik ook altijd last van. Soms stopte ik gedeeltes van een krant om mijn sok heen xD hielp redelijk. Voor de handen kan ik je helaas niet helpen. Ik warmde ze geloof ik regelmatig op onder de manen van mijn paard, ook tijdens het rijden. Maar dit is alweer zes jaar geleden, als ik het zo lees zijn er inmiddels hele goede handschoenen te koop!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:39

Lynn_Nikita schreef:
bianca2 schreef:
Hoi ik gebruik verwarmde handschoenen en sokken het is wel vervelend met de snoeren maar ja ik heb het wel warm (deze kosten gigantisch veel geld ik heb ze twee jaar terug bij elkaar gespaard met verjaardags geld)
wat ook werkt en goedkoop is zijn de warmte pleisters van action deze plak je op een dun handschoentje met daarover heen een dikkere handschoen dit is ook mogelijk met de voeten deze werken giga goed dus lekker warm

Ik heb er gekocht van 60- euro, maar ze worden niet goed warm :(
Ik heb ook verwarmde moterhandschoenen maar die werken alleen op mijn motor ( accu) die worden wel echt heel warm

gebeld met leverancier, ik moet dure batterijen van duracell hebben, niet de oplaadbare die ik nu gebruik