Dekens kopen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BabieGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:38

Hallo iedereen! wat heb je nodig voor een welsh-pony'tje die nooit geschoren wordt en dag en nacht buiten staat met een inloopstal?
x

Kendra

Re: Dekens kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 01:57

TS: het ligt er ook aan wat je met je pony/paard gaat doen. In principe heeft een paard geen dekens nodig, die is prima in staat zich op temperatuur te houden. Pas als je flink aan het werk gaat en je paard kort in het haar wilt houden, heb je een deken nodig.

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 02:01

nu mis ik de "like" knop....

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 02:17

Belangrijk vind ik iig dat je goede dekens koopt die goed passen.. Krijg de kriebels van paarden met schuurplekken van dekens :') Zelf heb ik allemaal Bucas dekens (all-in-one, shamrock power, sun shower, 200grams) en koop voor dit paard dus iig geen andere meer. Horsewear dekens zijn ook goede dekens en Weatherbeate hoor ik ook goede verhalen over. Heb ook nog een berg zweetdekens, maar die gebruik ik eigenlijk nooit voor hetgeen waarvoor ze bedoeld zijn. Vliegendeken moet ik deze zomer een nieuwe aanschaffen, die is echt kapot.

Als je nu een paard/pony koopt die onder de dekens staat krijg/koop je die er meestal bij, anders even bekijken wat voor dekens het zijn. Verder zou ik niet nu ineens allemaal dekens gaan kopen, kijk het gewoon een beetje aan en beslis dan of er wel of niet een deken op moet.

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 03:17

Nies_ schreef:
Belangrijk vind ik iig dat je goede dekens koopt die goed passen.. Krijg de kriebels van paarden met schuurplekken van dekens :') Zelf heb ik allemaal Bucas dekens (all-in-one, shamrock power, sun shower, 200grams) en koop voor dit paard dus iig geen andere meer. Horsewear dekens zijn ook goede dekens en Weatherbeate hoor ik ook goede verhalen over. Heb ook nog een berg zweetdekens, maar die gebruik ik eigenlijk nooit voor hetgeen waarvoor ze bedoeld zijn. Vliegendeken moet ik deze zomer een nieuwe aanschaffen, die is echt kapot.

Als je nu een paard/pony koopt die onder de dekens staat krijg/koop je die er meestal bij, anders even bekijken wat voor dekens het zijn. Verder zou ik niet nu ineens allemaal dekens gaan kopen, kijk het gewoon een beetje aan en beslis dan of er wel of niet een deken op moet.

oke dankje :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 03:30

BabieGirl schreef:
Hallo iedereen! wat heb je nodig voor een welsh-pony'tje die nooit geschoren wordt en dag en nacht buiten staat met een inloopstal?
x

Een wollen/fleece deken voor als je hem gewassen hebt of als hij heel erg zweet en je hem rustig op wilt laten drogen. Ook als ie een keertje niet lekker is door koliek of andere ziektes is het wel fijn om een deken te hebben om hem warm te houden als hij dat zelf even niet kan.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:29

BabieGirl schreef:
x

Niets, die hebben een eigen mechanisme dat hun warm houdt en zelfs laat opdrogen als ze zweten, zonder het koud te krijgen. Helemaal geen dekens voor nodig.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:04

Luz_ElenaE schreef:
gewoon de singels van je zweetdeken opknopen heb je er geen last meer van en kan je er zo ook mee uitstappen ;)
Ik heb ook een net cooler (soort zweetdeken voor als het erg warm is) heel fijn ook voor op transport en ze blijven er schoon onder bijv. met wedstrijd.

Tja dat kan of je koopt er gewoon ee zonder singels :+

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:12

Ik heb voor mijn paard de volgende dekens:
1 regendeken
1 200 gr onderdeken
1 300 gram buitendeken die waterdicht is
1 zweetdeken

Ik scheer mijn paard niet maar probeer haar kort in het haar te houden.

In oktober als het onder de 15 graden wordt doe ik haar de regen deken op.
Wordt het onder de 10 graden gaat de 200 gr onder deken er onder.
Wordt het onder de 5 graden doe ik de 300 gr buiten deken er op
Gaat het echt vriezen en wordt het echt koud -5/-10 gaat de 200 gr onderdeken onder mijn 300gr buiten deken.

Ik heb nu de 300gr er op. Soms is het wel weer warmer dan 10 graden maar dan laat ik de 300 gewoon op.
het heeft heel even gevroren toen heb ik de 200gr onder deken er nog niet onder gedaan omdat dit nog maar voor een korte periode was.

Met deze set dekens kan ik mij prima redden.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:43

JessicaD88 schreef:
Luz_ElenaE schreef:
gewoon de singels van je zweetdeken opknopen heb je er geen last meer van en kan je er zo ook mee uitstappen ;)
Ik heb ook een net cooler (soort zweetdeken voor als het erg warm is) heel fijn ook voor op transport en ze blijven er schoon onder bijv. met wedstrijd.

Tja dat kan of je koopt er gewoon ee zonder singels :+

Maar dan zou je hem niet op transport kunnen gebruiken, behalve als je een dekensingel hebt. En slaat die op als je aan het uitstappen bent buiten. Aangezien ik na het rijden meteen het zadel er af gooi en snel door ga met de cooling down, ik wil dan geen tijd verliezen om met dekens te lopen hannesen. Hup singels vast maken zadel eraf en gaan met de banaan.

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 11:43

oke dankje :D