2 kalen plekken door deken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:32

girlyggirl schreef:
ik naai in mijn dekens aan de voorkant altjd een stuk voeringstof. dit is een hele gladde stof, hierdoor "slijt" t haar niet

Slim! :)

charissa90

Re: 2 kalen plekken door deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:37

mijn pony had ook schuurplekken, ik kocht ene borsteschermer maar die drukte bij de schoft, en kwamen lijnen in der vacht & na een tijdje waren de schuurplekken er weer. heb nu een anderen deken met zachteren binnekant en ander model ! nu geen schuurplekken meer. ook is bij mijn pony de onderkant van haar hals ( echt alleen onder is niet te zien ) en borst kaal geschoren, daardoor gaan de haren niet meer dubbel en verkeerd zitten op der borst en komen der minder snel schuurplekken.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:38

Lottie84 schreef:
barbar schreef:
dan past je deken niet goed, dan is hij of te krap aan de voorkant of te groot waardoor de deken erg naar achter trekt.
een fleecedeken onder je deken zou ik niet doen, die trekt ook naar achter waardoor het aan de voorkant erg gaat knellen.

Dat is niet per definitie waar. Ook bij een correcte maat kan een deken kale plekken veroorzaken.

Inderdaad gewoon een borstbeschermer kopen.

Ik ga mee met hierboven. Mijn dekens sluiten ook gewoon goed aan en is de juiste maat, maar ze schuren alsnog op de borst en helaas kan hij gewoon niet zonder die deken (eczeem).

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:55

de maat kan dan wel goed zijn, maar het model kan ook veel uitmaken hè.

Love_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 00:19

Nou ja ik denk dat ik maar zo'n paardenBH ga kopen , de een zegt dat het helpt maar de andere niet .. Dan proberen we het maar zelf uit :D Bedankt voor jullie tips !

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:39

let wel goed op dat je paard geen drukkingen etc krijgt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:51

Mijn vorige paard kreeg een flink drukking in de hals net voor de schoft van zo'n bh...
die heb ik toen nooit mee gebruikt...

Ik had met haar altijd problemen met schurende en scheef hangende dekens, tot iemand me Dominick dekens adviseerde.
Sindsdien nooit meer problemen gehad met schuiven, drukken en schuren!
Mijn huidige merrie staat ook onder een Dominick deken en ook geen problemen.
Mijn jonge paard staat onder een Rambo, mijn eerste Rambo, dus ik ben benieuwd, maar tot nu toe ziet die er ook nog keurig glad uit!

carmen03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:31

aan je ava te zien heb je een fjord, dus een zweet deken er onder lijkt me een beetje warm voor hem/haar. zoals iedereen al zegt is er een borstbeschermer te krijgen. naar mijn ervaringen werkt zo'n ding erg goed! :)

LokiDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:43

Zoals al eerder genoemd een borstbeschermer wel opletten dat deze bij de randen niet te strak zit wat ook voor haarloze plekken zorgt. Wat wij op mijn oude werk deden (internationale springstal) van die grote transportonderlappen over de schoft of voor bij de borst bij de schuurplekker hielp erg goed :)

ponyloveee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 16:41

simongek schreef:
Lara schreef:
Ik heb maat groter, maat kleiner niets maakte uit, gewoon lastig ding! Borstbeschermer ook niet.. Ik spray t in met equishine en de deken ook(bij de borst). Dat helpt wel iets :) en na afloop van dekenseizoen insmeren met uierzalf dan groeit het snel weer aan :)

dan past jouw deken gewoon niet.

oo, dat wist ik niet, ik dacht dat die dingen best duur waren, maar dan zou ik gewoon naar een nieuw dek gaan kijken als dat allemaal werkt...

Sabine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:54

Ik zou dan toch kijken of de deken wel echt goed ligt.
Borstbeschermer beveel ik je niet aan, bij mij hielp het niet echt.
Ding kroop omhoog en haar rug op de schoft is ook wond geweest en is nu een witte plek.
En een deel komt haast tot geen haar meer op.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:00

Hier nog eentje die een paard met een wond heeft gehad door een borstbeschermer. Ding is dan ook direct in de kliko beland bij mij. En komt er hier dan ook nooit meer om bij een paard.

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 11:24

bij ons gat het tot nu tu wel goed met de borstbeschermer. nog geen wonden af drukkingen ofzo,
alleen ik heb niet echt het idee of het werkt . want mijn pony heeft er eigenlijk al vanaf het moment dat hij een deken op krijgt een om (ja behalve soms als we hem een keer vergeten zijn om te doen maar van die paar keer kan hij toch geen schuurplekken krijgen?) en hij heeft toch schuurplekken op zijn schouder......
ik denk dat ik hem eraf ga halen want volgens mij ligt hij niet helemaal stil

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:23

als de borstbeschermer zelf schuift is hij te groot en helpt hij idd helemaal niet (als hij zelf al niet voor problemen zorgt).

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:09

Nou hij schuift maar heel weinig hoor. En tot nu toe nog geen klachten zoals ik al zei. Bestwijfel alleen of het werkt. Heb hem er vanmorgen dan ook afgehaald maar betwijfel toch om hem niet om te houden want las hij dus zo weinig schuift en eigenlijk na een paar maanden nog geen wondjes, of drukkingen enzo geeft. En de schuurplekken zelf zijn kleiner dan 5 cm. Dus misschien heeft hij het wel iets vermindert en zouden anders de plekker groter zijn.....

charissa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:42

het licht ook heel erg aan het merk en model van je deken !

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:31

ja dat klopt maar als je op zo'n smalle pony als de mijne een echt perfect passend deken wil ben je denk ik wel veel geld kwijt. ik weet dat bucas een heel goed merk deken is maar die zijn best prijzig.
we hebben nu gewoon ej

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:34

dressuur518 schreef:
wat smeren jullie op de kale plekken???

Ik smeerde levertraanzalf op de kale plekken.
Mijn pony had alleen kale plekken wanneer hij geschoren was en de teugels tegen zijn hals aan lagen.
Meestal had hij zijn haar terug naar 3 weken dagelijks smeren.

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:55

kan hij daar ook schuurplekken van krijgen dan???

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:25

heb ik vaker gezien maar dan doe je toch iets niet goed denk ik dan. :=

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:14

lijkt mij ook

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:20

Tja, toch een goed passende deken kopen.. Mijn paard heeft al heel wat schuurplekken gehad, maar met een passende deken nergens last van. Dit jaar was mn vliegendeken kapot gegaan waardoor ze met een niet goed passende liep, toen heb ik anti-klit op de schouders gespoten en dat hielp ook wel wat. Maargoed, ben er eigenlijk geen voorstander van, blijft gewoon symptoombestrijding, een passende deken is wel zo fijn voor je paard. Investeer gewoon in goede dekens en laat hem anders lekker zonder deken staan.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:20

Dorus schreef:
Waarom haal je niet zo'n ding? Die zijn er speciaal voor gemaakt.
http://www.ej.nl/products/10000030/3580 ... +EJ++LYCRA

Dit wilde ik ook doen, want mijn paard heeft ook twee schuurplekken, maar de plekken zitten lager dan dat deze beschermer komt. Zijn er ook andere varianten die meer bedekken? En krijgen ze geen schuurplekken van de beschermer? (daar zie ik mijn paard wel voor aan nl)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:23

Ragdollcat schreef:
Gewoon alleen dekens nemen met een nylonen binnenvoering, dan heb je nooit meer kale plekken.

Ik longeer er zelfs mee als het heel erg regent en of ik wandel ermee als het koud is en of regent en mijn paard heeft nooit kale plekken. Staat er ook hele dag mee in de paddock en savonds op de stal.

Die van mij wel, ondanks nylon binnenvoering!

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:01

Ik zou ook niet zo'n borstbeschermer kopen, heb daar ook alleen maar nare ervaringen mee. Lijkt me ook niet prettig zitten voor het paard. Ik zou een deken van horseware proberen, amigo, rambo of rhino. Die heb ik altijd en die geven totaal geen schuurplekken, ondanks mijn paard een lastige bouw heeft.