Wanneer niet meer naar buiten ivm vuurwerk gooiende kids

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 20:40

Wij maken hier traditiegetrouw ook altijd een buitenrit op oudejaarsdag. Veel geknal door carbid, maar de paarden kijken er niet van op. Ze zijn niet anders gewend en het is vaak ook maar hoe je ermee om gaat. De manege maakt ook altijd een eindejaarsrit en ook bij hen geen enkel paard wat reageert.
De paarden blijven ook op het land als ze bij de buren carbid gaan schieten. Ze staan gezellig met z'n allen te kijken.

peetjjuh

Re: Wanneer niet meer naar buiten ivm vuurwerk gooiende kids

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:22

Heb besloten, na overleg met dierenarts, maar geen verdoving te doen.
Ze mogen dan namelijk niet eten, kunnen ze zich verslikken.
En aan de andere kant vind ik eten aan weer een afleiding voor mijn ene
shet. Ik doe ze toch maar binnen als het donker is, ze kunnen overdag eventueel
wel even in hun paddockje als ik erbij ben. Klopt, het is een beetje anders,
omdat ze binnen moeten staan.. Maar voelt toch een stuk vertrouwder dan ze buiten
te laten staan.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:32

hier wordt achter hun land carbid geschoten dus die kennen het wel

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:40

Hier blijven ze gewoon buiten. Staan wel aan de woonwijk. Geen idee hoe het er daar aan toe gaat( staat er allemaal pas sinds april) Gaan t beleven. Zorg in iedergeval dat we er zijn als de hel los barst.

En de dagen er voor weet ik nog niet of ik nog naar buiten ga met haar.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:43

Vanaf vandaag ga ik niet meer buiten rijden.
Verkoop van vuurwerk is begonnen.
Paard is niet bang voor de knallen tot nu toe we horen ook maar af en toe wat maar veiligheid voor alles.
Als ze van dichtbij iets gooien weet ik niet hoe de paarden reageren.
Paarden staan wel buiten in de wei.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 28-12-12 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:52

Ik doe echt niks anders als normaal.
door het vele vuurwerk wat er nu al wordt afgeschoten zijn ze tegen 31 december er wel aan gewend.
Vaak staan ze zelfs naar het vuurwerk te kijken.
Ze staan tussen 2 woonwijken in dus knallen zal het toch wel.
De hond op stal moeten we echter wel echt opsluiten want die rent in paniek weg.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:55

Hahaha mijn paardje vorig jaar op oudjaarsdag vroeg in de avond nog staan longeren. Hij gaf geen kik. Superbraaf zijn rondje gelopen. Zal dit jaar dus net zo zijn.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 15:03

Oh ik heb een hekel aan vuurwerk. Bah... maar ik ga wel gewoon naar buiten. Ook met de pony's. Die reageren er namelijk totaal niet op. Vanmorgen nog een grote knal. Ik schrok er van, maar pony reageerde helemaal niet. Heb ook een keer gehad dat er een jochie en rotje gooide naar de pony's, terwijl er kleine kinderen op zaten -:(- idioot. Oh wat was ik toen blij met zulke kanjers van een pony's, die gewoon helemaal NIKS deden. Geen sprongetje of wat dan ook. Ze liepen stoïcijns door. :D Vorig jaar stapte één van de pony's boven op een strip met klappertjes die ze over de weg neer hadden gelegd. Dus toen was het "pang" onder zijn hoef. Ik schrok mezelf helemaal te pletter, maar weer geen reactie van pony hoor. Haha en doof zijn ze niet, want als je maar heeeeel zachtjes ritselt met een papiertje, staan ze al te schooien :P

De hond van ons daarentegen is panisch voor vuurwerk. Met haar gaan we rond deze tijd altijd een eind van de bewoonde wereld met uitlaten, met de auto. Ze doet anders helemaal haar behoefte niet en loopt helemaal te trillen met haar staart tussen haar poten, terwijl ze nooit iets dramatisch met vuurwerk heeft meegemaakt.

Ik ben blij als het vuurwerk etc. weer voorbij is. Van mij hoeft het allemaal niet :n

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 15:07

Wij gaan na Kerst niet meer het erf af, het is vakantie en er wordt al volop voorwerk afgestoken en met carbid geschoten. Nu zijn onze paarden niet zulke watjes maar we nemen simpelweg geen risico. Liever bijna twee weken niet het erf af dan achteraf spijt.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 15:10

Hier blijft alles buiten staan, rijden doen de verzorgsters ook nog gewoon, wel met verplicht een cap en zadel, maar opzich doen de paarden over het algemeen niets.