Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Die wordt gewoon niet meer droog. Die stappen we 15 - 20min. uit todat hij helemaal op adem is. Dan gaat hij nog even op stal voor zijn eten en dan, als het zweet koud (maar dus nog wel nat
) aanvoelt, gaat hij de wei weer op. Geen van beide paarden heeft vorig jaar ook maar één keer gekucht.
. Excuus.

) TJolieke schreef:Jellebie: Kan inderdaad geen kwaad om een paard met koud zweet buiten te zetten, ben ik met je eens. Alleen hebben sommige paarden tijdens het werk gewoon teveel moeite om hun warmte kwijt te kunnen en dit is ook een reden om (gedeeltelijk) te scheren. Ga zelf in de winter maar eens hardlopen met dikke winterkleren aan, dat werkt gewoon niet.
Jellebie schreef:Ik heb alleen je OP gelezen en de andere berichten niet.
Mijn paard staat ook 24/7 buiten en beschikt over een schuilstal. Mij is scheren heel slecht bevallen. Ze is niet meer warm te krijgen. Ze staat nu onder een 400 grams deken. Vraag me af hoeveel ze op moet als het écht koud word...
Als je je paard goed uitstapt na het rijden is het toch ook prima. Je paard hoeft niet droog te zijn, met koud zweet kun je hem zo terug zetten.
. Dus als het kan liever ervan. Mocht het niks zijn dan laat ik het er lekker aan zitten.