Weide gemaaid WTF !?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:43

betadine schreef:
Ik schaam me nu dus dood :o :o :o
Ik ben in mijn beginpost niet zo enthousiast over die persoon, maar nu blijkt het toch wel een hele vriendelijke persoon te zijn.
Ondertussen is het gewikkeld en het is dus voordroog geworden. Niet echt wat er is afgesproken enzo, maar ik denk dat dit niet echt vrijwillig was. Ik had natuurlijk liever echt hooi gehad, lekker structuur en droog, maar het is nu eenmaal zo en ik ben hem al heel dankbaar dat hij dat allemaal heeft geregelt zonder dat ik maar een poot heb hoeven uitsteken. Ondertussen heeft mijn ventje de bosmaaier al in handen genomen en is er al een deeltje gedaan. Ondertussen verwijder ik dan de oude staaldraad die plaatselijk zelf zijn weg ondergronds heeft gevonden. 100 nieuwe weidepalen moeten we nu nog aan een leuk prijsje zien te vinden -O-

weet ook niet hoe dat bij jou in de regio zit, maar voordroog wordt in deze regio ook hooi genoemd, kan natuurlijk ook voor verwarring zorgen :D
succes met de paaltjes :D

cp112Jarig

Re: Weide gemaaid WTF !?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:49

Denk dat TS voordroog heeft en geen hooi.

Maar hoezo wordt het in jullie regio anders genoemd? Hooi is iets heel anders dan voordroog.... Vreemd dat dat anders genoemd wordt.
Voordroog is absoluut geen hooi.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 14:51

Ik zit in oost-vlaanderen dichtbij brussel. Volgens mij is dat voor hem dus zo dat voordroog=hooi.
Veel anders zat er met dit weer toch niet op. We zitten hier dan ook niet op zandgrond dus ik denk dat ik voor echt hooi nog lang had kunnen wachten.
Owja hij bood ook nog zijn hulp aan indien wij die nodig zouden hebben. Zal 1 van dees dan maar eens met flesje wijn of dergelijke mijn dankbaarheid getuigen. Wat ben ik soms toch impulsief :o

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:55

cp112 schreef:
Denk dat TS voordroog heeft en geen hooi.

Maar hoezo wordt het in jullie regio anders genoemd? Hooi is iets heel anders dan voordroog.... Vreemd dat dat anders genoemd wordt.
Voordroog is absoluut geen hooi.

tja dat weet ik ook niet, was voor mij ook een verrassing toen ik van het westen naar het oosten verhuisde :+
heb ook geleerd om vooral niet naar zaagsel te vragen, maar naar houtkrullen :+
moet wel zeggen dat sommige balen voordroog tegenwoordig zo droog zijn dat het ook niet meer naar kuil ruikt, wat dat betreft is dat sowieso wel anders dan een jaar of 10 terug :)

cp112Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:01

Nou hier in het Oosten heb ik het nog nooit gehoord hoor :+ Weet niet waar je zit :') Maar hooi is hier hooi en voordroog voordroog :P
Voordroog ruikt ook niet naar kuil, dan was het wel kuil :+ haha

cp112Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:01

En zaagsel en houtkrullen zijn ook iets anders :j vlas is ook weer anders :j

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:11

cp112 schreef:
Nou hier in het Oosten heb ik het nog nooit gehoord hoor :+ Weet niet waar je zit :') Maar hooi is hier hooi en voordroog voordroog :P
Voordroog ruikt ook niet naar kuil, dan was het wel kuil :+ haha

in het westen staat je paard gewoon op zaagsel hoor :+ en inderdaad, ik zeg het weer verkeerd, in het westen wordt paardenkuil, voordroog dus, ook kuil genoemd. wat ik dus bedoelde was dat het licht zurige wat je in voordroog ruikt tegenwoordig lang niet meer altijd te ruiken is :)
edit, ik zit in enschede overigens :)
Laatst bijgewerkt door Jade op 06-08-12 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:12

Klopt, dan is het gewoon droge voordroog, tegen hooi aan. Dan is die zurige lucht een stuk minder.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:57

wij hebben betere ervaringen met voordroog dan hooi ivm stof enz
alleen kan je hooi langer bewaren dan voordroog
wij noemen alles gras :Y)