rijden jullie met deze warme dagen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CCCCC

Re: rijden jullie met deze warme dagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:34

Ik rijd of om 08.00 uur in de ochtend, of 20.00 uur in de avond! Mijne heeft wel een hele goede conditie en kan het ook prima aan, maar als het wat koeler is, is het natuurlijk voor beide lekkerder!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:37

ik rijd gewoon, maar pas de training ietsje aan, we stappen tussendoor iets vaker. Paard zweet bijna niet, kan goed tegen de warmte :j als we stoppen ivm de hitte is het omdat ik er zelf niet zo goed tegen kan :+ na het rijden spoel ik hem wel lekker af.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:39

Ik rij niet, maar dat komt omdat ik zelf ook ziek wordt als ik nu volop in de zon bezig ben.
Maar met de temperaturen die ze vanaf morgen geven ga ik weer wel wat ritjes maken.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:44

Het ligt eraan. Als het echt heel erg warm is niet (of anders heel laat in de avond) maar als het wel meevalt dan wel. Vandaag was ik er maar even opgestapt rond een uur of 5, alleen maar gestapt maar ponylief had het bloedheet en was dan ook helemaal bezweet. Morgenavond laat dan ook lekker met haar naar het strand. Daar is het ook wat koeler en waait het ook een beetje, dus dat is wel fijn.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:44

Wij rijden ook rustiger dan normaal al denk ik wel af en toe... en baasje dan??
Ik sta wel elke dag hetzelfde zware werk te doen, dus stallen mesten, eten geven,waterbakken vullen, enz. enz.
En dat is met deze hitte ook geen pretje kan ik jullie vertellen!
Dan hoeven de paardjes maar een klein uurtje te lopen/werken maar ik vele uren meer!
Als ik af en toe kijk naar de paarden die de hele dag buiten staan en ik weer een zware kruiwagen leeg met stront en zie die dan languit liggen in het zonnetje.......MMMMMM wat zal ik nu eens zeggen!?
Medelijden.... moet ik eigenlijk niet hebben!!!

LisanneFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:51

Heb vanmorgen de paardjes lekker onder de douche gezet, beetje gestapt in de bak. Daarna weer naar huis gegaan, en in de middag ,met een koel briesje erbij, even een paar sprongetjes meegenomen en daarna weer een douche gegeven (:. Alleen toen kregen we het idee om elkaar ook nat te gooien met water, en zo kwam ik dus zeiknat thuis }>

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:51

Ja hoor. Iets aangepast, maar rijd wel gewoon. Daarna afsponzen of douchen en hop de wei weer op (dat rijmt :P ).

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:53

ja ik rijd gewoon ,
paard kan er goed tegen en ik gallopeer ook gewoon en alles
morgen om 12 uur zelfs springles

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:06

Ik rijd ook gewoon. Doordeweeks rijd ik altijd 's avonds, rond een uur of 6. Ik ben elke dag de bossen in geweest, maar daar zitten zoveel insecten door de warmte, dat zowel paard als ik het liefste lekker draven. Op open stukken stappen we dan lekker een flink stuk.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:20

Ik rij 's morgensvroeg of 's avonds na 8 uur. Nu ik nog geen vakantie heb is dat wat lastiger dus vandaag had hij lekker een dagje vrij :)

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:27

Ik ben maandag avond (rond de klok van acht/negen uur) gaan rijden, maar ik werd na een twintig minuten zoiets onwel door de warmte. De rest van de week heb ik gelongeerd of heeft hij een dagje vrij. Normaal ga ik uitrijden als het zo warm is, gewoon een rustig staprondje in de avonduren (3/4 uur tot een uur onderweg) of heel vroeg 's ochtends, maar m'n pony is een ijzer kwijt, dus dat is geen optie helaas. Morgen komt de smid en dan kunnen we vanaf zaterdag wel weer naar buiten. Maar in de hal rijden met dit weer? Mij niet gezien! Buitenbak bij ons zit nu vol met beestjes (veel bomen/hagen omheen), dus dat is ook niet echt prettig zodra jezelf of het paard gaat zweten..

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:28

heb dinsdag gewoon les gehad van half 7 tot half 8, binnen.
was wel heel erg warm en paardjes zweetten ook flink.
we hebben wel veel gestapt en daarna de paarden afgespoeld :)

untraceable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:37

Ja hoor, vanmorgen nog een buitenrit gemaakt. Ging prima, niet gemerkt dat de pony er last van had.Integendeel meneer was bloedfantatiek. Heerlijk door het dorp geweest onderweg ook nog even een ijsje gehaald.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:39

Nee, never. Ik denk dat ik morgen laat ga rijden (rond 20.30u opzadelen en dan rijden) of het moet echt afkoelen dan kan ik morgen avond om 19.00u rijden.

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:42

Met deze Hitte rij ik Meestal s'avonds laat als het wat kouder is geworden ik rij in de zomers meestal 6x per week. Ik rij nooit met de echte hitte want dan kan je je helemaal niet concentreren, maarja ik kan nu 4 t/m 6 weken niet rijden. Anders zou ik het zo doen x)

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:46

Neen, ik ga m'n paardjes nu borstelen (vooral Romeo, zodat z'n wintervacht eindelijk eens volledig weg is :+ )
en verder longeer ik, lichtjes of aan de hand gaan wandelen.

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:47

ja vooral 's avonds en dan met veel stappen tussendoor. zit volop in het wedstrijdseizoen dus zomaar even stoppen kan niet. en als het op een wedstrijd zo warm is moet je ook. ik spoel m'n pony na het rijden wel af met lauw water

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:05

Ik rijd wel minder met dit weer. Doe momenteel 2 paarden, de ene is nog niet beleerd maar probeer ik wel 3 keer in de week te longeren. En de ruin probeer ik 3/4 keer te rijden. Ik rijd geen wedstrijden met hem. Ik kan er zelf ook niet zo goed tegen was er gister gewoon beroerd van.

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:09

Ik rij gewoon overdag. Dezelfde trainingen als op koudere dagen, enkel met wat meer stappauzes.
Paard zelf heeft er geen problemen mee en krijgt na het rijden een lekkere douche.

MissChrys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:12

Met dit weer rij ik niet langer dan een half uur en 's avonds na 20.00 uur.
Daarna lekker helemaal afspoelen en laten rollen.
Ik laat m deze week wel goed werken (wat ik normaal gesproken niet doe met dit weer) want heb zaterdag een springwedstrijd en dan moet ie wel in conditie zijn.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:48

Rij pas om 8 uur 's avonds, en dan veel stapwerk en af en toe draf/galopwerk, maar tussendoor goed op adem laten komen. Heb een fries die veel last heeft van te warme temperaturen, pas het daarop aan, als hij geen puf heeft doen we minder. Wel lekker uitstappen in de omgeving, gelukkig nu weer licht 's avonds en daar wordt hij weer snel fris/opgewekt van.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:17

justin4ever schreef:
Ja mijn minishetlander verhaart nog steeds niet.
Die word maandag geschoren als het mee zit.
iig zsm
Heeft een vacht van gemiddeld 8 cm.
Gelukkig kan hij wel schaduw staan en heeft hij er niet extreem veel last van maar fijn is het niet.. weg met die zooi dus.
Denk dat het door afgelopen winter komt, hij was toen zo zwak en ziek dat het zijn weerstand heeft aangetast denk.
Is nu sterk maar hier heb je het gevolg dus.
Ik heb nu net een mini curlyhorse

Heb er ook zo een, maar die is het koelst van iedereen. De vacht isoleert...
Alleen met werken sneller bezweet.
Ik ga niet scheren in ieder geval.

anji

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:42

Ik probeer ook wat later op de avond te rijden.
Zet hem wel licht aan het werk. Zaterdag concours dus dan moet hij wel een beetje vlot willen lopen.
Gelukkig is het vandaag al wat koeler!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:10

Ik ga vanavond na het werk een gokje wagen, zal zo rond 20.00 zijn.
Even kijken hoe hij het oppakt aangezien we maandag een dagrit hebben met stal.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:23

Ik rijd in deze temperatuur gewoon door hoor, paardjes moeten toch lopen. Wel rijdt ik meestal na 20:00 's avonds of 's ochtends vroeg, maar dat scheelt ook per paard. Met mijn merrie moet ik gewoon rustig aan doen, maar mijn volbloed ruin wil gewoon werken. Hard werken, welke temperatuur dan ook. Goed uitstappen, lekker onder de douche na het rijden, een schep electrolyten door het voer en knallen maar. En zijn trainingen zijn ook best intensief, daar geniet hij ook van.

In Australië heb ik wel onder hevigere omstandigheden en temperaturen te paard gezeten. :')