Graaskorf ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Aurora_

Re: Graaskorf ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:38

Mijn haf jeeft altijd een graaskorf om. Ik doe het altijd omdat de meeste paarden zich anders in een kortere tijd gaan voleten.

Ik heb ook de greenguard gehad maar heel zijn neus en lippen lagen binnen 2 uur open. Elke keer weer. Ik heb nu een goedkopere variant en dat gaat prima.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:53

Hoe zijn jullie ervaringen met 24/7 op het land met masker?
Ik zet ze nu telkens nog op stal 's nachts, maar wil ze liever buiten laten. Ik zorg ook dat ze een paddock hebben, maar wellicht kunnen ze ook wel soms/ over het algemeen met het masker op het land blijven...
24/7 met zo'n ding op hun hoofd vind ik dan weer een twijfelgevalletje, hoe zien jullie dat?

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 23:10

24/7 op het land met masker voor een korte periode vind ik prima maar niet voor de hele zomer.
die van mij heeft met korter gras en bewolkte dagen ook geen masker om, en 'szomers als het gras wat dor is en de nachten warm genoeg heeft hij ook geen masker om, alleen als ze dan van landje verwisselen heeft hij de eerste dagen een masker om tot het gras weer wat korter is.

Vas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 23:26

Mijn shet loopt er de hele zomer mee anders schuurt ze haar manen en staart/billen kapot tot ze open, etterige wonden heeft.. Kan haar natuurlijk apart in een zandbak zetten maar met masker is dat niet nodig en kan ze de hele zomer mee de wei op..

Ik heb dus geen problemen met 24/7 een masker om en dat voor de zomermaanden.. Dat is nog altijd minder zielig als kapotte voeten, een open en pusserig velletje of maanden apart in een paddock als de rest van je kuddegenootjes op het land staan..

Edit: Dat is voor mij dan hoor..!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 23:29

Nou ja, ik zal ze natuurlijk enkele uurtjes naar voren halen... voeren, rijden, poetsen.... en soms een paar uur zonder op een kaal stuk.
Maar goed, ik heb ook sobere beestjes.... dus langere tijd zonder masker is gewoon geen optie.
Ik ben echt heel erg tevreden over de maskers... het geeft ze zoveel meer vrijheid, en ze steken zelf hun hoofd erin: masker staat garant voor partytime op de weide.

Kijk, ik ben niet van plan ze alle dagen vd week met masker op de wei te laten. Maar soms wellicht enkele dagen achtereen..... Ben benieuwd hoe anderen dat bevalt..

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 07:41

Ninx schreef:
Nou ja, ik zal ze natuurlijk enkele uurtjes naar voren halen... voeren, rijden, poetsen.... en soms een paar uur zonder op een kaal stuk.
Maar goed, ik heb ook sobere beestjes.... dus langere tijd zonder masker is gewoon geen optie.
Ik ben echt heel erg tevreden over de maskers... het geeft ze zoveel meer vrijheid, en ze steken zelf hun hoofd erin: masker staat garant voor partytime op de weide.

Kijk, ik ben niet van plan ze alle dagen vd week met masker op de wei te laten. Maar soms wellicht enkele dagen achtereen..... Ben benieuwd hoe anderen dat bevalt..

ik vraag me af of het masker wel nut heeft voor enkele dagen.. Maar dat ligt er ook aan hoe snel ze dik wordt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:47

_Aurora_ schreef:
Ninx schreef:

ik vraag me af of het masker wel nut heeft voor enkele dagen.. Maar dat ligt er ook aan hoe snel ze dik wordt

Dit heb ik een beetje vaag verwoord zie ik nu.... beetje gaar gisteravond :+ :D
Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat ik ze enkele dagen op het land laat met masker, dus 24/7 MET, en enkele dagen alleen overdag met graasmasker en 's nachts op stal....
Grazen doen ze sowieso altijd met masker.
Ik ben gewoon een beetje aan het nadenken hoe ik tijdens de zomermaanden het heen en weer gesleep van stal naar wei iets kan beperken. Daarbij is zoveel mogelijk buiten zijn ook wel erg lekker...

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:23

Mijn pony snapt niets van zijn greenguard. Hij doet zijn hoofd naar beneden, kijkt naar het gras, geeft een zucht en doet de kop weer omhoog. Goed voor zijn spekkies, maar ik hoop toch dat hij het wel gaat begrijpen. Hij staat nu maar een paar uur op het gras dus dat kan wel zonder masker, maar als hij straks 24/7 staat dan is een masker wel een paar uur nodig.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:27

GreenGuard was bij mij ook geen succes.
Best Friend lukte wel, het is altijd een beetje experimenteren wat het beste werkt... succes!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:32

gr_roos schreef:
Mijn pony snapt niets van zijn greenguard. Hij doet zijn hoofd naar beneden, kijkt naar het gras, geeft een zucht en doet de kop weer omhoog. Goed voor zijn spekkies, maar ik hoop toch dat hij het wel gaat begrijpen. Hij staat nu maar een paar uur op het gras dus dat kan wel zonder masker, maar als hij straks 24/7 staat dan is een masker wel een paar uur nodig.

ik heb het hem geleerd door wat grasje door de sleuven heen te steken, daardoor legede hij de link dat hij er wel mee kan eten.
@ninx, als je pony elke dag een paar uur zonder masker staat zie ik geen probleem, ook niet als er af en toe een paar dagen tussen zitten waar het masker niet af gaat.
in een eerdere post had je het over een paddock, kan je het niet zo doen dat je pony overdag op de wei en 'snachts op de paddock staat? (of andersom), dan hoeft je pony 'snacht ook niet naar binnen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:42

Barbar, heb ik ook al gedaan en die eet hij wel op. Van het weekend maar eens langer omlaten, zolang hij niet eet drinkt met dat masker laat ik het niet om als ik er niet bij ben.

loveu_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:12

een kennis van mij heeft voor haar shet ook een graaskorf, haar shetlander stond er dan alleen 's avonds en 's nachts mee, de shetlander kon gewoon goed met de graaskorf drinken,als dit niet goed gaat met drinken kan je het gat eventueel zelf groter maken :)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:17

TS ik hoop toch dat je de da eerder hebt laten komen. Hoefbevangenheid is spoed!

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 19:07

De Da is geweest .. hij moet 10 daagjes op stal blijven. Daarna beginnen met beperkt op een klein stukje weide (dat al afgegeten is of paddock) En dan als hij echt terug ok is stillekes terug beginnen langere tijd op weide met wss een graaskorf!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:12

heb je nog medicijnen gekregen?

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 10:27

ja, zo zakjes poeder. elke dag eentje moet hij nemen.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:43

Ik heb voor mijn haf nu de greenguard besteld.
Ik vind de duurzaamheid van die andere korven niet goed en ik vind de luchttoevoer beperkt......maar bij de shet in onze groep werkt t prima.

Ik ben benieuwd of het wat is, want hij word nu veels te dik.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 19:30

Ik heb nu eentje van horze besteld .. ook geen te dure voorlopig(zo eentje met een gat). Heb van staleigenaar nog een andere gekregen eentje dat oorspronkelijk voor kalfjes diende (eentje met meerdere openingetjes)maar ziet er net hetzelfde uit :) Dus kan ze beide testen ..

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:36

Mijn shet staat in voorjaar, zomer en herfst altijd met graasmasker op!! Werkt super!! Ze eet er ook hooi mee!! Ook een van mijn tinkers heb ik er een tijdje mee gezet omdat die zand at (te kort gras)....

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:52

Onze twee haflingers en shet staan 24/7 op land met grasmaskers van GreenGuard. Bevalt super en hebben er geen last van. Dit wordt de tweede zomer voor de maskers, maar zien er niet versleten uit. Ik ben heel tevree ;-)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:56

Ik had gehoopt het deze zomer niet nodig te hebben, pony staat op een sober landje. Maar helaas wordt hij erg dik en wordt ook zijn manenkam erg hard.

Moet er dus maar weer aan beginnen.
Nu heb ik hier zo'n zwarte liggen, maar vorig jaar kreeg hij daarvan wondjes op zijn neus en kin en had hij littekens op zijn tong, waarschijnlijk beet hij dus veel op zijn tong.

Nou zit ik te twijfelen of ik gewoon een grotere maat moet van de zwarte? Bij een andere pony die er ook 1 had leek er veel meer ruimte te zitten tussen de neus.
Of zal ik voor de greenguard gaan?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:42

Als er trouwens nog mensen zij n die een greenguard hebben in de maat paard en ervan af willen, ik koop hem graag van je over :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:56

Mijn jonge haf hielp vanmorgen mijn paard om de korf af te krijgen, dat lukte tot 2 keer toe.Toen heb ik bovenop de graaskorf en halster met een touwtje aan elkaar geknoopt.Mijn paard had het erg warm en dat hoorde je aan zijn ademhaling.Dus ik ga voor de green guard.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:01

Ja de shet bij ons heeft ook een gewoon masker, die bloempot en hoor hem ook zo puffen in dat masker dat is voor mij ook de reden dat ik greenguard kies.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:04

Ze zijn wel prijzig, 60 euro.