Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Alenteja schreef:Op mijn pensionstal staan ze nog in de paddocks. Verwacht dat ze begin mei naar de wei gaan omdat het gras nog moet groeien en bemest moet worden. Van mij persoonlijk hoeft dat niet zo, ik heb het liefst een onbemeste, wat schrale wei (niet een kale wei) omdat ik zeer sobere paarden heb. Van mij zouden ze er al op mogen (gedoseerd in het begin), maar dat beslist de pensionhouder dus. Ik begrijp soms de obsessie met gras van sommige paardenhouders niet zo goed. Ons gras is helemaal niet zo goed voor paarden, zeker niet voor sobere rassen, en geeft vaak meer problemen dan voordelen. Een schrale stekelige weide is veel beter. Als dat niet voorziet in de voedselbehoefte dan bijvoeren, maar niet paarden houden op dat lange energierijke gras. Dat is alleen goed voor koeien.
Alenteja schreef:@Jibbel, oei dan ben ik niet duidelijk gweest. Ik heb mijn paarden het liefst het hele jaar in de wei. Die paddocks zijn niet mijn keuze, maar van de pensioneigenaar. Wat ik bedoel is de obsessie met lang, sappig 'koeienweidegras' terwijl ik het juist liever wat schraler heb. Een bevangen paard is namelijk ook geen happy paard.
Alenteja schreef:@Jibbel, oei dan ben ik niet duidelijk gweest. Ik heb mijn paarden het liefst het hele jaar in de wei. Die paddocks zijn niet mijn keuze, maar van de pensioneigenaar. Wat ik bedoel is de obsessie met lang, sappig 'koeienweidegras' terwijl ik het juist liever wat schraler heb. Een bevangen paard is namelijk ook geen happy paard.