lekkere weer komt er weer aan paard met deken afbouwen...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiddokids

Re: lekkere weer komt er weer aan paard met deken afbouwen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 17:50

hij heeft nu een fleece regendeken op
zit al aardig in zijn haar en is al erg in de rui..
ik voel morgen wel even of hij het koud heeft denk het niet..

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:53

Ik heb er van de week een deken af gehaald, mijn pony staat nu onder 300g en lijkt dat prima te vinden. Hij voelt niet warm of bezweet en is zelfs nog niet aan het ruien. Nu ik hier lees is 300g blijkbaar nog erg veel.

Homerun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:55

mijne staan nu nog onder 200 gr. Staan zo'n 14 uur per dag buiten. Hebben het de afgelopen twee dagen 's middags wel wat warmer, maar staan niet te zweten. Woensdag en donderdag wordt het weer tijdelijk wat kouder, dus laat ze nog mooi onder de 200 gr. staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:46

Ilsje_007 schreef:
Ik heb er van de week een deken af gehaald, mijn pony staat nu onder 300g en lijkt dat prima te vinden. Hij voelt niet warm of bezweet en is zelfs nog niet aan het ruien. Nu ik hier lees is 300g blijkbaar nog erg veel.

Hangt er maat net af hoe gevoelig je paard ook is denk ik, die van mij is normaal ook snel dattie het koud heeft maar heeft met de ergste vrieskou 300 grams met eronder fleecedeken gehad en had het niet koud terwijl ze voor het eerste jaar 24/7 buiten staat.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:54

Mijne staat nu mt 0 grams en een dunne zweetdeken, daarmee heeft ie het eerder warm dan koud.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:55

^^ waarom doe je de zweetdeken er dan niet onderuit?

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 18:04

king heeft het momenteel niet koud of warm maar het gaat van de week snachts weer vriezen hoorde ik dus moet even kijken. of ik ze 200 grams deken weer op gooi

hij heeft nog wat vetjes hoor... hihi en echt al een eigen dikke vacht. ze scheerlijn is voor bij ze benen bijna weg.

o ja ik zou ook die zweetdeken er afhalen.. als hij het warm zou hebben er mee

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:20

Somebitch schreef:

Dat vraag ik me dan inderdaad ook af :')

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:52

Mijne is in november geschoren en stond 24/7 buiten, en had vorige week een 200 grams op. Ze is zins zaterdag verhuist en staat nu 's nachts op stal en heeft een 0 grams deken op :)

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:55

Gister avond heb ik de 200 gram deken op gedaan. Ze stond daarvoor 4 dagen bloot. Vandaag heb ik haar even buiten gezet maar toch besloten om de deken af te doen omdat het toch heerlijk weer is.

schwieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:33

Mijn pony is geschoren en heeft nu nog een 300 grams op, ze had pas een dag de hals af maar nu toch weer op aangezien het weer wat frisser is.
Binnenkort gaat ze naar een 150 grams en daarna naar 0 grams.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:38

Mijn paard, niet geschoren geweest, heeft de winter onder een outdoordeken gestaan van 300 grams ongeveer. Die hebben we 2 weken geleden gewoon afgedaan, geen enkel probleem. Wintervacht valt er ondertussen in bosjes uit. Dus hij staat weer lekker bloot (ook erg vies te worden).

Vorig jaar februari is hij ook naar het buitenland verhuisd voor een periode, daar was het aanzienlijk kouder dan het toen in Nederland was. Hij stond toen ook geheel zonder deken en ook de overgang naar het koude land gaf geen enkel probleem.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:07

Het was hier vanmiddag maar 5 graden en het regende en waaide...

Mijn paard is eind dec geschoren en staat nu nog onder een 300 grams deken, zo gauw de temp boven de 10 graden blijft en de koude wind weg is gaat de 200 grams erop, eerder nog niet...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:20

hier de winterdeken weer opgedaan.
(afgelopen week overdag regendeken, snachts 200 grams.)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:24

Ik heb de mijne van't winter onder 400gr gehad, met de echt koude/gure dagen een 200gr halsje erbij aan.
heb hem toevallig gister de 200gr weer opgegooid. zo enorm koud is het ook niet meer, en hij zou nou echt niet alsnog een wintervacht krijgen.
dus lekker afbouwen en dan van't voorjaar lekker in de blote kont de wei in :)
mijne was niet geschoren trouwens, maar wel ongeveer vergelijkbaar... hij krijgt eigenlijk nooit meer haar dan zijn zomervacht swinters :)

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:24

Ik had van de week toen ik op stal was even de deken afgehaald zodat madam lekker kon rollen. Ik was de paddock aan het mesten, had hem gewoon even over het hek gehangen.
Mevrouw kijkt me eens aan, slaakt een diepe zucht, draait zich om en begint aan de deken te trekken. Die heeft hem dus nog lekker om :D.

Ze heeft nu nog 150 gram op. Ze is wat mager en een beetje kouwelijk vergeleken met vorige jaren. Ze heeft van de winter met de vorst onder zo'n 600 gram gestaan.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:15

De mijne schiet al in het haar asl ik er naar kijk, is een halve arabier, ( vaders kant, moeders kant kwpn ) In oktober geschoren, toen onder 400 grams met hals gezet, eind december opnieuw geschoren omdat mevrouw helemal weer een teddybeer was, 45 minuten na het rijden nog niet droog zijn met goed uitstappen. Ik begin in augustus vaak al met zomer deken of ongevoerde regendeken. Na 2e keer scheren een 200 grams erbij en dat het echt even hard vroor nog een wollen deken eronder. Vries kou weg wollen deken eruit, 2 weken geleden ofzo de 200 grams er onder uit gehaald en ze staat nu nog onder 400 grams. Hals is overdag open en als ze buitenstaat voor langer dan een uur en snachts is de hals nog dicht. Deze is 200 grams.

Hieronder is ze niet overdreven warm en zit nu mooi in de vacht. Wanneer het snachts niet kouder meer gaat worden als 8 graden ong gaat de 400 eraf en de 200 erop. Wanneer het dan zo rond de 13 a 15 graden is kan de ongevoerde regendeken erop snachts. Geheel tegen mn principe in, maar ze heeft het gewoon echt snel koud en dat was al voordat ik hier mee begon. Haren overeind, koude oren en neus

jessebeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:38

s'nachts is het nog erg koud. de kwpner van mijn stiefvader stond te rillen zonder deken

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:12

Juist jessebeau, daarom heb ik nog mn 400 erop. Snachts steeds rond het vriespunt

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:27

heb ze alle 3 onder een 200 grams staan, maar denk wel dat ik binnenkort de fleece gevoerde regendekens op ga doen, en daarna lekker zonder deken! :-)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:32

Somebitch schreef:

Omdat ie het dan koud heeft.

Hij staat nu met een hele dunne zweetdeken en de regendeken van 0gram

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:36

hier nu ook weer een 0 grams op. vanavond een 200 gr

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:36

Mijn Haf, racestreep geschoren, op de dag buiten verder op stal heb ik nu onder een 0 grams staan.
hij heeft t niet koud maar onder zijn 100 grams van de week gewoon best wel warm.
In de nacht staan ze toch op stal en daar is het ook niet koud, hij heeft wel buitenluiken die naar elkaar open staan maar echt koud is het niet.

Zodra het rond de 12 graden is op de dag zonder storm en wind gaat mooi zijn deken eraf...
Dan hebben we het weer gehad.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:38

Mijn paard staat nog steeds onder 250 winterdeken met daarboven op een gevoerd regendeken. Hij voelt absoluut niet warm aan en is begin van de winter geschoren geloof ik. Het was afgelopen avond nog maar 2 a 3 graden dus ben nog niet van plan om te wisselen.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:42

Mijn paardje stond met de vorst onder 500 gram.... Inmiddels heeft zij snachts 200 gram op en overdag staat ze in haar blootje! Overdag is het vaak 10 graden (of meer) warmer dan snachts! Nu doet ze het er goed onder.... Zodra de temp snachts wat stabieler is gaat ze onder een regendeken snachts en dan al vrij snel naar niets! Ze staat btw 24/7 buiten met een afdak!