Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sodeletuut schreef:MalaQ, deze dekens zijn er op gebouwd om 24/7 gedragen te worden..Maar ik vind het trouwens wel raar dat een paard opeens eczeem krijgt. Kan dat wel? Ons andere paard begon vorig jaar ook opeens te schuren, en dat kwam omdat hij toen net verhuisd was naar een plek dichtbij water en bos, waar dus gewoon erg veel vliegen waren, plus dat hij toen niet happy was.. Hij is toen (uit nood) verplaatst, en heeft daarna niet meer geschuurd..
EifelStal schreef:Bedankt voor je antwoord _Dribbel! Dan ga ik maar duimen dat het snel bezorgd wordt, een poging doen het deken te passen zonder dat er haren opkomen (anders mag ie niet geruild worden) en hem opdoen als het de goeie maat is.
Ook voor het paard is het de eerste keer, dus ik ben benieuwd wat hij ervan vindt. Ik heb m al verteld dat het hoe dan ook veel beter zal zijn dan de giga jeuk die hij vorig jaar had. Verschrikkelijk was het, hij had echt geen leven
MalaQ schreef:Sodeletuut schreef:MalaQ, deze dekens zijn er op gebouwd om 24/7 gedragen te worden..Maar ik vind het trouwens wel raar dat een paard opeens eczeem krijgt. Kan dat wel? Ons andere paard begon vorig jaar ook opeens te schuren, en dat kwam omdat hij toen net verhuisd was naar een plek dichtbij water en bos, waar dus gewoon erg veel vliegen waren, plus dat hij toen niet happy was.. Hij is toen (uit nood) verplaatst, en heeft daarna niet meer geschuurd..
Ik dacht dat dat wel kon? Net als dat mensen een allergie op kunnen bouwenVorig jaar begon ze met schuren en jeuken, de toenmalige eigenaresse heeft toen van alles geprobeerd aan smeersels en dingen, maar het enige wat hielp was een eczeem deken.
Wel heb ik nog gedacht dat het ook kan komen door bepaalde voeding die ze toen kreeg, en daarom wil ik nu dus ook het liefste afwachten met de deken, omdat ik hoop dat het gewoon een eenmalig iets was, en dus niet echt zomereczeem zoals vorige zomer deed vermoeden. Ik wacht dus even rustig af.. Tot nu toe gaat alles nog goed en heb ik geen kriebels kunnen ontdekken.