Wanneer beginnen met eczeem dekens?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5760

Re: Wanneer beginnen met eczeem dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:10

In febeuari al/als vorst weg is. Als je dan al begint icm smeren om huid zacht te houden, dan zul je bij veel paarden weinig/geen last hebben.
Als je nu nog moet beginnen kun je er vergif op innemen dat ze weer gaan schuren, de beestjes zitten er namelijk al.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:03

Sodeletuut schreef:
MalaQ, deze dekens zijn er op gebouwd om 24/7 gedragen te worden.. :) Maar ik vind het trouwens wel raar dat een paard opeens eczeem krijgt. Kan dat wel? Ons andere paard begon vorig jaar ook opeens te schuren, en dat kwam omdat hij toen net verhuisd was naar een plek dichtbij water en bos, waar dus gewoon erg veel vliegen waren, plus dat hij toen niet happy was.. Hij is toen (uit nood) verplaatst, en heeft daarna niet meer geschuurd..

Ik dacht dat dat wel kon? Net als dat mensen een allergie op kunnen bouwen :j Vorig jaar begon ze met schuren en jeuken, de toenmalige eigenaresse heeft toen van alles geprobeerd aan smeersels en dingen, maar het enige wat hielp was een eczeem deken.

Wel heb ik nog gedacht dat het ook kan komen door bepaalde voeding die ze toen kreeg, en daarom wil ik nu dus ook het liefste afwachten met de deken, omdat ik hoop dat het gewoon een eenmalig iets was, en dus niet echt zomereczeem zoals vorige zomer deed vermoeden. Ik wacht dus even rustig af.. Tot nu toe gaat alles nog goed en heb ik geen kriebels kunnen ontdekken.

EliseopBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:36

Voor mij wordt dit de eerste keer dat ik een paard hier heb met een eczeemdeken, dus ik weet ook niet precies wanneer ik daar mee moet beginnen, hier is het 's nachts nog onder de nul graden. Het deken is er nu nog niet, is besteld, dus ik kan niet anders dan nog even wachten...

Is het de bedoeling het sowieso op te doen zodra het er is, of wachten tot het 's nachts boven de 10 graden komt? Of is die 10 graden grens ook overdags, want dat is het al wel.

En dan maar hopen dat het deken z'n werk zal doen...!

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 10:18

Ik zou hem op doen zodra je hem binnen hebt. Ik heb vorig jaar gewacht tot ze er last van kreeg maar n.a.v. de reacties hier ga ik hem vanmiddag ook al op doen. Krijg mijn deken hopelijk vandaag binnen. :)

EliseopBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:33

Bedankt voor je antwoord _Dribbel! Dan ga ik maar duimen dat het snel bezorgd wordt, een poging doen het deken te passen zonder dat er haren opkomen (anders mag ie niet geruild worden) en hem opdoen als het de goeie maat is.

Ook voor het paard is het de eerste keer, dus ik ben benieuwd wat hij ervan vindt. Ik heb m al verteld dat het hoe dan ook veel beter zal zijn dan de giga jeuk die hij vorig jaar had. Verschrikkelijk was het, hij had echt geen leven :n

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:16

EifelStal schreef:
Bedankt voor je antwoord _Dribbel! Dan ga ik maar duimen dat het snel bezorgd wordt, een poging doen het deken te passen zonder dat er haren opkomen (anders mag ie niet geruild worden) en hem opdoen als het de goeie maat is.

Ook voor het paard is het de eerste keer, dus ik ben benieuwd wat hij ervan vindt. Ik heb m al verteld dat het hoe dan ook veel beter zal zijn dan de giga jeuk die hij vorig jaar had. Verschrikkelijk was het, hij had echt geen leven :n

Je kunt ook een dunne deken op doen en daarover heen passen als je paard al erg verhaard.
Wat voor deken heb je besteld?

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:18

Eind vorige week met het mooie weer eb ik mijn paard einde van de dag lekker buiten gepoetst.
Er zaten gelijk een stuk of vijf muggen op 'm :D
Gelukkig heb ik geen eczemer, want hier zijn de vliegbeesten dus al actief.

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:54

MalaQ schreef:
Sodeletuut schreef:
MalaQ, deze dekens zijn er op gebouwd om 24/7 gedragen te worden.. :) Maar ik vind het trouwens wel raar dat een paard opeens eczeem krijgt. Kan dat wel? Ons andere paard begon vorig jaar ook opeens te schuren, en dat kwam omdat hij toen net verhuisd was naar een plek dichtbij water en bos, waar dus gewoon erg veel vliegen waren, plus dat hij toen niet happy was.. Hij is toen (uit nood) verplaatst, en heeft daarna niet meer geschuurd..

Ik dacht dat dat wel kon? Net als dat mensen een allergie op kunnen bouwen :j Vorig jaar begon ze met schuren en jeuken, de toenmalige eigenaresse heeft toen van alles geprobeerd aan smeersels en dingen, maar het enige wat hielp was een eczeem deken.

Wel heb ik nog gedacht dat het ook kan komen door bepaalde voeding die ze toen kreeg, en daarom wil ik nu dus ook het liefste afwachten met de deken, omdat ik hoop dat het gewoon een eenmalig iets was, en dus niet echt zomereczeem zoals vorige zomer deed vermoeden. Ik wacht dus even rustig af.. Tot nu toe gaat alles nog goed en heb ik geen kriebels kunnen ontdekken.

Ja, hier het zelfde verhaal.. Heb mijn paardje vorig jaar april gekocht, en na een tijdje begon ze met het schuren van haar manen en staart.. van haar manen was helaas niet zo veel meer over. Ben een tijdje terug begonnen met een drainage kuur, hopen dat dit iets helpt. Ik heb ook een exzeem deken voor haar, vorig jaar had deze helaas niet zoveel nut meer. Ik doe de exzeem deken pas op als ik de eerste tekenen zie. Tot nu toe heeft ze gelukkig nog nergens last van.

EliseopBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:03

De eigenaressse heeft dit deken besteld: http://www.fedimax.de/ekzemerdecke-ekze ... cke/a-989/ en helaas was het een maat te klein ;( Ik had inderdaad een fleecedeken opgedaan en toen gepast, gelukkig goed gelukt zonder haren en dankzij de geur van nieuw die het deken had, ook zonder de geur van paard eraan!

Nu dit deken teruggestuurd en afwachten op een maat groter. Het is hier 's nachts nog onder nul graden, dus nog niet zo veel vliegjes en insecten, ik hoop dat we nog op tijd zijn!!