Hoelang staat jou paard buiten met deze kou/sneeuw?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoelang staat jou paard buiten (per dag)?

Niet
20 (4%)
0 tot 2 uur
35 (7%)
2 tot 4 uur
37 (7%)
4 tot 6 uur
56 (11%)
6 tot 8 uur
57 (11%)
8 tot 10 uur
54 (11%)
10 tot 12 uur
23 (4%)
Langer.
9 (1%)
24/7 buiten
187 (39%)

Totaal aantal stemmen: 478

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:09

Tancreda4 schreef:
Net als dat er geen sneeuw ligt en het niet vriest, iig 4 uur buiten. Alleen nu niet in de bak met hooi, maar in het land met hooi :D Ze zijn helemaal blij! Vandaag heb ik ze 6 uur buiten gehad.
Het is mooi droog weer! Met neerslag houden ze het wat minder lang vol, en haal ik ze wat eerder naar binnen. Iig als ze in de bak staan, in het land zullen ze iig 4 uur wel trekken. Ze doen idd amper gek.

@ Rowo; mensen waarvan hun paard amper los komt, zullen niet reageren omdat die dan gelijk door 1001 personen worden aangevallen. Ik neem ze dat niet kwalijk. Het is leuk voor het topic om te weten hoe en wat, maar als je gelijk uitgekaffert wordt, zou ik ook niet reageren (niet dat ik er niet tegen ben van weinig uit stal, maar kan begrijpen dat ze niet willen reageren in zulke topics).

ik heb net gereageert dat de mijne niet buiten komt

Lisanne_

Re: Hoelang staat jou paard buiten met deze kou/sneeuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:10

Die van mij staan 24/7 buiten met een schuil stal.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 21:11

nicky_rilana schreef:
Tancreda4 schreef:
Net als dat er geen sneeuw ligt en het niet vriest, iig 4 uur buiten. Alleen nu niet in de bak met hooi, maar in het land met hooi :D Ze zijn helemaal blij! Vandaag heb ik ze 6 uur buiten gehad.
Het is mooi droog weer! Met neerslag houden ze het wat minder lang vol, en haal ik ze wat eerder naar binnen. Iig als ze in de bak staan, in het land zullen ze iig 4 uur wel trekken. Ze doen idd amper gek.

@ Rowo; mensen waarvan hun paard amper los komt, zullen niet reageren omdat die dan gelijk door 1001 personen worden aangevallen. Ik neem ze dat niet kwalijk. Het is leuk voor het topic om te weten hoe en wat, maar als je gelijk uitgekaffert wordt, zou ik ook niet reageren (niet dat ik er niet tegen ben van weinig uit stal, maar kan begrijpen dat ze niet willen reageren in zulke topics).

Hij of zij staat toch in de molen?
Dat noem ik ook buiten komen :)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:12

de mijne staan 24/7 buiten :j

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:13

Was de poll maar representatief voor de waarheid. :o
Ik denk dat 90% op stal staat.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:13

maar de meeste die niet buiten komen zullen wel in de molen komen. ik versta onder buiten in een padock of wei gewoon los dat hij kan doen wat hij wil

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:14

normaal staan ze 12 uur buiten,
maar de pony (de mijne) wil nu na 6 uur weer naar binnen, we rekken dit tot 8 uur, maar daarna is hij het echt zat :+
dus ze staan nu 8 uur buiten :)

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:14

Gewoon hetzelfde als anders. 24/7 buiten, dit is altijd het geval en hier zijn ze aan gewend. Dus weten ze ook waar ze aan toe zijn, ze gaan het met seizoen mee.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:16

Onze twee merens paarden staan altijd 7 x 24 uur buiten en kunnen in de stal schuilen. Dat doen ze nu niet. Ze vinden het heerlijk buiten en alleen als het pittig regent willen ze nog wel eens schuilen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:18

Mijn paarden staan met dit weer niet buiten. Ze komen in de molen en in de binnenpaddocks.. Ze hebben wel buitenstallen dus krijgen wel een frisse neus :D . Ik zet ze nu zeker niet op hobbelige zwaar bevroren bodems. Ik heb mijn portie blessures wel gehad en ga het zeker niet opzoeken.

Debbie

Oke dit is volgens mij het minst representatieve topic ooit! Ik geloof best dat iedereen die hier reageert de waarheid spreekt maar mensen die hun paarden met dit weer niet tot weinig buiten hebben halen het niet in hun hoofd om hier te reageren (uitzonderingen daar gelaten). Je weet toch van te voren dat je heel bokt over je heen krijgt als je hier meld dat je je paard binnen houdt met dit weer.. Welke argumentatie je daar bij hebt maakt dan helemaal niks uit :n

Die van mij komen nu een stuk minder buiten. Het is hier overdag soms -12 en echt vrolijk worden ze daar niet van. Wel zorg ik er voor dat ze elke dag minstens twee keer in de wei of paddock komen.

Esry

Mijn vz paardje staat van 's morgens 8 tot 's avonds 6 buiten. Hij heeft wel een hele dikke wintervacht, en volgens mij hebben ze alleen maar plezier met elkaar buiten. Dus vind ik het wel best :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:19

Onder buiten komen valt bij mij idd de weide of paddock. De molen is iets waar ze bewegen, maar ze kunnen niet zelf bepalen wat ze willen.

@ Debbie: eens :j Dat is bokt idd. T is ieder zijn eigen keuze wat ze doen met hun paard.

Ik heb de mazzel ze aan huis te hebben en maar 3 paarden en heel veel weide. Harde hobbelige paddocks hebben wij dus niet en ook geen pensionhouder die beslist of ze eruit mogen of niet.
Laatst bijgewerkt door rowo op 05-02-12 21:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:20

nicky_rilana schreef:

Ik zag het ja :j Maar zijn een hoop die het vast niet durven te zeggen. Want dan ben je gelijk een dierenbeul... terwijl ik het opzich met dit weer wel kan begrijpen. Mijne doen gelukkig niet gek als de grond dat niet toelaat. Als ze heel hyper zijn loop ik eerst aan de hand een rondje door land of bak, zodat ze voelen dat de ondergrond er niet geschikt voor is, en dan houden ze zich wel in, of doen ze iig meer ingetogen.

Die van jou komt iig nog in de molen :D

Ik denk dat ik een van de weinige ben waarvan de paarden nu eigenlijk langer buiten komen dan normaal in de winter. Ze mogen nu weer op het land en houden het daar een stuk langer vol dan in de 'saaie' bak (ondanks het hooi). Komt nog eens bij dat er nu 1001 schaatsers oveal door de polder racen, dus ze kijken hun ogen uit :))

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:21

Debbie schreef:
Oke dit is volgens mij het minst representatieve topic ooit! Ik geloof best dat iedereen die hier reageert de waarheid spreekt maar mensen die hun paarden met dit weer niet tot weinig buiten hebben halen het niet in hun hoofd om hier te reageren (uitzonderingen daar gelaten). Je weet toch van te voren dat je heel bokt over je heen krijgt als je hier meld dat je je paard binnen houdt met dit weer.. Welke argumentatie je daar bij hebt maakt dan helemaal niks uit :n

Die van mij komen nu een stuk minder buiten. Het is hier overdag soms -12 en echt vrolijk worden ze daar niet van. Wel zorg ik er voor dat ze elke dag minstens twee keer in de wei of paddock komen.

ik vind dat ze dat best mogen weten en ook waarom. ik heb gewoon geen zin in blessuures. want als hij dan een peesblessuure heeft kan het best zijn dat hij een paar maanden alleen maar op stal kan staan. en dat is helemaal erg. dan liever nu een paar maanden binnen en in de molen.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:21

Mijn kerel staat zo'n 10-11 uur per dag op de wei.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:22

Debbie schreef:

Dat dacht ik ook al. Maar ik reageer wel... ~~}> . Ben altijd een uitzondering :D

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:23

Hier alles 24/7 buiten waarvan 1 geschoren (met 470 gram deken met hals + fleece dekentje tijdelijk).
Hebben beschikking tot twee schuilstallen maar daar staan ze echt niet in..

kim1207

de pony staat 24/7 buiten met schuilstal met ijzers met sneeuwzolen er onder
mijn kwpn merrie ben ik over in dubio. ze heeft een stal met vrijde uitloop van 6x5. daarnaast staat ze 2 - 4 uur met haar vriend in de bak van 20x 20. verder even niet op de wei. ze heeft balkijzers met huflederkitt erin , maar het is zon kraterlandschap dat ik het niet goed aandurf om haar daar in te zetten. ik vind het heel moeilijk. haar weide maat mag niet op de wei, dan staat ze daar alleen, waar doe ik goed aan????

dit gaat in ieder geval niet meer gebeuren:
Afbeelding

dit is die hufflederkitt: krijg je geen ijsballen:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kim1207 op 05-02-12 21:28, in het totaal 2 keer bewerkt

nicky_rilana

Tancreda4 schreef:
nicky_rilana schreef:

Ik zag het ja :j Maar zijn een hoop die het vast niet durven te zeggen. Want dan ben je gelijk een dierenbeul... terwijl ik het opzich met dit weer wel kan begrijpen. Mijne doen gelukkig niet gek als de grond dat niet toelaat. Als ze heel hyper zijn loop ik eerst aan de hand een rondje door land of bak, zodat ze voelen dat de ondergrond er niet geschikt voor is, en dan houden ze zich wel in, of doen ze iig meer ingetogen.

Die van jou komt iig nog in de molen :D

Ik denk dat ik een van de weinige ben waarvan de paarden nu eigenlijk langer buiten komen dan normaal in de winter. Ze mogen nu weer op het land en houden het daar een stuk langer vol dan in de 'saaie' bak (ondanks het hooi). Komt nog eens bij dat er nu 1001 schaatsers oveal door de polder racen, dus ze kijken hun ogen uit :))

toen de paddocks bevroren waren mocht de mijne niet buiten, maar op de wei mocht ook nog niet. toen stond hij al 1 week binnen en toen mochten ze wel op de wei, maar dan zou hij dus kei gek gaan doen. en dan krijg je juist blessuures omdat die spieren allemaal koud en stijf zijn.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:24

Aukelizzy schreef:
Mijn paarden staan met dit weer niet buiten. Ze komen in de molen en in de binnenpaddocks.. Ze hebben wel buitenstallen dus krijgen wel een frisse neus :D . Ik zet ze nu zeker niet op hobbelige zwaar bevroren bodems. Ik heb mijn portie blessures wel gehad en ga het zeker niet opzoeken.

wij hebben gelukkig genoeg land, dus we hebben genoeg weides goed gehouden voor als het ging vriezen, die weides zijn dus nog helemaal vlak en daarin staan ze nu prima zonder dat ze last hebben van die hobbelige bodems :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:25

nicky_rilana schreef:
toen de paddocks bevroren waren mocht de mijne niet buiten, maar op de wei mocht ook nog niet. toen stond hij al 1 week binnen en toen mochten ze wel op de wei, maar dan zou hij dus kei gek gaan doen. en dan krijg je juist blessuures omdat die spieren allemaal koud en stijf zijn.

En helpt het niet als je eerst hem rijdt/ longeerd om de meeste energie eruit te krijgen? Of staat dat ook op een laag pitje? (bij geen binnenbak snap ik dat, ik heb ook geen binnenbak dus ze hebben hier vakantie)

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:27

Op het moment 2 tot 6 uur buiten op het land. Het wisselt erg per dag, omdat ze op het moment alleen maar met toezicht mogen staan ivm het ijs wat om het land heen ligt. De Shetlander is vorig jaar namelijk over het ijs gaan lopen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:28

Ik ben gewoon fanatieke wedstrijd rijder hoor. Niet ohz, voor de wagen.
Mijn ZZ merrie loopt ook 24/7 buiten, net zo goed als mijn jeugd en oudjes.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:29

Tancreda4 schreef:
nicky_rilana schreef:

En helpt het niet als je eerst hem rijdt/ longeerd om de meeste energie eruit te krijgen? Of staat dat ook op een laag pitje? (bij geen binnenbak snap ik dat, ik heb ook geen binnenbak dus ze hebben hier vakantie)

hij is nu net 4 en ik longeer hem wel voor het rijden maar dan doet hij nooit gek, maar als hij in de wei staat houd hij wel van een sprintje trekken, dus dat heb ik liever niet. er is wel een binne bak, maar daar mag ik niet los gooien omdat het een eb en vloed bodem is, ik rij hem wel gewoon 3x in de week een beetje dat hij toch beweging krijgt