paard naar buiten in de sneeuw?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ashley1

Re: paard naar buiten in de sneeuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 00:05

Hier gaan ze jùist in de winter meta vorst op de wei, dan lopen ze juist niks kapot, in tegenstelling TOT de natte en blubberige periodes :j

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 00:10

Dani_ schreef:
montoya schreef:
sneeuw ligt er hier niet veel in het oosten maar de grond is niet vlak .

Je zou dat op kunnen lossen door ze op de zomerwei te laten, die waarschijnlijk mooi vlak is, met die bevroren ondergrond kan dat prima. :)

die hebben we niet helaas sta in pension dus moeten doen met wat we hebben

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 00:21

montoya schreef:

Als iedereen zo denkt dan zal er dus nooit wat veranderen.

Ik zou verdorie eisen dat mijn paard hele dagen naar buiten gaat. Weer of geen weer. Het zijn páárden hoor!

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 00:22

Dani_ schreef:
montoya schreef:

Als iedereen zo denkt dan zal er dus nooit wat veranderen.

Ik zou verdorie eisen dat mijn paard hele dagen naar buiten gaat. Weer of geen weer. Het zijn páárden hoor!

die discussie ga ik niet meer aan . iedcer zijn eigen .

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 00:27

dan doe je ze naar buiten op een niet vlakke wei,daar staan ze bij ons nu ook op.maakt de paardjes niet uit ze doen heus wel voorzichtig

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 01:25

Dani_ schreef:
Je paard staat binnen omdát er zoveel sneeuw ligt??? Ik begrijp dat niet, wat maakt die sneeuw nou uit???!!! Gewoon lekker buiten zetten hoor, met een hooinet vol hooi en een maatje erbij. :)

Ja ze stond nu alleen gister binnen omdat ik nog niet wist of het kon, 1 dag overleeft ze wel :)

Het punt was dat ik dus bang was dat het te glad was, omdat ze nogal ontstuimig kan doen, en ik wil geen grote glijpartijen
En al helemaal geen paard met brokken :) en ik ben liever te voorzichtig dan dat ik achteraf dacht 'had ik maar'

Maar morgen gaat ze gewoon weer naar buiten :)
Hoop dat de shet erbij mag, wel gezellig

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 10:47

Zolang ze geen ijzers heeft kan je haar inderdaad gewoon lekker buiten zetten :) .
Ze weten zelf heel goed of ze gek kunnen doen of niet en bij een niet vlakke ondergrond lopen ze voorzichtig.
Die van mij staan 24/7 in de sneeuw, snachts enkel in de paddock en overdag ook met toegang tot de wei. Gaat erg goed :j .

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 10:51

Bij mij staan ze elke dag van 8 tot 5 in de paddock, vind het erg belangrijk dat ze elke dag voldoende buiten komen. Ze rennen nu niet zo veel, een rustig drafje of galopje kan er nog net vanaf.
Ze weten zelf wel wat kan en niet, maar het is logisch dat als een paard weinig buiten komt dat hij dan helemaal door het dolle heen is.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 13:50

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 07-03-24 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

AngelTidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:48

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het dood eng vind om mijn pony naar buiten te doen:$
onze wei + bak hebben een verschrikkelijk hobbelige ondergrond en het is er harstikke glad.
En als ik m'n pony nu naar buiten doe gaat ze waarschijnlijk erg hard sprinten , bokken, slidings maken enz.
Zit nu echt heel erg te twijfelen of ik haar naar buiten doen, m'n zus doet het niet..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:47

Dat is dus wat al aangegeven wordt.
Als je je paard gewoon elke dag buiten zet weten ze prima hoe ze hun voetjes neer moeten zetten en gebeuren er normaal gesproken geen gekke dingen.
Die garantie heb je dus niet als je je paard dagen of weken binnen houd en dan ineens op de wei laat.
Dat is wel vragen om problemen.

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:49

Die van mij gaan nog lekker elke dag naar buiten. :) Doordat ze elke dag naar buiten gaan, leven ze zich niet uit bij het naar buiten gaan en lopen ze juist rustig rond. :) Ze voelen zelf hartstikke goed aan waar ze goed kunnen en lopen en waar ze wat rustiger moeten zijn.

Ook staat er veel hooi voor ze klaar, maar atm eten ze liever het gras wat onder de sneeuw zit, de gekkies. :P

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:34

Ja dat is een mooie bezigheid nu, de grassprieten zoeken :D .