wat doen jullie nou met dit weer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hotchocolat

Re: wat doen jullie nou met dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 06:32

Buiten is het te hard of te glad. Binnenbak heb ik niet.
Hier hebben ze dus vakantie en staan ze de hele dag op het land.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 07:09

ik doe ook even helemaal niets, ze staan toch buiten dus krijgen wel ietwat beweging en genoeg frisse lucht :)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 07:17

Ik ben gisteren de bossen in geweest en ga zo weer. Doordeweeks heb ik niet veel kunnen doen, de buitenbak was niet egaal genoeg.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 09:09

hier gaan de pinnen eronder en gaan we lekker wandelen. dan blijf ik tenminste ook warm ;)

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 10:03

Smeren jullie nog iets onder de hoeven? Mijn paard had na 5meter al van die sneeuwklompen en bleef alleen nog maar staan :P

N_jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 10:10

ik sta op een stal met 3 grote binnenbakken en overdekte paddock en longeercirkels dus ik kan gewoon verder met raining

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 10:20

Wij hebben wel een binnenbak op stal, waar gewoon in gereden kan worden en daar zet ik hem wel eens los. (pony met pensioen) Hij staat wel gewoon elke dag buiten en ga ik gewoon met hem wandelen en doe wat aan vrijheidsdressuur.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 10:24

ik stap gewoon kwartiertje naar de binnenbak hoor.

aliciaxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 10:29

Er is ook van dat speciale spul voor in de bak,dan hard het minder uit en kun je met de sneeuw gewoon doorrijden! is alleen wel heel duur (500 euro!)

succes! /3

aliciaxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 10:31

Pippaa schreef:
Smeren jullie nog iets onder de hoeven? Mijn paard had na 5meter al van die sneeuwklompen en bleef alleen nog maar staan :P

Het klinkt raar maar, eerst hoeven krabben en dan een overdosid zout erop strooien!

N_jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 10:34

vaseline in de hoeven tog

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 10:36

wij hebben gelukkig een heeeele fijne nieuwe binnenbak waar we gewoon lekker in kunnen rijden, maar vandaag neem k mn paardje lekker aan de hand mee naar buiten om even een paar mooie plaatjes te schieten (:

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 10:47

Gisteravond heb ik nog lekker gereden en ik denk dat ik straks ook weer gewoon ga rijden.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 10:48

Mijn paard heeft gewoon lekker veel vrije dagen met dit weer. Hij staat de hele dag lekker in de wei met zn vrienden, dus beweging krijgt hij genoeg. Als het gaat dooien zien we wel weer verder!

aliciaxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 10:51

N_jumping schreef:
vaseline in de hoeven tog

Ja inderdaad, Vaseline helpt ook!

SaskiaLucia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 11:56

Splinter schreef:
Ik rij gewoon, onze buitenbak wordt top bijgehouden en is prima te rijden! Vandaag gereden toen het begon te sneeuwen, hoop wel dat het snel weer gaat dooien :j

Hey, mag ik vragen waar je met je paardje staat. Is dat stal de driegang. Die vind ik er altijd mooi uitzien maar vanuit daar kun je volgens mij niet echt mooie buitenritten rijden?!

Dank je wel!!

Bij ons is de bak ook behoorlijk hard dus, hopen dat het snel lente wordt :P

Celly1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 12:07

Bij ons zijn zelfs de binnenbakken bevroren, rijden zit er bij mij dus ook niet echt in ..
Ik stap een beetje in de sneeuw rond en dat vind ze heerlijk.
Ook zet ik haar in de bak los.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 12:31

Bij ons op stal worden de paarden niet buiten gezet met dit weer. Als je het wilt mogen ze maximaal een uur naar buiten, dus wij proberen groepjes te maken die dat overdag kunnen doen. Maar is best lastig met werkende mensen, dus dat lukt niet iedere dag.
Als ik vrij ben ga ik in ieder geval twee keer per dag, een keer om in de binnenbak te rijden (overdag want 's avonds vind ik het te koud), een keer om lekker los te laten in de kleine binnenbak. Dan komt ze er toch drie keer uit. In de binnenbak is prima te rijden, wel stoffig nu. Water geven is ook en gedoe nu. Het is slepen met flessen, want de waterleiding is op stal ook bevroren. Gelukkig wordt die van mij niet helemaal een bom met dit weer.
Ik zal blij zijn als het weer gaat dooien.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 12:35

Niks, paarden staan dag en nacht te scharrelen dus beweging krijgen ze wel. In de zomer als het warm is krijgen ze vakantie en in de winter met sneeuw en goede vorst krijgen ze ook vakantie. Ze zijn er niet minder vrolijk onder :)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 12:38

Wat ik doe? Me een breuk slepen aan water en hooi. Zeker nu ik een paar koeien te logeren heb, die zuipen nog meer dan de paarden. :D Verder uitmesten, paarden binnen en buiten zetten, want ook die van ons staan gewoon buiten overdag. Oh ja, en de paden erheen sneeuwvrij zien te krijgen en houden, gelukkig heeft vriendlief die taak op zich genomen. Boel te doen, kortom, zou voor rijden of iets anders niet eens de tijd hebben... :+

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 12:41

Slepen de meeste van ons nu niet met water? Ik heb nog nooit op een stal gestaan waar de waterbakken niet bevriezen met vorst. Voordeel van dit weer is wel, je blijft er zelf warm bij door het gesleep, gehak en ijsvrij maken :)

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 12:42

sleeen, sneeuwballen gevecht, knuffelen, water slepen, hooi slepen en kou lijden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 12:45

Paard naar buiten gooien, uitmesten, af en toe aan de hand wat stappen.. denk dat ik vanmiddag even onder het zadel wat ga stappen, de bak is niet meer keihard namelijk. Verder heeft hij vooral veel vrij. :j

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 12:46

Ik rijd nu niet want dat is gewoon niet te doen.
en om nu een stap rit buiten te maken is gewoon te koud :=
dus ik loop nu gewoon een halfuurtje over de weg, ze staan nog 1uur in de wei en zowiezo in de paddock dus ze hebben beweging genoeg.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 12:50

Sleeper schreef:
Slepen de meeste van ons nu niet met water? Ik heb nog nooit op een stal gestaan waar de waterbakken niet bevriezen met vorst. Voordeel van dit weer is wel, je blijft er zelf warm bij door het gesleep, gehak en ijsvrij maken :)

Ja inderdaad, op koude vingers na dan. :D Verder krijg ik het in elk geval van die 22 stuks die hier lopen (incl koeien en schapen) warm zat. :)