dus dat probleem heb ik niet..

ik ben niet degene die bepaald of het wel of niet gehaald wordt

degene die dat doen, houden daar wel rekening mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bravura schreef:Ik ben dit geneuzel met dat koude water (en het niet drinken er van) meer dan zat. Aankomende zomer wordt deze aangeschaft en aangelegd (snoer onder de bodem naar de stal toe), het kost even wat maar dan heb je wel iets goeds: http://www.thermobar.se/ Een vinding uit Zweden. Verwarmd drinkwater van 15-20 graden. Las op een Duits forum dat ze dat ding 's nachts uit hadden staan (dan bevroor het water zonder deksel) en overdag aan zetten en dat het drinkwater gewoon weer een goede temperatuur aan nam.
Ik heb nu een 500 liter vleesbak, van geïsoleerd polyethyleen met deksel. Er ligt 's morgens slechts een heel dun ijslaagje over het water, zelfs bij -20 (en de hele week al -18 's nachts). Dus al weer een stuk beter dan een specieton. Die bakken zijn rond de 75 tot 100 euro bij een emballagebedrijf (gebruikt).
Hanneke84 schreef:Drinken ze dan 's nachts niet of staan ze dan op stal?
Hier had ik alleen een gat zo groot als de rubberen hondenbal die er op lag. De rest was echt vast gevroren en kreeg ik niet weg gehakt.
2 hete kruiken er in gedaan maar toch niet helemaal gerust dus vanavond terug geweest met een nieuwe ton en 30l. warm water.
Pony dook er met zijn neus in, dus ik hoop dat ze nu wel goed drinken.
Hanneke84 schreef:Super dat ze zo snel verzenden zeg!![]()
Laat je weten hoe die bevalt?
senna21 schreef:Ons ouwetje drinkt op het moment ook nauwelijks.
Dus we bieden hem diverse keren per dag water aan in een emmer.
Eerst trok hij z'n neus er voor op.
We kunnen hem motiveren tot drinken door een klein handje voer als beloning te geven als hij weer gedronken heeft. (eerst wat voer door het water gegooid - á la slobber...
Dat had hij gauw in de gaten.
Klinkt gek, het werkt wel.
Per keer drinkt hij nu zo'n 5 l. water. (á 5/6x per dag)
Nu drinkt hij tenminste weer. Uit eigen beweging dronk hij de laatste dagen niks.
Dit heb ik nog nooit eerder met hem meegemaakt... ik ben wel benieuwd naar een verklaring.