Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
pien_2010 schreef:Ons water bevriest ook want de paarden staan buiten (inloop mogelijkheid mooie container stal). Het is te koud om met trucjes het water open te laten lijkt me. Onze oplossing is gelijk in de ochtend paarden goed laten drinken, middag en voor donker nog een keer. Juist omdat ze buiten staan drinken ze extra veel. We zijn er dus de hele dag mee bezig maar het is niet anders. De paarden hebben het al door en drinken in twee keer hele emmer leeg iedere keer.
Kingie schreef:_JY_ schreef:Wat ik mij afvraag, heeft het wel zin om er een appel in te doen, of iets anders eetbaars? Zou een paard niet gewoon denken: hé wat leuk, een appel! *hap, hap*?
Ik denk dat ze hem niet zo makkelijk te pakken krijgen.. Hooi is wel makkelijk op te eten voor ze, maar een appel drijft(neem ik aan) en ze moeten er echt goed grip op hebben willen ze erin kunnen bijten. Maar op het moment dat ze hem op willen eten duwen ze hem weg/drijft hij weg dus krijgen ze hem vaak niet te pakken. Of je moet een heel erg slim en behendig paard hebben..
).

Lotus83 schreef:ylva538 schreef:Heeft iemand de olie al geprobeerd?
Zoja helpt het?
Ik heb het geprobeerd en de olie vormt een mooi laagje op het water, dus ben benieuwd, toen ik net van stal wegging was de waterbak nog niet bevroren
Ik heb alle sneeuw juist weggehaald buiten.
Anders kon hij niet naar buiten ivm ijzers.
Maar ik geloof niet dat hij veel dorst heeft want als ik het ijs openbreek komt hij niet gelijk drinken. Somebitch schreef:Bij mij zijn de zijkanten van de waterbak al zo bevoren dat ik dat niet meer los krijg.![]()
Ik ben wel benieuwd bij jou TinkerSjakie! Hoeveel olie heb je erin gedaan?
de normale gat van de luchtpomp was er nog wel maar de rest is wel gaan bevriezen. Denk dat de olie het wel enorm vertraagt maar houdt het niet open.