Anti water bevries trucjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 00:49

Ik heb het laatst ook geprobeerd met een balletje.. helaas zat die de dag erna ook vastgevroren.. Dus wordt het elke dag zo snel mogelijk water bijvullen.

De tip met de olie ga ik zeker eens proberen!

tinkersjakie

Re: Anti water bevries trucjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 09:38

Ben benieuwd hoe het gaat met olie. Heb zelf een luchtpompje in mijn eaterbakken hangen maar je moet wel een sterke hebben om het nu echt open te willen houden.

ylva538

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 10:36

pien_2010 schreef:
Ons water bevriest ook want de paarden staan buiten (inloop mogelijkheid mooie container stal). Het is te koud om met trucjes het water open te laten lijkt me. Onze oplossing is gelijk in de ochtend paarden goed laten drinken, middag en voor donker nog een keer. Juist omdat ze buiten staan drinken ze extra veel. We zijn er dus de hele dag mee bezig maar het is niet anders. De paarden hebben het al door en drinken in twee keer hele emmer leeg iedere keer.

Haahhaha ja dat is bij mij ook zo hij drinkt nou ook veel toen het zo regende dronk hij haast niet dan haalt hij het wel uit het gras(vocht). MAar ja nou moet ik inderdaad ook de hele tijd heen en weer lopen maar ja dat moet wel want anders krijgt hij geen drinken

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 10:48

Mijn paarden drinken juist minder met die kou, ik ga straks eens kijken wat de olie doet :)

Jelleruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 10:58

Ik heb wel eens gehoord van een scheutje magnesium in het water te doen tegen bevriezen, weet niet of het helpt

ylva538

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 12:29

Heeft iemand de olie al geprobeerd?
Zoja helpt het?

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:33

Kingie schreef:
_JY_ schreef:
Wat ik mij afvraag, heeft het wel zin om er een appel in te doen, of iets anders eetbaars? Zou een paard niet gewoon denken: hé wat leuk, een appel! *hap, hap*? :)

Ik denk dat ze hem niet zo makkelijk te pakken krijgen.. Hooi is wel makkelijk op te eten voor ze, maar een appel drijft(neem ik aan) en ze moeten er echt goed grip op hebben willen ze erin kunnen bijten. Maar op het moment dat ze hem op willen eten duwen ze hem weg/drijft hij weg dus krijgen ze hem vaak niet te pakken. Of je moet een heel erg slim en behendig paard hebben..

Klopt er is er maar 1 hier van de 5 die hem te pakken krijgt. Ik denk dat het helpt.omdat ze het af en toe proberen en daardoor blijft dat water natuurlijkin beweging en krijgt de appel weer 'dobberkracht' ( :+ ).
Bij ons staan ze ong 10 uur buiten en de rest op stal, en die uren op stal hoeft er niks te gebeuren. Overdag zijn wel alle bakken leeg om te zorgen dat ze niet alsnog bevriezen.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 15:07

Olie zit bij het water, maar ik had in 1 bak ook warm water gedaan, dus kan over het bevriezen nog weinig zeggen.
Op de andere wei heb ik eerst staan hakken voor ik überhaupt bij het water was, ben benieuwd :)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 15:14

ellepelle27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 15:18

Ik heb olie bij mijn kippen in het water gedaan,maar helaas.....vanmorgen zat het bakje weer dicht.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 15:19

Warm water bevriest inderdaad sneller dan koud water. :j

Ik breek nu 2 a 3 keer per dag het ijs open..

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 15:31

Warm water bevriest sneller als je het in een diepvriezer stopt, niet in deze kou :)

ylva538

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:08

LBLGypsyCobs schreef:
Warm water bevriest sneller als je het in een diepvriezer stopt, niet in deze kou :)

Hahahahah _/-\o_ !!~!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:32

ylva538 schreef:
Zoja helpt het?

Ik heb het geprobeerd en de olie vormt een mooi laagje op het water, dus ben benieuwd, toen ik net van stal wegging was de waterbak nog niet bevroren

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:43

Ons oude paard sopt al zijn hele leven plukken hooi in zijn waterbak, zijn bak bevriest uiteindelijk ook natuurlijk met deze kou maar het maakt echt uren verschil met de bakken van de pony's!

ylva538

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:23

Lotus83 schreef:
ylva538 schreef:
Zoja helpt het?

Ik heb het geprobeerd en de olie vormt een mooi laagje op het water, dus ben benieuwd, toen ik net van stal wegging was de waterbak nog niet bevroren

Okey vertel het morgen maar of wanneer je gaat kijken hoe het gegaan is!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:28

Bak op de ene wei was nog helemaal ontdooit, zelfs geen ijsranden, maar water was ook nog wat warmer door het warme water dat ik er in gegooid had.
De bakken op de andere wei, waar ik vanmorgen gaten in gehakt had, waren ondanks de olie wel weer bevroren, maar daar zat nog wel ijs in toen ik de olie er in gooide.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 02:33

Ik hoorde van een stalgenoot vanavond dat mijn waterbak alsnog bevroren was, ondanks de olie.....

helaas -O-

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 10:13

Heb gisteren mijn waterbakken ijsvrij gemaakt, heb een luchtbol erin hangen maar de zijkanten bevriezen wel. Dus gisteren rond half 6 olie erbij gedaan en waren vannachts om 12 uur nog niet bevroren. Normaal heb ik een gat over door het pompje, maar nu nog hele bovenkant open. Hoe het nu is weet ik niet, ga zo kijken.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 10:33

Bij mij zijn de zijkanten van de waterbak al zo bevoren dat ik dat niet meer los krijg. :=
Ik ben wel benieuwd bij jou TinkerSjakie! Hoeveel olie heb je erin gedaan?

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 10:50

Probeer met vieze stalbedekking een hoop te maken en daar de bak in te zetten. Dat gaat broeien en houdt de bak warmer (zo deed ik het vroeger). En je hebt het geluk dat het heeft gesneeuwd. Mochten ze echt dorst hebben en is de waterbak helemaal bevroren, dan gaan ze vanzelf rustig sneeuw staan eten. Doen ze hier ook....

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 10:52

:') Ik heb alle sneeuw juist weggehaald buiten. :P Anders kon hij niet naar buiten ivm ijzers. :P Maar ik geloof niet dat hij veel dorst heeft want als ik het ijs openbreek komt hij niet gelijk drinken.

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 10:56

Met deze kou is het bijna niet mogelijk om te zorgen dat je drinkbak niet bevriest.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 12:16

Magnesium zag ik ook voor bij komen heeft iemand dat al geprobeerd?

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 12:24

Somebitch schreef:
Bij mij zijn de zijkanten van de waterbak al zo bevoren dat ik dat niet meer los krijg. :=
Ik ben wel benieuwd bij jou TinkerSjakie! Hoeveel olie heb je erin gedaan?

Helaas bevroren :n de normale gat van de luchtpomp was er nog wel maar de rest is wel gaan bevriezen. Denk dat de olie het wel enorm vertraagt maar houdt het niet open.
Heb 1 fles over drie bakken verdeelt.