Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ze hebben een stal, een wintervacht en elkaar.
Sammyoo schreef:Suusie22 schreef:alsof het natuurlijk is om op een paard te gaan rijden
dus wat maken wat dekens dan uit?? dat gezeur altijd..
Volgens mij zeurt er niemand. Ik ben nog geen reacties in dit topic tegengekomen waarin iemand zegt tegen dekens te zijn. Toch zie ik meerdere van dit soort reacties
Niks mis mee, volgens mij vind mn paardje het ook niet zo erg dat ie niet zeiknat regent elke keer.
Sammyoo schreef:MaritAriel, als je verschillende meningen en discussie wilt, zou je misschien moeten vragen of het topic verplaatst kan worden naar 'naturals'. Dan heb je meer kans op meningen van bokkers die hun paarden uit principe geen deken op doen. Dan kan je met elkaar gaan discussieren, als dat de bedoeling is. Als iedereen het met elkaar eens is, valt er weinig te discussieren
want volgens mij is dit topic daarvoor . En volgens mij heb ik ook nog wat verhalen voorbij zien komen van mensen die geen deken op doen . Hun mening . Hoeft het nog geen discussie te worden . piezze schreef:Ja wat is mis met een deken? Niks denk ik maar ik vind het soms wel sneu hoe ver wij mensen gaan met het opdringen van dingen aan paarden. Soms is deken nog niet genoeg en moet er ook geschoren worden of dingen om de benen buiten. Ieder moet de keus voor zich zelf maken maar ik laat hem lekker bolletje wol worden. Ja is gruwelijk lelijk maar t paard voelt zich er fijn bij. 1 jaar met deken geprobeerd en ik vond het maar sneu voor het peerd.
Ik pas me wel aan. Ik doe in de winter wat rustiger aan en laat hem binnen even opdrogen mocht hij toch wat nat zijn.
Ik zet hem ook nooit met halster buiten. Mij lijkt dat hoe minder hij om zijn lijf heeft, hoe fijner het zal voelen voor hem. Verder ben ik geen natural en vind dat je een paard gewoon mag gebruiken om te rijden. Met de vliegen zomers doe ik eigenlijk ook niks aan. Geen dure sprays of visnetten erom en ik geloof dat als ze lekker in een kudde lopen, genoeg ruimte hebben om de open vlakte te kiezen of beschutting en ze zichzelf lekker in de modder mogen wentelen het met de vliegen ook nogal meevalt.
Overigens zal ik nooit mensen op hun dekengebruik aanspreken, maar aangezien in dit topic om de meningen van Bokkers gevraagd wordt..
. Mijn andere paardje gaat graag in het donker de stal in, zo verschillen ze allemaal.