Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_tarja_ schreef:Zijn 2 dekens over elkaar wel fijn voor een paard? Dat vraag ik me altijd af of dat lekker zit. Denk ook nog wel dat er verschil in zit of er een onderdeken (die speciaal gemaakt zijn om onder een deken te doen), fleedeken of regendeken onderzit. Denk dat een onderdeken of fleece wel redelijk zit misschien. Ook omdat fleece zacht en dunner is dan een regendeken.
Ik doe in de winter meestal een winterdeken en fleece eronder. Mijn pony wordt nog geschoren waarschijnlijk. Dan doe ik er een 400 grams deken op en als het koud is een HH teddy fleece met halve hals eronder.
Moet je bij een geschoren paard altijd een halsdeken op doen? Als de hals geschoren is, is dat dan niet koud als je geen deken met hals neemt?
tita schreef:Peanutbutter schreef:Ik ga altijd lekker stapelen !!.
Heb een 300 anky en een 450 HH en een HH 100 ..
Afgelopen winter had hij na het scheren anky en HH 450 op ( staat niet buiten )
750 grams dus
_tarja_ schreef:Een zweetdeken is toch juist ademend en sluit toch niet af juist?
Hij staat snachts binnen in een vrij open stal maar heeft het 'bijna' nooit koud.Citaat:Ik kan dus tot de 450 maar denk ook dat het dit jaar weer niet nodig zal zijn.
Citaat:Schijnt zeer koude winter te worden gehoord en gezien via doco van discovery temp van -15t/m -25 schijnen we te verwachten
Heb 2 jaar geleden een 400gr aangeschaft maar met passen was hij na 5 sec. al kleddernat.

Vorige winter ook geen problemen gehad.