Rijden met regen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:28

Ik zei gisteren nog dat ik van suiker was, en heb vandaag in een dikke plensbui gereden. _O-

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:29

Sodeletuut schreef:
Ik zei gisteren nog dat ik van suiker was, en heb vandaag in een dikke plensbui gereden. _O-

Moet ik nu zeggen dat je dapper bent, of dat ik medelijden met je heb? :+ :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:29

_Dune_ schreef:
Sodeletuut schreef:

Of dat ze ook had kunnen gaan rijden toen het droog was :+

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:31

hestejente schreef:
_Dune_ schreef:

Of dat ze ook had kunnen gaan rijden toen het droog was :+

Haha het was droog toen ik ging rijden, en toen begon het te regenen. Paard lief was niet zo blij dat ik door reed. :')

Pally

Re: Rijden met regen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:40

Ik haat regen, maar goed hier in Nederland heb je tegenwoordig weinig keus.
Ik ben op zich niet van suiker, paard ook niet. Maar mijn tuig wel!

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:41

_Dune_ schreef:
Vandaag geluk gehad op een rit van 3 uur. Op stal goot het, maar aangekomen op het vertrekpunt was het droog. Ook droog door de duinen kunnen rijden, pas toen we in de bossen waren begon het te regenen. Na de pauze de bossen in gegaan en toen regende het weer, in de duinen was het weer droog en aangekomen bij het vertrekpunt begon het pas weer te regenen. Daar even geschuild en weer droog naar huis kunnen rijden.

oh wow, lekker geluk gehad vandaag, heb je gelijk een loterij ticket gekocht? je weet maar nooit ;)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:46

Het is mij gelukt om les te geven in het zonnetje :) Toen terug op de fiets, ik was bijna thuis, nog 700 m en toen begon het me toch te HOZEN :') In 10 sec was ik nat tot mijn onderbroek, ik zat helemaal op de fiets ''@#$%*&'' -:(- haha :o

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:47

Majolen schreef:
oh wow, lekker geluk gehad vandaag, heb je gelijk een loterij ticket gekocht? je weet maar nooit ;)

Dat beetje geluk hadden we wel nodig hoor, paardlief had onderweg naar het vertrekpunt een hoofdwond opgelopen die ter plekke op de parkeerplaats gehecht is :=

GerdaPaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:48

Ach, stel je niet zo aan man.
Een beetje regen daar is nooit iemand aan doodgegaan, of ben ik nou gek?

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:52

GerdaPaardje schreef:
Ach, stel je niet zo aan man.
Een beetje regen daar is nooit iemand aan doodgegaan, of ben ik nou gek?

Dat niet, maar als we dan toch mogen kiezen dan liever droog met een zonnetje :)

loveidefix schreef:
Dat beetje geluk hadden we wel nodig hoor, paardlief had onderweg naar het vertrekpunt een hoofdwond opgelopen die ter plekke op de parkeerplaats gehecht is

gedsie hoe heeft paardlief dat voor elkaar gekregen?

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:54

Majolen schreef:
loveidefix schreef:
Dat beetje geluk hadden we wel nodig hoor, paardlief had onderweg naar het vertrekpunt een hoofdwond opgelopen die ter plekke op de parkeerplaats gehecht is

gedsie hoe heeft paardlief dat voor elkaar gekregen?

hihi, je hebt met de verkeerde naam gequote :+ Hij had zijn hoofd gestoten in de trailer. Terugweg hebben we maar onder de man afgelegd.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:01

oh oops, ja dat komt door alle regen <moet iets de schuld geven> hihi

Vervelend dat hij zijn hoofd heeft gestoten maar kan gebeuren.. terug on-topic misschien wilde hij wel duidelijk maken dat ie graag een pet op wil zodat de regen niet in zijn ogen komt ;)

celinedaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:05

Sita_ schreef:
Ik rijd gewoon in regen, wind, hagel etc. etc.. :) Ik moet wel wil ik wat bereiken, 1 dag rijden en dan 2 dagen niet vanwege t weer werkt behoorlijk averechts voor mijn paard. Ik heb helaas geen beschikking over een binnenbak aan huis.. Gelukkig heb ik wel een altijd berijdbare buitenbak :)

dat heb ik dus ook !

HighFly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:08

ik rij dan lekker in de binnenbak :)

essie134

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:09

Ik rij ook altijd in weer en wind tenzij de bak onbegaanbaar is. Alleen met onweer waag ik me er niet aan. Das wel te link.

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:11

Vandaag en gister gewoon gelongeerd en gereden. Hier alleen buitenbak, maar probeer zo goed als het kan tussen de buien door te rijden. Gaat het toch regenen, jammer dan, gewoon doorrijden, alleen met een dikke plensbui ga ik wel even schuilen. Heb geen zin in een nat zadel en dekje, en daarbij is het met dit weer ook niet goed als je zelf zeik wordt, geheid dat je verkouden en/of ziek wordt.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:15

regenbroek aan en rijden maar. of rainleggs..

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 00:24

ik wil best rijden met regen en het gaat ook als het maar een buitje is. paard vind het alleen niet fijn om in de regen te werken :') Als het de hele dag regent kan ik niet rijden omdat de bak dan glad word en overstroomd ( vind ik een beetje gevaarlijk ) en heb helaas geen binnenbak tot mijn beschikking.

DancylOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 00:53

Als het buien zijn ga ik wel gewoon rijden,maar als het echt met bakken uit de lucht komt laat ik hem wel op stal!
Maar al ben ik gewoon al aan het rijden en het begint te plenzen rij ik gewoon door, maar ik stap niet zo snel in de stromende regen op mijn paard afgezien van een wedstrijd of les! Die gaan gewoon door meestal ;)

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 01:28

Een buitje ben ik niet vies van, maar als het stortregent dan rij ik niet.
Na het rijden, zeker met lage temp. en wind lekker twee flinke zweetdekens erop!! ;)

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 10:42

Amira_ schreef:
mimeslosydy; Ben je dan niet bang dat je uitglijdt? :oo
Meestal rijd ik dan niet of wacht ik gewoon even. :)

Nee hoor mijn pony staat op blote voeten (dus hoef geen kalkoenen te draaien) en die is het wel gewend. (gladheid dan, ze haat regen hoor :+ ) Verder rij ik 6/7 keer per week dus zet niet zomaar een dagje stil. Ik doe natuurlijk wel wat voorzichtiger, dus wat voorzichtiger door de bochten. Maar verder:Geen probleem! En ik heb er nog profijt van met wedstrijden ook.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 10:57

Meestal rij ik wel in de regen. Het is toch vrijwel nooit zo dat het de hele dag door plenst. Er zijn vaak wel droge momenten van een paar uur waarin je kunt rijden, of het zijn maar kleine buitjes en dan ben je zo weer droog. Zoals vrijdag werd het me echter wel te gek, toen heb ik 1 paard gereden met regenkleding aan, maar de bak werd steeds gladder, dus toen ben ik maar niet aan paard 2 begonnen. Het moet wel te doen blijven. Ze willen toch niet echt meewerken als de regen keihard tegen hun hoofd aan waait.

irisxpieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 11:11

heb gisteren n og een nat pak gehaald, helaas, maar anders kwam er van rijden niets terecht. daarna lekker fleece dekentje op en ik onder een warme douche. HEERLIJK! :D

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 11:47

Hoe doen jullie dat dan met geschoren paarden? Als ze nat regenen kun je niet gelijk de deken weer op doen lijkt mij. Zeker als je geen stal hebt.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 11:56

Gisteren met de enjoy the ride een paar buien op de kop gehad, en gelukkig viel dat nog mee door de bomen van het bos, maar mijn merrie begint dan gelijk steeds met kop schudden, die vind de regen op haar kop maar 100x niets. Gelukkig waren het maar kleine buitjes :=