wat betaal je voor scheren en hoe scheren jullie het?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: wat betaal je voor scheren en hoe scheren jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 09:06

Heb toevallig afgelopen zaterdag voor het eerst mijn eigen pony geschoren enkel niet hoofd en benen..nog wel geholpen door iemand...vond opzicht meevallen nu ga ik gewoon zelf scheermachine kopen zo moeilijk is het niet paar keer oefenen

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 10:41

Ik mag al een professionele tondeuse lenen van de stal waar ik kom. Als het zelf niet zou lukken met zo'n goedkoop ding dan merk ik dat wel gewoon, ik kan dat wel zien en vraag me dan niet af waarom mijn pony zo raar doet ;)

irisvtzant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 10:46

Hallo,
Zoals eerder vermeld :)

Ik scheer in de omgeving Zuid holland en iets daarbuiten.

Paard : 45,-
pony : 35,-
Shet : 25,-

Het liefst 2 a 3 paarden op 1 stalling tegelijk. Dan hoeven er ook geen reiskosten betaald te worden.

Ik scheer in vormen

Maar het liefst en het makkelijkst voor het paard is het gehel lichaam te scheren.
Behalve de voeten en het hoofd.
met eventueel het zadel nog te laten zitten.

Het jachtmodel word ook veel gevraagd.

Voor info,
PB gerust.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:21

Iris82 schreef:
Ja totdat de messen binnen 2 minuten enorm warm worden en het paard 'zo raar reageert'. Of je met 1 haal al botte messen hebt (en dat gebeurt met dit ding) en je je afvraagt waarom je paard zo reageert. Je moet scheren met kwaliteitsspul en niet met een veredelde tondeuse.

Voor het opscheren van de benen, of de snuit of wellicht de oren zou het mogelijk nog wel gaan. Maar echt niet aan de hals beginnen...
En vet houden!!

Zulke dingen raken ook heel snel overhit omdat ze eigenlijk bedoeld zijn voor hoofdhaar en daarbij hooguit kwartiertje aan staan. Daardoor smelt de behuizing weer sneller en dan zit je echt met de gebakken peren :+
Scheren doen ze niks voor niks met zulke dure apparaten die er speciaal voor gemaakt zijn..

destiny88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:25

Ik liet het altijd doen door de dochter van de boer waar ik sta. €35,- kost me dat dan scheert ze alles alleen een dekje blijft staan en haar sokken..
Ik ben vrijdag jarig en ik krijg van mijn ouders een eigen scheerapparaat, dus ga het voortaan maar zelf doen! :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 14:28

Ik scheer regelmatig paarden van anderen. Vorig jaar rekende ik 25 euro voor een pony en 35 voor een paard.
Toen ik eens op bokt rond keek zag ik dat dat nogal aan de lage kant (ahum ;) ) was.
Dit jaar heb ik verhoogt, naar 40 voor een pony en 50 voor een paard. Eigenaar dient paard/pony schoon en droog aan te leveren en zelf zorg te dragen voor eventuele sedatie.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:23

Ik scheer ook voor anderen, 42,50 helemaal en 27,50 jacht en deken modellen.
ongeacht paard of pony, want dat vindt ik zo wazig om daar aparte prijzen voor te hebben. ( sorry voor die gene die het wel doen ;)
Er zijn mensen die vragen 80,- vindt ik zelf behoorlijk belachelijk.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:30

Ik had altijd iemand die voor 35€ kwam scheren. Die man scheerde iedere winter zo'n 300-400 paarden, ook allemaal jonge hengsten op de grote stallen, en kon mijn draak redelijk snel scheren, zonder verdoving en hij bleef ook netjes kalm en rustig ondanks dat mijn paard af en toe het scheerapparaat uit zijn handen probeerde te meppen.
Nu ben ik verhuisd, en kan ik eigenlijk niemand vind die het zonder verdoving kan en wil doen. Dus nu ben ik rond de €90,- kwijt, omdat ik de dierenarts ervoor moet laten komen. Afgelopen jaar was het eigenlijk nog lastiger met verdoving van de DA dan zonder verdoving en die man. Misschien dat ik hem dit jaar toch eens bel en vraag of hij voor meer geld toch niet wil komen.
TS ik denk dat degene die ik eerst had wel bij jou in de buurt komt, pb maar als je zijn gegevens wilt!

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 20:04

Als je professioneel scheert,vind ik dat het er ook bij hoort om hoofd en benen te doen.Tenzij de eigenaar natuurlijk anders wilt,maar ik zie teveel hobby scheerders die snel ff een lichaam scheren en dan toch de volle mep vragen.
Voor verdoving gebruik ik tegenwoordig domosedan gel van de DA. Niet de goedkoopste verdoving,maar wel goedkoper dan de voorrijkosten van een DA en net zo effectief als wat de DA spuit.Ik heb weinig last van zwetende paarden met deze gel,doch gebruik het alleen bij uitzondering.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 20:35

eigenaar dient bij mij zelf zorg te dragen voor de sedatie, dus wat ze gebruiken etc moeten ze lekker zelf weten :j
Ik scheer wat de eigenaar wil, maar ik laat me niet verrot slaan. Heb er 1x 1 moeten doen die dwars door de verdoving brak... Tja, dan zoek je het maar uit hoor, ik laat mezelf niet verongelukken voor t paard van een ander

stienmasjien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 20:46

Een jongen bij ons op stal scheert voor €50 lichaam, hoofd en benen. Zelf heb ik ook al geschoren, erg moeilijk is het niet. Maar bij hem merk je wel dat hij ervaring heeft, de vacht blijft echt mooi kort terwijl het bij mij soms na een tijdje al gaat pluizen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 20:55

Mijn tarief is deze:
Voor een pony t/m 1.20 25 euro
Voor een pony van 1.20-1.56 30 euro
Voor een paard vanaf 1.56 40 euro.

heb al meerdere zenuwlijers geschoren, 1x een praam gebruikt. Voor de rest is het altijd met geduld en rustig wennen gelukt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:00

Tja, maar rustig wennen kan lastig zijn als het paard niet bij jou op stal staat

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:05

Weet iemand hier nog een scheerder omgeving Wageningen?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:13

Je kan hier beter een topic over openen op EA-GZ.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 19:13

hier (limburg) zijn de tarieven ook uit een lopend.
Ik vraag voor een paard compleet geschoren 45 euro en dan zit ik hier in de regio aan de lage kant. Denk dat sommige ook meer vragen door het (ver)bruik van messen en het slijpen ervan.
Hier in de regio kost het slijpen van messen al gauw 10 euro en kwam het regelmatig voor dat de messen niet juist geslepen waren (daarom stuur ik nu alles op naar Kommer Biopharm). ALs er eentje tussen zit met veel huidvet, dan zijn die messen zo stomp en heb je dus hogere kosten.

Als je echt alleen een stuk van de hals/borst wilt doen, zou je kunnen kijken naar een degelijk opscheerapparaat of ouder scheerapparaat. Zo voorkom je warme apparaten en getrek aan haartjes. Soms kun je dergelijke apparten nog voor een leuke prijs op de kop tikken.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:57

Ik scheer in de regio West-Brabant

Ik vraag:
a-b-c pony 30 euro
d-e pony 40 euro
paard 50 euro
Deze prijzen zijn excl sedatie, voor sjablonen komt er een toeslag van 5 euro per sjabloon bij.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:00

ik zoek nog steeds iemand in mijn regio....Beesd....die sjablonen kan scheren.
Het gaat om 4 of 5 verschillende maten sterren

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:35

Hebben jullie eigenlijk zelf sedatie bij of hoe dien jullie dat?

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:10

stef schreef:
Hebben jullie eigenlijk zelf sedatie bij of hoe dien jullie dat?

Ik heb altijd standaard trancingel bij, maar eigenaaren mogen hier ook zelf voor zorgen als ze dat liever hebben.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:50

ik heb het standaard niet bij me (alleen op aanvraag), sedatie werkt (uit mijn ervaring) niet als je al bent begonnen en het paard stress vertoont. Daarnaast moet sedatie soms 30 - 60 min in werken, niet echt handig want dan zit ik die tijd te wachten. Als eigenaren weten dat hun paardje bang is, laat ik ze het zelf tijdig toedienen, kunnen we ook direct beginnen.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 00:30

Ik heb toen uit voorzorg een spuit gehaald met kalmeringsmiddel bij de DA, want wist niet hoe hij zou reageren, dit jaar ga ik niks erin spuiten want kan zijn oren uitscheren met een opscheermachine dus zijn lijf komt wel goed als ik zijn oren kan doen :+

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:29

Ik heb zelf sedatie bij me,maar probeer altijd eerst zonder te scheren.Dat werkt namelijk een stuk prettiger.Domosedan werkt redelijk snel in,ff plaspauze en een kop koffie en je kan beginnen met scheren.
@ZusJacobs...ik scheer regelmatig in de omgeving van wageningen...

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:52

Ik scheer jaarlijks ook heel wat paarden voor andere. Prijs verschilt per model. Bv jachtmodel vanaf 25 euro en helemaal scheren incl benen en hoofd 50 euro. Sedatie gebruik ik liever niet maar bij sommige paarden is het verstandiger/veiliger. Ik zie zelf altijd nog veel verschil ik kwaliteit van scheren. Ik ga zelf voor top kwaliteit: geen strepen, geen achter geleven plukjes haar en strakke lijnen indien het paard niet helemaal geschoren wordt.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 16:04

Ik laat mijn pony elk jaar scheren, eerst door iemand die ik op Marktplaats had gevonden, nu door een kennis die het ook doet, daar betaal ik een klein prijsje voor (ik geloof iets van 25,- maar vergeet het altijd :') ). Ik scheer het hele paard, dus echt alles eraf :j Liet eerst ook het zadelstukje zitten, maar dat is eigenlijk helemaal niet logisch want daar zweet je paard juist veel en wordt het juist smerig met een dikke vacht..