Rijden in de sneeuw?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:08

NatasjavE schreef:
Lieshorses schreef:
Watdacht je van kalkoenen?

Daar plakt de sneeuw ook omheen.

wat dat maar het grootste probleem... de grond is vaak keihard dus lopen kalkoenen écht niet fijn voor je paard :n Het is zo mogelijk nóg gevaarlijker dan zonder.

in de sneeuw rijden vind ik heel mooi, lekker achteraf door nog onverpeste sneeuw. Zalig

s_v

Re: Rijden in de sneeuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 18:18

Ik reed (ben nu te groot helaas..) ook altijd gewoon lekker in de sneeuw, Vlekje staat niet op ijzers en vindt de winter geweldig met al die sneeuw..
Maar aangezien Vlekje een shettie is, rijden we nu niet mee, we gaan gewoon sleeën :) papa heeft vorig jaar een hele mooie slee voor ons gemaakt, ook heerlijk hoor :)

En ook dat levert leuke plaatjes op; Kerst 2010
Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 18:25

Ja hoor, kan prima:

( Maar als je vlak daarvoor je camera in de sneeuw laat vallen, wordt de kwaliteit van het filmpje wél minder :D )

Aanvulling:
Paard staat ook swinters overdag gewoon buiten ( was het dus gewend om in de sneeuw te lopen) en heeft geen ijzers onder. Met alleen ijzers, zonder maatregelen, gaat het gewoon niet. Paard kan dan eigenlijk ook niet buiten staan.
Laatst bijgewerkt door Punz op 15-09-11 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 18:27

Ik rijd ook wel in de sneeuw, paard staat 24/7 buiten zonder ijzers en speelt ook volop op spekgladde weides, tja, dan ga je een keer neer, niets aan de hand verder.
Als hij laat zien dat hij wel een draf/galop durft, doe ik dat gewoon :)
ik kijk zelf wel uit met aangestampte-sneeuwpaden, ik ken een paard dat zijwaarts in een split gleed en waarvan de hele buik van borst tot kruis openscheurde :S