Hebben jullie ookal zin in de herfst/winter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

s1993

Re: Hebben jullie ookal zin in de herfst/winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:58

Ik heb wel weer zin in s avonds gezellig bij de verwarming zitten met een kopje warme chocomelk :D

Maar ik heb een hekel aan de wintertijd, vijf uur donker is echt véél te vroeg voor mij, verschrikkelijk vind ik dat!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:24

Oh ik ben dol op donker. Vind het zo lekker. Net alsof je er helemaal in verdrinkt.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:23

Ik heb er ook zin in :D
Mijn paardje en ik zijn niet zo van de warmte, en met rijden
vinden we een wat lagere temperatuur ook fijner.
We hebben 2 mooie binnenbakken dus van regen/vorst
hebben wij ook niet extreem veel last.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:26

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE! |(

Tinker11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:31

Jaaaa ik hou van de herfst en de winter!!
Lekker sleeen met de shetties (als er sneeuw ligt dan).
In de winter mennen is ook leuk. Superdik ingepakt en paard van die wolkjes uit zn neus.
Oliebollen! Kerst! Kaarsjes aan en gezelligheid!
Savonds lekker de paardjes op stal en als ik ze dan savonds voer dan is t stil en koud en dan hoor je de paardjes lekker kauwen op hun hooi! Daar hou ik van!

Shirly_Bob

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:31

Ik heb wel zin in de winter!
Wintercollecties zijn binnen, dus je kan jezelf en je paard weer verwennen haha
Je kan weer prachtige foto's maken in de sneeuw & de winterkampioenschappen natuurlijk! :))
Warme choco drinken als je uit de kou komt :brr:

De herfst mag van mij wel wegblijven, zo'n hekel aan!

xCarien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:35

Ik zou alleen zin in de herfst en winter hebben als het zomerweer word dan..

BanjerLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:36

Ik heb wel zin in het herfstponykamp met onze rijvereniging, lekker tussen de bladeren door crossen! +:)+

Maar de winter is wat minder, zeker als er veel sneeuw ligt die lekker bevriest die ik als verzorgster op de manege met de andere verzorgsters weer lekker van het erf af mag gaan bikken... :') Alleen als het óf alleen sneeuwt óf alleen vriest óf als het eerst vriest en dan sneeuwt zodat de sneeuw niet bevriest vind ik de winter te doen rond de paarden. Buiten de paarden is het prachtig, zeker als het goed gesneeuwd heeft en alles echt zo'n "Winter Wonderland" is... Mooi weer voor fotoshoots (niet dat ik dan een paard heb om fotoshoots mee te doen, maar er komen er vast genoeg langs hier op bokt!)

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:38

Nee .. ik wil liever eerst nog zomer..

Dan krijg je weer die natte modderzooi in de herfst, en de sneeuw en vrieskou in de winter :+ Vanaf eind oktober tel ik weer af naar april :+ Doe mij maar een winterslaap :D

Niet te vergeten dat het dan maar van 9 tot 5 licht is :+

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:40

Haha, het is toch al herfst? :O
Ik zit hier nu al te bibberen... Maar ik zie de charme van de winter ook wel in! :P

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:57

Voor mij mag zowel herfst als winter, als er maar geen sneeuw valt en de bodem niet weken lang bevroren blijft! De regen mag ook weg blijven en 's avonds mag het voor 19.00 uur niet donker worden! :D

Nee, voor mij hoeft het nog even niet, maar dit weer hoeft voor mij ook niet. Ben volop in voorbereiding voor de winter: dekens kan ik morgen gewassen en waterdicht afhalen, een geïsoleerde waterbak waarvoor ik nog een bak nodig heb die er in moet komen te staan van 110 x 70 x 50 a 60 diep.....en ik ben voornemens een verwarmde drinkbak aan te schaffen voor in het weiland bij mijn eigen pony's.

Ben dus in afwachting van! :D

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 13:03

:D
Toch nog een paar liefhebbers van de herfst en winter :) het heeft toch z'n charmes!
In de seizoenen geniet ik gewoon meer van de kleine dingen rondom mij :j

Wat wij op de manege ook steeds doen is allen in de bar al onze spullen poetsen (zadel, hoofdstel, halsters, laarzen,...) Met lekker warme chocomelk of soep en iets lekkers om te eten. Dat is altijd gezellig!

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 13:06

@bravura: Ik denk dat ik ook maar eens werk maak van mijn dekens wassen... Een deel is al gedaan, maar ik heb er nog een pak die moeten gewassen worden! De herfst zal er rap zijn..

Foahriya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:16

Uhm, nee. Ik heb eigenlijk geen zin in de herfst/winter. Voor mijn gevoel is het de hele zomer (behalve een paar dagen) al herfst.
Het is koud, nat, en als het vriest glij je uit. Nee bedankt :P

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:20

is het niet al bijna winter dan???? hahaha merk echt bizar weinig van de zomer...

Ik vond de winter op stal toen ik nog op een manege reed ook erg gezellig, kantine is voller en je krijgt er dan zoon knus thuis zit gevoel van, buiten de kou bij de stallen zelf. Echter nu ik op prive paarden rijd die vaak op goedkope stallen staan en je blij mag zijn als er een rijbak is is het toch echt minder.

Hoe geweldig ik die rust vind, rijden gaat niet echt met sneeuw dan, tis meer glijden dan stappen voor ze (regen enzo nog wel)
het is ijskoud buiten als het regent en je handen dus nat worden etc. Nu ga ik zeker wel, ben niet van suiker en thuis heb ik weer warme kleding... maar dan rijd ik toch liever met lekker weer.
Tevens koop ik geen winter noch zomer collectie...ook niet voor mezelf aan rijkleding omdat ik er gewoon geen geld voor heb... anders maakte dat stukje het wel heel wat leuker :D

PS: een warme herfst zoals in 2006 vind ik wel erg prettig en vooral ook mooi om dan buiten te rijden

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:22

Ik heb wel zin in de herfst, maar niet in de winter. Dat is voor mij echt te koud haha, ik heb liever zo rond april/mei, of het einde van de winter als het weer een beetje opwarmt.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:35

Zoals ik deze natte zomer ook al heb voorspeld begin van de lente....en de vorige twee winters in de zomer ook heb voorspeld met veel sneeuw....voorspel ik een lange zachte herfst en een redelijk zachte winter zonder veel sneeuw. :+ Weet niet of ik het nu bij het rechte eind heb, maar als dat ook uit komt ga ik bij het KNMI solliciteren als Klazina Pelleboer! (mijn hoefsmid ging de afgelopen herfst al af op mijn voorspelling en vroeg wanneer er sneeuw ging vallen.....dat klopte! :D )

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 18:58

Haha,ik hoop ook op niet teveel sneeuw, of vooral niet veel sneeuw op de wegen, anders durf ik m'n huis niet uit! Enkel met de jeep :P en dan nog. Sneeuw is oke, maar de wegen moeten wel vrij blijven! Net zoals met ijs!

Mijn pony's zijn gewoon van in de sneeuw te lopen, die hebben er weinig last van, ze zijn zoiezo voorzichtiger. IK vind het altijd zo'n leuk zicht als er sneeuw op hun vacht ligt <3 Vooral bij mijn zwarte shet. Mijn andere pony is schimmel dus daar zie je minder van en hij draagt een deken in de winter.

Ik vind het ook leuk om mijn vingers te warmen onder het deken van mijn paard, of om met vriendinnen onder een zweetdeken naar de les te kijken.

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 19:09

De winter vind ik heerlijk!! Lekker dat knusse en gezellige gevoel :D
Alleen na één week heb ik het wel weer gezien... ik snap je idee dus wel ts.. maar om dat nou drie maand te hebben :Y) nee dank u vriendelijk..

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 19:10

Ik heb er echt wel zin in! Vooral met dit weer.. Heerlijk in het donker naar stal, lekker warm en dan in de binnenbak rijden :):) Paard weer een lekker dik deken op hihi. Wedstrijden binnen rijden ipv met dit schijtweer buiten in het natte glibberige gras. Ja geef mij de herfst/winter nu maar :j

DanceValley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 19:14

Voor mij liever niet!

De paarden die nauwelijks naar buiten gaan door de bevroren grond en sneeuw, dus frisse paarden! Het is koud, je tenen bevriezen in die leren laarzen, dikke kleren aan die tijdens het rijden weer allemaal uit moeten doordat ik het warm krijg en daarna allemaal weer aan.

Op wedstrijd het geklood met het laden en lossen van de vrachtwagen door het gladheid, nee doe mij maar gewoon 20 graden, niet te warm en niet te koud!

Koud en sneeuw is alleen op wintersport leuk, na het boarden lekker bij de openhaard, na een warme douche en warme chocolademelk :D

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 20:49

Horse321 schreef:
De winter vind ik heerlijk!! Lekker dat knusse en gezellige gevoel :D
Alleen na één week heb ik het wel weer gezien... ik snap je idee dus wel ts.. maar om dat nou drie maand te hebben :Y) nee dank u vriendelijk..

Ja dat is ook wel weer waar, na een poosje winter ben ik het ook wel weer zat :P Dan verlang ik terug naar de lente ;)

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:19

1 woord: Nee.

Mirel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 08:55

Voor mij heeft elk jaargetij zijn charme.
Moet wel zeggen dat ik dit weer niets vind en dat ik dan idd liever lekker winter heb.
Dat is zo gezellig, en knus lekker met de katten op de bank lekker wandelen door de sneeuw ik vermaak me wel.
Heb nergens echt een hekel aan maar aan die regen van de laatste tijd.....

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 09:05

het is al herfst :\