Sudocreme droogt uit, koop bij de drogist of apotheek pure zinkzalf, stuk fijner voor je paard

Verder gebruik ik ook calendulan als het zo erg is als bij de jouwe nu. DAt is het enige wat ze wel toelaat dan, dat zal vast een reden hebben.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

bo0tjeee schreef:Zonnebrandcreme factor 50 zou ik niet doen. Dat blijkt hartstikke slecht voor mens (en dus lijkt me ook voor dier) te zijn.
Smeren met factor 50 is levensgevaarlijk
Ik zou wondzalf voor dieren gebruiken.Vetramil. Dit bevordert de genezing van grote of kleine wonden, bestrijdt infectie, toepasbaar bij grote en kleine dieren, werk verzachtend en jeukstillend.
Droogt niet uit. Bevat honing met een hoog enzymengehalte die antibacterieel werken en bevat natuurzuivere etherische oliën, die herstel bevorderen.
bo0tjeee schreef:Zonnebrandcreme factor 50 zou ik niet doen. Dat blijkt hartstikke slecht voor mens (en dus lijkt me ook voor dier) te zijn.
bo0tjeee schreef:Ik heb het artikel erbij geplakt, dus ik hoef mezelf denk ik niet te verklaren. Ik vind het gewoon eng spul en het ook best logisch klinken dat je huid zo niets kan opbouwen tegen de zon.
Volgens de dermatoloog tasten UV-stralen weliswaar ons dna aan, maar is ons lichaam zelf in staat om zich daar gedeeltelijk tegen te beschermen. De huid wordt dikker en je krijgt een kleurtje: pigment. Daarmee ben je beter beschermd tegen huidkanker.
‘Maar als je factor 50 smeert, leg je dat natuurlijk afweersysteem plat. Je huid wordt dus niet dikker, je krijgt geen pigment. De bescherming die je lichaam je van nature biedt, schakel je uit. Dat is veel kwalijker voor je gezondheid dan mensen weten.’
Verder zei ik alleen dat ze het beste een wondzalf voor dieren kan gebruiken. Wij hebben hier dus Vetramil in de kliniek en daar zien we erg goede resultaten mee.