Hefig verbrande neus, wat smeer je erop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Re: Hefig verbrande neus, wat smeer je erop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 01:40

Olijfolie en aloe vera creme brand verschrikkelijk in! NIet doen dus!

Sudocreme droogt uit, koop bij de drogist of apotheek pure zinkzalf, stuk fijner voor je paard :)
Verder gebruik ik ook calendulan als het zo erg is als bij de jouwe nu. DAt is het enige wat ze wel toelaat dan, dat zal vast een reden hebben.

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:36

Die van mij is gelukkig nog nooit zo verbrand op jaar gezicht dat ik er iets aan heb moeten doen... En dat komt omdat ik braaf smeer met leovet safer in sun. Bij de divoza hier is dat gewoon nog te krijgen hoor, geen probleem!

Ik zou wel oppassen en niet zomaar vanalles gaan smeren. Die van mij is helaas al wel eens verbrand in haar kootholte. Daar werd binnen no time haar been vreselijk dik van! Daar heeft ze van de dierenarts toen een prik voor gekregen en voor op de wondjes een antibacteriele zalf. Vaseline ed sluit ook af, zodat evt wondvocht niet weg kan, en ander vuil kan zich juist hechten. Je wilt niet dat dit erger wordt of gaat ontsteken...

Sterkte!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:05

oef erg is dat he, als ze verbranden?
ik heb zelf een merrie met een wit hoofd en flinke melkmuil, en die is bijna altijd standaard verbrand bij haar neus en lippen als ik er geen zonnebrand opsmeer.
als de boel verbrand is, probeer ik in ieder geval de loszittende velletjes eraf te krijgen, en smeer ik de echte kloven voorzichtig in met uierzalf.
verder er zoveel mogelijk afblijven :j

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:21

In ieder geval geen cremé's smeren die de huid stimuleren! Een verbrande en daardoor kapotte neus moet je alleen maar kalmeren. Smeer er dus alleen producten op die ervoor zijn gemaakt, zoals een aftersun. Dit is precies het zelfde als bij mensen, nooit bodylotion smeren op een verbrande huid, alleen after sun of andere kalmerende producten.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:23

Yoghurt helpt wel goed tegen een verbrande huid , word de huid niet vet van dus word het niet erger .
En om het tegen te gaan sudocreme gebruiken en goede zonnebrand :)

APPELFLAPP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:25

Baby zonnebrand factor 50!

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:25

Die van mij krijgt simpele zonebrandcreme waterproof met bruinversneller ;-)

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:27

ik zou voortaan zonnebrandcreme voor het gezicht gebruiken. die van niveau is lekker dikkig, echt een creme en die is er tot SPF 50! echt goed spul!

foto van het flesje

vieux2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:41

ik maak altijd van een theedoek een neus kap. die doe ik dubbel en naai ik aan het halster vast.dit werkt super. dan heeft ze geen verbrande neus meer. enige nadeel is dat ze dus altijd met halster op in de wei moet staan.

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:06

Toch merk ik dat mensen vaak niet nadenken bij watvoor zonnebrand creme ze gebruiken. De creme voor mensen is heel anders van samenstelling en vaak staat op de verpakking dat je deze niet moet inslikken. hoe doe je dat dan als het paard drinkt en dit spul in het water komt? Daarbij staat er ook het advies dat je iedere zoveel uur opnieuw moet smeren.

Die creme van leovet is niet giftig en zo dik dat als ik de ene avond smeer dan zie ik dat de volgende dag nog...

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:44

Iemand bij mij op stal smeerde vroeger altijd calendulan (zoiets?) op de verbrande neus.
Verder zou ik gewoon dagelijks smeren, ookal denk je dat de zon niet schijnt.
Mensen kunnen ook goed verbranden ook al is het bewolkt.
Lijkt me bij een paard dus niet anders.
Er bestaat geloof ik ook speciale zonnebrand voor paarden, maar ik heb geen idee hoe het heet en waar je het kan krijgen. Bij ons smeerden ze gewoon altijd zonnebrand voor baby's/kleine kinderen.

_Epplejeck_

Woonplaats: Drachten-Heemskerk-Eindhoven-Zwolle-Groningen-Breda-Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 08:48

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 08:56

Zonnebrandcreme factor 50 zou ik niet doen. Dat blijkt hartstikke slecht voor mens (en dus lijkt me ook voor dier) te zijn.

Smeren met factor 50 is levensgevaarlijk

Ik zou wondzalf voor dieren gebruiken.Vetramil. Dit bevordert de genezing van grote of kleine wonden, bestrijdt infectie, toepasbaar bij grote en kleine dieren, werk verzachtend en jeukstillend.
Droogt niet uit. Bevat honing met een hoog enzymengehalte die antibacterieel werken en bevat natuurzuivere etherische oliën, die herstel bevorderen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:00

Aftersun voor baby's of uierzalf als ze op stal staat of uit de zon.
In de zon in de buitenlucht een zonnebrandcreme die goed water afstotend is en een hoge factor heeft.
Uierzalf en andere vette zalven nooit op doen als ze de zon in gaat.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:02

bo0tjeee schreef:
Zonnebrandcreme factor 50 zou ik niet doen. Dat blijkt hartstikke slecht voor mens (en dus lijkt me ook voor dier) te zijn.

Smeren met factor 50 is levensgevaarlijk

Ik zou wondzalf voor dieren gebruiken.Vetramil. Dit bevordert de genezing van grote of kleine wonden, bestrijdt infectie, toepasbaar bij grote en kleine dieren, werk verzachtend en jeukstillend.
Droogt niet uit. Bevat honing met een hoog enzymengehalte die antibacterieel werken en bevat natuurzuivere etherische oliën, die herstel bevorderen.

Ik weet het niet, beetje tegenstrijdig.

uitgebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:04

Ik heb ook uierzalf gebruikt en de volgende dag waren de schilfers weg en had ze weer een mooie egale huid.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:06

Ik gebruik altijd zwitsal zonnebrandcreme waterproof en aftersun van de zwitsal.

Hoe is het nu met je paardje, is de huid al iets gekalmeerd?

goldy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:06

Helosan is echt geweldig! Ik heb een Few Spot met roze ogen en neus hij staat overdag met een UV-kap maar als ie soms per ongeluk toch verbrand smeer ik er Helosan op! Kan je gewoon bij de Boerenbond kopen en je kan het voor vanalles gebruiken! Succes.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:07

bo0tjeee schreef:

Dat komt omdat mensen denken dat ze met 1 keer insmeren met factor 50 voor de rest van de dag klaar zijn.
En bij een factor 10 tot 20 smeren ze om de zoveel tijd opnieuw.
Verder blokkeerd factor 50 de opname van Vitamine D (Dat was toch de vitamine die door de zon kwam?)
Aldus de dermatoloog die dit op de radio heeft zitten vertellen van de week.
Daarom was het slecht voor mensen.

Nu weet ik niet hoe het zit met de vitamine D van een paard. Maar denk dat het smeren op alleen de neus niet zoveel blokkeerd als het hele lichaam.

Mijn paard staat met factor 30 tot 50 op haar neus.
Momenteel is haar neus licht verbrand, maar dat kwam doordat ik te laat begonnen was met smeren :o
Dom dom dom van mezelf dus.

Voor het rijden doe ik meestal beetje calandula zalf erop.
En als ze terug de wei op gaat gaat er een lekkere klodder zonnebrand op.
Verder staat ze met vliegennet met neusflap en merk dat die ook wel het een en ander tegen houd.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:10

Ik heb het artikel erbij geplakt, dus ik hoef mezelf denk ik niet te verklaren. Ik vind het gewoon eng spul en het ook best logisch klinken dat je huid zo niets kan opbouwen tegen de zon.

Volgens de dermatoloog tasten UV-stralen weliswaar ons dna aan, maar is ons lichaam zelf in staat om zich daar gedeeltelijk tegen te beschermen. De huid wordt dikker en je krijgt een kleurtje: pigment. Daarmee ben je beter beschermd tegen huidkanker.

‘Maar als je factor 50 smeert, leg je dat natuurlijk afweersysteem plat. Je huid wordt dus niet dikker, je krijgt geen pigment. De bescherming die je lichaam je van nature biedt, schakel je uit. Dat is veel kwalijker voor je gezondheid dan mensen weten.’

Verder zei ik alleen dat ze het beste een wondzalf voor dieren kan gebruiken. Wij hebben hier dus Vetramil in de kliniek en daar zien we erg goede resultaten mee.

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:12

ik heb voor de erndtige verbrande benen van mijn merrie( vele malen erger dan de neus van je paard) een aloe vera plant gekocht bij het tuincentrum.
die twee keer per dag doormidden gesneden en het sap ingemaseerd.
met drie weken waren haar benen zo goed als genezen.
heb wel bescherming omgedaan zodat haar benen uit de zon bleven.
toen het bijna over was een verzorgende creme erover heen voor de nacht.
succes. het is vervelend genoeg

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:13

Onze 'Pinkyballs' met roze neus,ogen en wit velletje
word 1x per dag ingesopt met factor 50 waterproof van Aldi of Lidle (euro of 4)
Gaat helemaal super zo :D

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:14

Mijn >Da raadde me nivea aan ..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:26

bo0tjeee schreef:
Ik heb het artikel erbij geplakt, dus ik hoef mezelf denk ik niet te verklaren. Ik vind het gewoon eng spul en het ook best logisch klinken dat je huid zo niets kan opbouwen tegen de zon.

Volgens de dermatoloog tasten UV-stralen weliswaar ons dna aan, maar is ons lichaam zelf in staat om zich daar gedeeltelijk tegen te beschermen. De huid wordt dikker en je krijgt een kleurtje: pigment. Daarmee ben je beter beschermd tegen huidkanker.

‘Maar als je factor 50 smeert, leg je dat natuurlijk afweersysteem plat. Je huid wordt dus niet dikker, je krijgt geen pigment. De bescherming die je lichaam je van nature biedt, schakel je uit. Dat is veel kwalijker voor je gezondheid dan mensen weten.’

Verder zei ik alleen dat ze het beste een wondzalf voor dieren kan gebruiken. Wij hebben hier dus Vetramil in de kliniek en daar zien we erg goede resultaten mee.

Kan me vergissen. Maar een paard word niet bruin.

coulash

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:36

NIKS smeren: de huid is dit al aan het oplossen: ziet er best mooi uit, als je de aangerichte schade meetelt!
Gewoon VOORKOMEN dat het ooit weer gebeurt: dmv afdekken zoals bv theedoek aan het halster!
Vergis je niet in de herstellende kracht van de huid: dit komt wel weer goed en hoe meer je smeert, hoe meer je inwerkt tegen de natuur: gewoon laten genezen en afblijven dus!